וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל חברת החשמל: "ההפסקות בסופ"ש היו יכולות להימנע"

עודכן לאחרונה: 4.6.2023 / 11:30

בריאיון ל-103FM, התייחס המנכ"ל מאיר שפיגלר לאירועי סוף השבוע, במהלכם נערכו הפסקות חשמל ממושכות בשל השרב הכבד שהביא לצריכת חשמל מוגברת. הוא הפנה אצבע מאשימה כלפי חברת "נגה" המנהלת את מערך החשמל והבטיח: "נלמד ממה שהיה, אנחנו איתם בקשר שוטף"

הרכבלית בחיפה נתקעה בשל הפסקת חשמל. 26 בדצמבר 2022/דוברות כב"ה

מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר התייחס הבוקר (ראשון) בריאיון ל-103FM להפסקות החשמל הממושכות שהתקיימו ברחבי הארץ במהלך יום שישי. זאת, עקב השרב הכבד שהביא לצריכת חשמל מוגברת: "אני מקווה מאוד שנלמד ממה שהיה בסוף השבוע ולא נחזור על טעויות. חברת החשמל בסוף היא גורם מבצע, ואנחנו מקבלים הנחיות. שתי יחידות ייצור חשמל לא הופעלו כי לא קיבלנו את ההנחיה להפעיל אותן. אני לא מפעיל את מה שאני רוצה", אמר.

את האחריות לאי-ספיקת החשמל, הטיל על חברת נגה, המנהלת את מערכת החשמל בארץ. "חברת החשמל היא בעצם קבלן הביצוע כתוצאה מהרפורמה שביצעה חברת 'נגה'. הם נותנים לנו הנחיות להפעיל תחנות לייצור חשמל - מתי, כמה ובאיזה היקף. היו לנו שתי יחידות שלא התבקשנו להפעיל: אחד בחדרה ואחת באשקלון. אילו שתיהן היו עובדות, לא היינו צריכים לערוך את הפסקות החשמל".

"לפני הרפורמה, בחברת החשמל הייתה יחידה שהעריכה את החשמל שיידרש גם בימי קיצון. פשוט הפקיעו את זה מחברת החשמל, הקימו חברה חדשה, ואת השאר אנחנו רואים מדי יום ביומו", הוסיף.

רובע שלם באשדוד בהפסקת חשמל עקב העומס, 2 ביוני 2023. אבי רוקח
"אני מקווה מאוד שנלמד ממה שהיה בסוף השבוע ולא נחזור על טעויות", מאיר שפיגלר/אבי רוקח

ביום שישי, בכיר במגזר החשמל הישראלי התייחס להפסקות היזומות וגם הוא ייחס אותן לידיהן הכבולות, לכאורה, של חברת החשמל. "תחנת רוטנברג באשקלון מושבתת בגלל אסון העגורן כבר כמה חודשים, רידינג הושבתה לחלוטין לפני שנה ותחנת האגירה-שאיבה בצפון שמנוהלת על ידי חברה פרטית תקולה", אמר. הבכיר, ששוחח עם וואלה!, טען כי "הן רק הפרומו למה שצפוי לנו בקיץ".

לכך, שפיגלר התייחס בריאיון ואמר כי חברת החשמל ונגה עורכות הפקת לקחים מאירועי יום שישי: "אנחנו נמצאים עם נגה בקשר שוטף. נערכו שיחות וחלופות נתונים. הם פשוט לא העריכו בצורה טובה את הצריכה שתהיה על ידי תושבי מדינת ישראל ביום שישי ובשבת".

ביום שישי האחרון, בשירות המטאורולוגי דיווחו על שיאי טמפרטורות לחודש יוני. בבית דגן נמדד 43.8 מעלות חום כשהשיא הקודם 43.7 מעלות, ובנגבה 43.7 מעלות חום כשהשיא הקודם 43.2 מעלות. כ-300 שריפות פרצו בשטחים פתוחים ברחבי הארץ, רק בתום כ-12 שעות - הוכרזה שליטה האש בשטחים הפתוחים.

בחברת החשמל עדכנו על הפסקות חשמל יזומות בכמה מוקדים ברחבי הארץ, בין היתר בתל אביב, פתח תקווה ובני ברק. "עקב מזג האוויר הקיצוני, צריכת החשמל ברחבי הארץ הינה חריגה וגורמת לעומסים על המערכת" נמסר מחברת "נגה" ניהול מערכת החשמל. "העומסים נגרמים בין היתר עקב הביקוש הגדול לחשמל, ירידה הדרגתית ביצור החשמל מאנרגיות מתחדשות עם ירידת השמש ותקלות בתחנות כח בגלל עומס החום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully