וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפכ"לים וניצבים בדימוס לנתניהו: "בן גביר מהווה סכנה מוחשית לביטחון ישראל"

עודכן לאחרונה: 9.6.2023 / 23:14

על המכתב חתמו 6 מפכ"לים ועשרות ניצבים בדימוס שדרשו: "יש להעביר את השר בן גביר מתפקידו לאלתר". עוד הזהירו הקצינים: "למשטרה אין היום יכולת להתמודד עם אתגר בסדר גודל לאומי"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בזירת הירי ביפיע/אלי אשכנזי

שישה מפכ"לים ועשרות ניצבים בדימוס שיגרו היום (שישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו שבו דרשו להיפגש עימו ללא נוכחות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאי ולהציג לו תוכניות למיגור הפשיעה בחברה הערבית. עוד דרשו החותמים במכתב - העברת השר בן גביר מתפקידו. על המכתב חתמו בין היתר המפכ"לים אסף חפץ, יוחנן דנינו ומשה קראדי.

במכתב, כתבו קציני המשטרה: "אנחנו אשר הובלנו את המשטרה במשימות הגנה על המדינה ותושביה רואים בעיניים כלות כיצד משטרת ישראל מתרסקת לנגד עיננו וכיצד שוטרים ומפקדים מצוינים נוטשים את הארגון בקצב ובתדירות שמעולם לא ידעה המשטרה. משטרה בחברה דמוקרטית היא אבן יסוד לקיומה ובמדינת ישראל המיוחדת באתגריה המשטרה היא מרכיב מרכזי בשמירת החוסן הלאומי".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בזירת הירי ביפיע. אלי אשכנזי
השר בן גביר בזירת הירי בכפר יפיע/אלי אשכנזי

לדבריהם, "קצרה היריעה מלפרט כאן את הגורמים שהביאו את המשטרה למצבה הנוכחי. אנחנו כאן אולי דקה לפני הסוף פונים אליך כדי לנצל את אלפי שנות הניסיון כדי לסייע במניעת קריסתה לתוך עצמה". הקצינים הזהירו במכתב: "שומר החומות הוכיח כמה המשטרה לא הייתה מוכנה לאתגר הניצב בפניה ולהערכתנו המקצועית אין למשטרה היום יכולת להתמודד עם "שומר חומות 2 " או עם כל אתגר אחר בסדר גודל לאומי".

לטענת הקצינים, יש בידיהם פתרון להצלת המשטרה, אולם השר לביטחון לאומי אינו חלק ממנו: איתמר בן גביר איננו הפתרון, הוא חלק מרכזי מהבעיה", כתבו ודרשו: "אנחנו מבינים את המורכבות הפוליטית הניצבת בפניך בהעברתו של השר בן גביר מתפקידו לתפקיד אחר ובכל זאת מבקשים כי בשלב ראשון בדרך לתת מזור לחוליים של המשטרה יש להרחיקו מהמשרד לביטחון לאומי לאלתר ויפה שעה אחת קודם".

יוזמי המכתב הדגישו: "השר איתמר בן גביר בשיבתו על כיסא השר לביטחון לאומי מהווה סכנה מוחשית ומיידית לביטחונה של מדינת ישראל". לסיום, ביקשו כאמור לקיים פגישה עם ראש הממשלה בהיעדר השר בן גביר והמפכ"ל דנינו, "כדי להרחיב בהצגת הגורמים שהביאו למצב זה ובעיקר כדי להציג בפניך הצעות לחיזוקה של משטרת ישראל".

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בדיון הוועדה לביקורת המדינה על שיטור ואכיפת החוק בערים מעורבות באירועי "שומר החומות", כנסת, 6 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
מאז כניסת המפכ"ל, פרשו מתפקידם 11 ניצבים מתוך 19/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, פלאש 90

פרישת ניצב נתן בוזנה ראש אגף סיף במשטרה, ביום שלישי האחרון, ברקע האלימות הגואה בחברה הערבית, הציפה שוב את המתיחות בצמרת המשטרה וחוסר היציבות בסגל הפיקוד הבכיר, שהחריף בשנתיים האחרונות. מאז כניסת קובי שבתאי לתפקיד המפכ"ל, פרשו מתפקידם 11 ניצבים מתוך 19 בסך הכול.

פרישת כמה מהם הייתה אמורה לבשר על רענון שורות והכנסת דם חדש לצמרת הארגון, שמתמודד עם משבר כוח אדם קשה ותדמית שלילית שמידרדרת מיום ליום. אלא, שעזיבת רבים אחרים בטריקת דלת, תוך ביקורת קשה על תפקוד המפכ"ל והשר, מלמדת על הדם הרע בינם לבין העומד בראש הארגון.

הטלטלה במשטרה מגיעה לאחר שיום לפני פרישתו של ניצב בוזנה, הודיע בן גביר כי בכוונתו למנות פרויקטור מיוחד שתפקידו יהיה לטפל בפשיעה ובמקרי הרצח בחברה הערבית. אגף סיף, שהוקם בשנת 2021, היה אמור להוביל את המאבק בפשיעה בחברה, עם עשרות תקנים ותקציבי ענק ובראשות הניצב הערבי המוסלמי הראשון ג'מאל חכרוש. אולם, מהיום הראשון לפעילותו, נכשל האגף פעם אחר פעם במיגור הפשיעה בחברה הערבית, ולפי גורמים במשטרה, האגף הפך לסידור עבודה ונטל על הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully