וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר גיבה את השוטרים שתקפו מפגינים: "התנפלו על השוטרים שניסו לאכוף את החוק"

עודכן לאחרונה: 3.6.2023 / 22:11

השר לביטחון לאומי שוחח עם מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז החוף לאחר העימותים אמש בין שוטרים ומפגינים בהפגנה בקיסריה. השר קרא למצות את הדין מול "הבריונים שתקפו את השוטרים" וקרא "לאפס סבלנות מול תופעות של התנפלות על שוטרים ואנרכיה"

מפגינים הותקפו על ידי שוטרים בסמוך לביתו של נתניהו בקיסריה/פרסום לפי סעיף 27 א בחוק זכויות יוצרים

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שוחח הערב (שבת) עם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ומפקד מחוז חוף וגיבה את התנהלות השוטרים בהפגנה אמש סמוך לבית ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה. מהשר נמסר כי "קבוצת מתפרעים, שלא מייצגת את כלל המפגינים, התנהגה בניגוד לחוק, מיררה את חיי התושבים סירבה להנחיות השוטרים ובסופו של דבר התנפלה על השוטרים שביקשו לאכוף את החוק, תקפו שוטרים ואף הגיעו לתחנות משטרה וביקשו לחסום אותן".

השר קרא לפרקליטות למצות את הדין "מול הבריונים שתקפו שוטרים" והוסיף שיילחם "על זכותו של כל אחד להפגין, אך חופש הביטוי איננו חופש השיסוי והבריונות, הפרת הסדר הציבורי והחופש לתקוף שוטרים. מחזק את ידי המפכ"ל ומפקד המחוז וקורא לאפס סובלנות מול תופעות של התנפלות על שוטרים ואנרכיה".

עימותים אלימים בין שוטרים ומפגינים מול בית משפחת נתניהו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עימותים בין מפגינים לשוטרים בהפגנה בקיסריה, אמש/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דם של אחד המפגינים מרוח על ניידת משטרה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דם של מפגין על ניידת משטרה, בהפגנה בקיסריה אמש/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אמש התפתחו עימותים אלימים בין שוטרים ומפגינים מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה. השוטרים במקום הפעילו כוח בניסיון לפזר את המפגינים, שהגיעו למקום בלי התראה מוקדמת. 18 מפגינים נעצרו בחשד להפרת סדר. בתגובה, מאות אנשים התאספו בתחנת המשטרה בחדרה וחסמו את שער התחנה.

בתיעודים שהופצו מההפגנה בקיסריה, ניתן לצפות בכמה מהשוטרים דוחפים ומכים מפגינים תוך שהם מנסים לקפל את ציוד ההגברה שהביאו עמם המפגינים. באחד מניסיונותיהם של השוטרים לקפל את ציוד ההגברה, אחד מהמפגינים נפצע כשהמגבר נפל על פניו, והוא החל לדמם מהאף. בתיעודים אחרים, נצפים השוטרים מכים מפגינים וגוררים אותם בכוח תוך שהם משתמשים באגרופיהם.

"השוטרים באו עלינו כמו עדר של ג'מוסים", תיארה את שאירע לוואלה! אחת המפגינות, תושבת פרדס חנה כרכור. "עמדנו ועשינו רעש, וכמה הרימו מגפונים שמחוברים אחד לשני והשוטרים מול זה, הגיעו באמוק מטורף, עצבניים, דחפו אותי ואת כל מי שעמד שם, העיפו לי את הטלפון תוך שאני מצלמת, פשוט התנפלו עלינו ונכנסו באמ-אמא שלנו. נכנסו באנשים, דחפו אותם לרצפה, הורידו בטירוף את המגפונים, תוך שהורידו אותם לאחד אלון על הראש, שנפצע באף".

"עצרו את הנער מוביל מחאת הנוער בצומת כרכור שהובל מעולף לניידת", סיפר מפגין אחר, "אבא שלו, מורה לאזרחות, ניסה להגיע לבן שלו ושוטר חנק אותו והרביץ לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully