וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כית מהליכוד על מועמדי הוועדה למינוי שופטים: "נקבל הוראה למי להצביע"

עודכן לאחרונה: 8.6.2023 / 9:21

לדברי קטי שטרית, המחלוקת בימין סביב המועמדים לוועדה תיפתר בעקבות הסיכומים הקואליציוניים. "אני מאמינה שבסופו של דבר זה יתכנס למועמד אחד", אמרה. "אפשר לחשוב שבאופוזיציה נתנו להם לבחור"

בווידאו: שר המשפטים יריב לוין במליאה: "תהליך בחירת השופטים נעשה בדרך לא ראויה ופסולה"/ערוץ הכנסת

חברת הכנסת מהליכוד, קטי שטרית, אמרה הבוקר (חמישי) כי היא מאמינה שייפתרו המחלוקות בימין סביב המועמדים לוועדה לבחירת שופטים. "אני מאמינה שבסופו של דבר זה יתכנס למועמד אחד, זה מה שיקרה בסופו של דבר", אמרה. "מדובר בהסכם קואליציוני שמי שצריך להישאר יישאר, השאר אם הם רוצים להמשיך עד הסוף בבקשה. אנחנו נקבל הוראה למי להצביע - חד משמעית".

"אפשר לחשוב שבאופוזיציה נתנו להם לבחור", הוסיפה חברת הכנסת בריאיון בתוכנית "שבע תשע" עם ניסים משעל ואריה אלדד ב-103FM. "אם יש הסכם קואליציוני? לא נבצע אותו?. בליכוד, כולם הצביעו בעד ההידברות. אני יודעת שראש הממשלה רוצה מהרפורמה מספר סעיפים שיש בהם הסכמה, וזה יקרה".

ח"כ, ליכוד, קטי שטרית. Creative Commons
קטי שטרית/Creative Commons

בנוסף, שטרית הכחישה שקיימת מתיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר המשפטים יריב לוין.
"זה לא עניין של מתיחות, אני לא רואה מתיחות", הסבירה. "אני רואה רפורמה שהוצגה במלואה, את לוין עולה על הדוכן לא פעם ולא פעמיים ואומר 'אני יודע שלא נוכל להגשים את כולה, אני יודע שזה צריך לבוא בשלבים'. הוא יודע שלא הכול אפשרי לממש".

אתמול רמז לוין רמז בנאום במליאת הכנסת כי אינו מתכוון לכנס את הוועדה לבחירת שופטים לצורך מינוי שופטים חדשים. לוין לא אמר את הדברים במפורש, אך טען: "תהליך בחירת השופטים נעשה בדרך לא ראויה ופסולה, כפי שהדברים מתקיימים עכשיו בוועדה עם הרכב שלא ניתן לקבל אותו ואיננו מתאים או שאפשר לקבל אותו במדינה דמוקרטית ובדיוק בגלל זה - אנחנו פועלים לשנות את זה".

אתמול היה היום האחרון להגשת המועמדות, נקבע כי חברת הכנסת קארין אלהרר מיש עתיד תהיה הנציגה היחידה של האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים. תחילה, הודיע יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ כי לא יציג מועמד מטעמו לוועדה, וקרא ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד וליו"ר העבודה מרב מיכאלי, שהציגו מועמדת מטעמם, להגיע ביניהם להסכמות. זמן קצר לאחר מכן, הודיעה מיכאלי על הסרת מועמדותה של מועמדותה חברת הכנסת אפרת רייטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully