וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר המתקפה של השר לוין - ביש עתיד התנצלו: "טעות מנהלתית"

עודכן לאחרונה: 31.5.2023 / 19:28

לאחר ששר המשפטים האשים את האופוזיציה בקידום חקיקה משפטית למרות ההידברות, יש עתיד הבהירה כי לא תעלה "חוקים שקשורים למערכת המשפט כל עוד מתקיימת הידברות". ח"כ קריב שיזם את ההצעה תקף: ההידברות לא מונעת מהממשלה לקדם הצעה שהציונות היא חוק הלאום, על מה להתנצל?

בווידאו: שר המשפטים יריב לוין האשים את חברי האופוזיציה בקידום חקיקה שנוגעת לשיחות ההידברות בבית הנשיא/ערוץ הכנסת

לאחר ששר המשפטים יריב לוין האשים מוקדם יותר היום (רביעי) במליאת הכנסת את חברי האופוזיציה בקידום חקיקה שנוגעת לשיחות ההידברות בבית הנשיא, סיעת יש עתיד פרסמה בחשבון הטוויטר הבהרה בנושא. "יש עתיד מבקשת להבהיר כי ההצטרפות שלה להצעת החוק של גלעד קריב מקורה בטעות מנהלתית וכי לא תעלה חוקים שקשורים לשינוי במערכת המשפט כל עוד מתקיימת הידברות בבית הנשיא", כתבו.

מנגד, חבר הכנסת גלעד קריב (העבודה) הגיב להבהרת יש עתיד: "אתם רציניים? כל השבוע אנחנו מצביעים על הצעות מתריסות וגזעניות של הקואליציה, ואתם מתנצלים על הצעה בקריאה טרומית לעיגון הזכות לשוויון?" קריב הסביר כי "ההידברות לא מונעת מהממשלה המטורללת הזו לקדם את ההצעה שהציונות=חוק הלאום. אז על מה להתנצל? כי לוין צעק? הציוץ הזה הוא לא טעות מנהלתית, אלא ערכית".

בעקבות הסערה, צוות ההידברות של בית הנשיא שוחח במהלך היום עם הצוותים של הקואליציה והאופוזיציה והזכיר את הסכמת שני הצדדים לא לקדם חקיקה הנוגעת לנושאי ההידברות תוך כדי המשא ומתן. לבקשת בית הנשיא, הקואליציה דחתה את הדיון על חוק לשכת עורכי הדין של ח"כ חנוך מיליבצקי (הליכוד) שהיה אמור לעלות ביום ראשון בוועדת שרים לחקיקה. לאחר הדחייה החליטו ביש עתיד לפרסם את ההודעה שמתנערת מהצעת החוק של קריב.

גלעד קריב, דיון ועדת חוקה, 26 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"הציוץ הזה הוא לא טעות מנהלתית אלא טעות ערכית", ח"כ קריב/פלאש 90, יונתן זינדל

הסערה פרצה לאחר שהצעה של ח"כ גלעד קריב (העבודה) וח"כ מאיר כהן (יש עתיד) לשוויון בפני החוק ואיסור הפליה עלתה להצבעה בקריאה טרומית. "הפסקנו להיות תמימים. אנחנו נתקן את מערכת המשפט. אנחנו לא מתרשמים מהאיומים המאפיוזיים שאתם משמיעים כלפינו", אמר לוין.

לוין פנה לח"כ גדעון סער בצעקות: "כל רגע אתה יוצא בהכרזות שאם הקואליציה תקדם איזה חוק, תפרשו מהשיחות אבל רצת למליאה לתמוך בהצעה הזאת. איזו צביעות, איזו בריונות ואיזה חוסר הגינות. אין אחד במדינה שלא רואה היום את האמת , מי באמת בא לשיחות בבית הנשיא עם רצון אמיתי, מי עצר ולא קידם חקיקה ומי מתנהג כאילו המדינה שלו? כאילו לא היו בחירות, כאילו אתם בעלי הבית ואתם בכלל ניצחתם". סער ניסה להתגונן מהאשמות של לוין ואמר לו בין היתר: "אתה רוצה להרוס את המדינה, לא ניתן לך. אתה מפוצץ את השיחות מהיום הראשון". סער הגיב לו ואמר: "לך תתאשפז".

בהמשך לוין גם תקף את יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ: "אתם לא תוכלו יותר לומר ולספר לאנשים שאתם רוצים להגיע להסכמות. תתביישו לכם. אתם אלה שאמרתם אין חקיקה, ואתם עושים הפוך. תתביישו לכם. ח"כ בני גנץ, אולי תרעיד את המדינה כמו שאתה מאיים בבריונות בלתי נגמרת? מה זאת הצביעות הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully