וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהפרש של 33 שנה: הפיגועים הקטלניים שביצעו שוטרים מצריים בגבול

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 3.6.2023 / 21:39

הפיגוע בגבול שבו נפלו שלושה לוחמי צה"ל הבוקר הזכיר את מעשה הטרור שביצע איימן מוחמד חוסני, שוטר מג"ב מצרי, שהסתנן לישראל ורצח 5 ישראלים, בהם 3 נגדים. המחבל הצליח לברוח ונידון במצרים ל-12 שנות מאסר

סרטון הטיקטוק שליה בן נון העלתה לפני שנהרגה בגבול מצרים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בצה"ל ממשיכים לתחקר גם הערב (שבת) את הפיגוע שבו נפלו לוחמי צה"ל ליה בן נון, אורי יצחק אילוז ואוהד דהן בגבול ישראל-מצרים מוקדם יותר הבוקר. גזרת הגבול ידועה כגזרת הברחות, שבה עוסקים כוחות הביטחון יומם ולילה כדי לסכל את ההברחות, אך זוהי לא הפעם הראשונה שבה מעורב שוטר מצרי באירוע חבלני.

במצרים טענו היום כי השוטר שביצע את הפיגוע וחוסל לבסוף על ידי כוחות צה"ל חצה את הגבול לישראל במרדף אחר מבריחי סמים, אך לא ברור מדוע ירה למוות בשני הלוחמים בעמדת השמירה ולאחר מכן באוהד דהן בהיתקלות שלבסוף מצא השוטר המצרי את מותו.

לפני 33 שנה התרחש אירוע דומה. איימן מוחמד חוסני, ששירת כשוטר של משמר הגבול המצרי, חדר לישראל כשהוא חמוש ברובה ולבוש במדים של צבא מצרים. האירוע התרחש בחודש נובמבר בשנת 1990 כשחוסני החל לירות לעבר כלי רכב חולפים.

התקרית הראשונה הייתה כשחוסני ירה לעבר טנדר צבאי ולאחר מכן ירה לעבר אוטובוס שבו נסעו חמישים בני אדם. דקות ספורות לאחר מכן נורה למוות רס"מ מיכאל צבאי שנסע בטנדר צבאי. בהמשך נורה למוות רס"מ אבי סרלין, שנהג באוטובוס צבאי שהיה ללא נוסעים. הרכב הבא שהותקף על ידי המחבל חוסני היה של רס"ר חיים אשכנזי, שנסע גם כן ברכב צבאי.

בהמשך נתקלו שני אוטובוסים אזרחיים על ידי המחבל שיצא מהתעלה והחל לירות לכל עבר. מהירי נרצח הנהג אליעזר והבה. מאבטח שהיה על אחד האוטובוסים הצליח לפגוע בחוסני, והוא ברח בחזרה למצרים. שלושה שבועות לאחר הפיגוע הקטלני מת מפצעיו יהודה ליאון בן אבו, שהיה אזרח עובד צה"ל.

איימן מוחמד חוסני שביצע את הפיגוע בעין נטפים בגבול מצרים בשנת 1990. מתוך טוויטר, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המחבל איימן מוחמד חוסני שביצע את הפיגוע בשנת 1990/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, מתוך טוויטר

בסך הכול נרצחו בפיגוע בשנת 1990 שלושה חיילים ישראלים ושני אזרחים. 27 בני אדם נפצעו וחמישה מהם היו במצב קשה. חוסני, שברח כאמור למצרים, הועמד לדין על ידי הרשויות ונידון ל-12 שנות מאסר על מעשיו. מי שלקח אחריות על המעשה היה הג'יהאד האיסלאמי שטען שחוסני פעל בשירותו. במצרים גינו את המעשה ושר החוץ דאז, אחמד עבד אל מגיד אמר שמדובר באירוע מצער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully