וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיסות בארה"ב שובשו בשל השריפות מקנדה, בניו יורק מחלקים מסיכות

עודכן לאחרונה: 8.6.2023 / 8:15

הערפיח הכתום והסמיך מתפשט בשמי החוף המזרחי, ובתי ספר ביטלו פעילויות בחוץ בשל האובך המסוכן. ביידן קרא לאזרחים, במיוחד אלו הסובלים מבעיות רפואיות, להישמע לרשויות: "זה קריטי". כ-600 כבאים נשלחו לסייע לרשויות בקנדה, להשתלט על כ-150 שריפות הבוערות בקוויבק

בווידאו: קנדה: שמי הבירה אוטווה נצבעו כתום בשל שריפות הענק/רויטרס

בתי ספר בחוף המזרחי של ארצות הברית ביטלו אמש (רביעי) פעילויות, תנועת המטוסים הואטה ומיליוני תושבים נקראו להישאר בבתיהם בשל התפשטות עשן שריפות היער מקנדה. ערים רבות כוסו בערפיח סמיך וכתום, והרשויות מזהירות מפגיעה בבריאות הציבור. ניו יורק, שקו הרקיע המפורסם שלה נעלם תחת האובך, תחלק בחינם מסכות לתושבים.

שירות מזג האוויר הלאומי של ארצות הברית פרסם התראות מפני זיהום אוויר כמעט לכל אורך החוף האטלנטי. גורמים במערכת הבריאות מוורמונט ועד קרוליינה הדרומית ומערבה משם, מאוהיו וקנזס, הזהירו את התושבים ששהיה בחוץ עלולה לגרום לבעיות נשימה לאור רמת החלקיקים המזהמים באוויר.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, ששוחח על המצב עם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, אמר כי "זה קריטי שאמריקנים שחווים זיהום אוויר מסוכן, במיוחד אלו עם בעיות בריאותית, יקשיבו לרשויות המקומיות כדי להגן על עצמם ועל משפחותיהם".

מושלת ניו יורק, קת'י הוקול, הודיעה על חלוקת מיליון מסיכות לתושבי המדינה החל מיום חמישי. "זהו מצב זמני, זאת לא הקורונה", אמרה המושלת במסיבת עיתונאים שכינסה לאור המצב. היא הוסיפה כי האוטובוסים והרכבות בניו יורק בטוחים בזכות מערכות סינון האוויר האיכותיות שלהם.

אנשים עוטים מסיכות מפני הערפיח שנגרם מהשריפות בקנדה, ניו יורק, ארה"ב, 7 ביוני 2023. רויטרס
אנשים עוטים מסיכות מפני הערפיח שנגרם מהשריפות בקנדה, ניו יורק, ארה"ב, 7 ביוני 2023/רויטרס
פסל החירות אפוף ערפיח מעשן השריפות בקנדה, ניו יורק, ארה"ב, 7 ביוני 2023. רויטרס
פסל החירות אפוף אובך, אתמול/רויטרס
ערפיח בניו יורק, ארה"ב, 7 ביוני 2023. רויטרס
ערפיח בניו יורק, ארה"ב, 7 ביוני 2023/רויטרס

הבית הלבן אמר כי יותר מ-600 כבאים נשלחו לקנדה כדי לסייע לכוחות הכיבוי המקומיים להתגבר על שריפות הענק, שהמוקד שלהן הוא בקוויבק, שחווה את עונת השריפות הקשה ביותר בהיסטוריה שלה.

כ-150 שריפות יער עדיין משתוללות בקוויבק, ובאחד המחוזות של הפרובינציה איכות האוויר כה ירודה, עד שתושבים הסובלים מאסתמה ומבעיות נשימתיות אחרות נאלצו לעבור ממנו. כמו בארצות הברית, גם הרשויות בקנדה המליצו למי שאינו יכול להישאר בביתו לעטות מסיכות.

עונת השריפות הנוכחית בקנדה היא חריגה מהממוצע, וייתכן שהקיץ הקרוב יהיה הקשה ביותר שידעה בשל התנאים היבשים והחמים הצפויים במהלכו. השריפות האחרונות כבר כילו שטח של יותר מ-330 אלף קילומטרים - פי 12 יותר בהשוואה לממוצע בתקופה זו בשנה בעשור האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully