וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: איראן מסייעת לרוסיה להקים מפעל לייצור מל"טים

עודכן לאחרונה: 9.6.2023 / 19:10

הבית הלבן אמר כי לוושינגטון יש מידע שלפיו טהראן מעבירה למוסקבה ציוד הנדרש להקים מפעל מל"טים, וחשף תמונות לוויין מהאתר המיועד. בוושינגטון מזהירים מהעמקת שיתוף הפעולה הביטחוני בין המדינות, ומהשימוש בנשק איראני במלחמה באוקראינה

בווידאו: שלוש הרוגות, בהן אם ובתה, במתקפה רוסית על קייב/רויטרס

ארצות הברית מעריכה כי איראן מסייעת לרוסיה להקים מפעל ליצור מל"טים בשטחה, שעשוי להיות מבצעי כבר בתחילת השנה הבאה - כך אמר היום (שישי) הבית הלבן, שהזהיר מפני העמקת שיתוף הפעולה בין שני המשטרים.

דובר המועצה לביטחון לאומי בבית, ג'ון קירבי, חשף מידע חדש שהגיע למודיעין האמריקני, והציג תמונות לוויין מאזור תעשייה ממזרח למוסקבה שבו מתוכנן לקום אותו מפעל בעזרת ציוד שמעבירה טהראן. לפי קירבי, המל"טים האיראניים, שמאות מהם שוגרו לשדה הקרב, מגיעים לרוסיה דרך הים הכספי.

הקמת מפעל ליצור מל"טים בשטחה של רוסיה תקל על הצטיידותה בכלי הטיס, המשמשים תחליף למאגרי הטילים המתרוקנים שלה. איראן הודתה שהיא סיפקה מל"טים לרוסיה, אך טוענת שעשתה זאת לפני פרוץ המלחמה בפברואר אשתקד. אוקראינה, מצדה, הטילה עליה סנקציות.

מוסקבה הגבירה בשבועות האחרונים את השימוש שהיא עושה בכלי טיס בלתי-מאוישים מתוצרת איראן כדי לפגוע במטרות ברחבי אוקראינה. עם זאת, אלו פוגעים בעיקר ביעדים אזרחיים ורובם מיורטים על ידי מערכות ההגנה האווירית המשודרגות של אוקראינה, שאותן קיבלה ממדינות המערב.

"רוסיה השתמשה במל"טים איראניים בשבועות האחרונים כדי לפגוע בקייב ולהשליט טרור על האוכלוסייה האוקראינית, ונראה שהשותפות הצבאית רוסיה-איראן הולכת ומעמיקה", אמר קירבי בהצהרה שמסר. "אנחנו גם מודאגים מכך שרוסיה עובדת עם איראן כדי לייצר מל"טים איראניים בתוך רוסיה".

מל"ט איראני בשימוש רוסי במתקפה בקייב, 17 באוקטובר 2022. רויטרס
מל"ט איראני ששיגרה רוסיה לקייב, בשנה שעברה/רויטרס

לדברי קירבי, איראן, השואפת לשדרג את צבאה המיושן, מקבלת ממוסקבה תמורה לסיוע בתחום המל"טים. "רוסיה מציעה לאיראן שיתוף פעולה ביטחוני חסר תקדים, כולל בנושא טילים, אלקטרוניקה והגנה אווירית", אמר.

הוא הוסיף כי השותפות הביטחונית המתרחבת בין בין שתי המדינות, הנתונות לסנקציות מערביות, "מזיקה לאוקראינה, לשכנותיה של איראן ולקהילה הבינלאומית. אנו ממשיכים להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי לחשוף ולשבש את הפעילויות הללו כולל באמצעות חשיפתן בפני הציבור - ואנחנו מוכנים לעשות עוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

המלחמה באוקראינה - כותרות אחרונות

דובר המועצה לביטחון לאומי הוסיף כי ארצות הברית תפעל כדי להעניש את רוסיה ואיראן משום שהעברת המל"טים מפרה את חוקי האו"ם. וושינגטון הטילה בחודשים האחרונים שורת עיצומים על גורמים וחברות באיראן שלטענתה מעוברים באספקת המל"טים לרוסיה.

"נמשיך להטיל סנקציות על המעורבים בהעברת ציוד צבאי איראני לרוסיה שמשמש אותה באוקראינה", אמר קירבי. עוד אמר כי הממשל יפרסם במהלך היום קווים מנחים חדשים "כדי לעזור לעסקים ולממשלות אחרות להבין טוב יותר את הסיכונים הנשקפים מתכנית המל"טים של איראן ואת הפרקטיקות הלא חוקיות שבהן משתמשת איראן כדי לרכוש עבורה רכיבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully