וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוין תקף את האופוזיציה: "בריונים שמשמיעים איומים מאפיוזיים", סער: "לך תתאשפז"

עודכן לאחרונה: 31.5.2023 / 14:35

שר המשפטים האשים במליאה את האופוזיציה בקידום חקיקה שנוגעת לשיחות ההידברות על המהפכה המשפטית בבית הנשיא בזמן שהמו"מ נמשך. הוא קרא לח"כ גדעון סער "צבוע" ותקף את גנץ: "מאיים בבריונות בלתי נגמרת". מוקדם יותר: חוק של טיבי אושר בתמיכה הקואליציה

בווידאו: שר המשפטים יריב לוין האשים את חברי האופוזיציה בקידום חקיקה שנוגעת לשיחות ההידברות בבית הנשיא/ערוץ הכנסת

שר המשפטים יריב לוין האשים היום (רביעי) במליאת הכנסת את חברי האופוזיציה בקידום חקיקה שנוגעת לשיחות ההידברות בבית הנשיא זאת לאחר שהצעה של ח"כ גלעד קריב (העבודה) וח"כ מאיר כהן (יש עתיד) לשוויון בפני החוק ואיסור הפליה עלתה להצבעה בקריאה טרומית. "הפסקנו להיות תמימים. אנחנו נתקן את מערכת המשפט. אנחנו לא מתרשמים מהאיומים המאפיוזיים שאתם משמיעים כלפינו", אמר לוין.

לוין פנה לח"כ גדעון סער בצעקות: "כל רגע אתה יוצא בהכרזות שאם הקואליציה תקדם איזה חוק, תפרשו מהשיחות אבל רצת למליאה לתמוך בהצעה הזאת. איזו צביעות, איזו בריונות ואיזה חוסר הגינות. אין אחד במדינה שלא רואה היום את האמת , מי באמת בא לשיחות בבית הנשיא עם רצון אמיתי, מי עצר ולא קידם חקיקה ומי מתנהג כאילו המדינה שלו? כאילו לא היו בחירות, כאילו אתם בעלי הבית ואתם בכלל ניצחתם". סער ניסה להתגונן מהאשמות של לוין ואמר לו בין היתר: "אתה רוצה להרוס את המדינה, לא ניתן לך. אתה מפוצץ את השיחות מהיום הראשון". סער הגיב לו ואמר: "לך תתאשפז".

בהמשך לוין גם תקף את יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ: "אתם לא תוכלו יותר לומר ולספר לאנשים שאתם רוצים להגיע להסכמות. תתביישו לכם. אתם אלה שאמרתם אין חקיקה, ואתם עושים הפוך. תתביישו לכם. ח"כ בני גנץ, אולי תרעיד את המדינה כמו שאתה מאיים בבריונות בלתי נגמרת? מה זאת הצביעות הזאת".

מוקדם יותר אישרה מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק של ח"כ אחמד טיבי, שלפיה עבירות נשק שעונשן שבע שנות מאסר, יוגדרו בחזקת מסוכנות לעניין מעצר עד תום ההליכים.

ההצעה אושרה בתמיכת חברי הקואליציה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב בתחילת השבוע להיפגש עם חברי הכנסת הערבים כדי לטפל בבעיית האלימות והרצח בחברה הערבית.

עוד בוואלה!

רובים ואקדחים: סוכן סמוי הפליל חשודים בסחר באמל"ח

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו | יריב לוין. ראובן קסטרו
בנימין נתניהו | יריב לוין/ראובן קסטרו

מאוחר יותר המליאה דחתה את הצעת החוק שנועדה לעגן את עקרון השוויון בפני החוק בסעיפי עקרונות היסוד של חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו וחוק-יסוד: חופש העיסוק, וכן ביקשה כמו לעגן בחוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו את האיסור על אפליה של כל אדם מטעמים של דת, מוצא, שפה, מין, בעל מוגבלות וטעמים דומים אחרים.

לוין הסביר כי "לאף אחד מאיתנו אין בעיה עם חירות וכבוד האדם, לכולנו יש בעיה עם זה שלמערכת המשפט ובפרט לבית המשפט העליון נכנסו אג'נדות פוסט ציוניות שמשתמשות בעקרונות האלה כדי לעשות דברים אחרים לגמרי, כדי למחוק את הציונות".

ח"כ קריב, יוזם ההצעה, אמר בתגובה כי "השר לוין הפך למשורר של שיר אחד - המנון השנאה לבג"ץ ולשופטי ישראל". לדבריו, "זו היא תשובתו הקבועה על כל הצעת חוק, מהעניין הפעוט ביותר ועד לערכי היסוד של מדינת ישראל. הדיבורים על קידום השוויון, על המאבק באפליה ועל 'ישראל השנייה' הם רק סיסמאות של קמפיין מתמשך וכיסוי לסדר היום האמתי שלהם - החלשה דרמטית של הדמוקרטיה הישראלית".

חבר הכנסת אחמד טיבי, ראש הממשלה בנימין נתניהו. יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
חבר הכנסת אחמד טיבי, ראש הממשלה בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, פלאש 90
חשיפת אמל"ח שהוסלק בשטח פתוח בשכונת פרדס דכה ביפו.. דוברות משטרת ישראל
נשק בחברה הערבית/דוברות משטרת ישראל

ההצעה מבקשת להגדיר עבירות נשק אשר נקבע להן עונש מאסר של שבע שנים או יותר, כעבירות אשר מקימות חזקת מסוכנות לעניין מעצר עד תום ההליכים. בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מטרת הצעת החוק היא להילחם בתופעה של החזקת נשק שלא כדין, אשר מסכנת וגובה מחיר כבד של חיי אדם. תופעת החזקת נשק שלא כדין קיימת בכל המגזרים אולם בפועל, היא נרחבת במיוחד בחברה הערבית. ההערכות מדברות על כך כי היקף השימוש הבלתי חוקי בנשק בקרב החברה הערבית נאמד במאות אלפי כלי נשק.בשנת 2020 נתפסו על ידי המשטרה למעלה מ-3,000 כלי נשק ואמל"ח בחברה הערבית, נעצרו 4,750 חשודים בגין שימוש בלתי חוקי בנשק והוגשו למעלה מ-1,300 כתבי אישום בנושא".

עוד נכתב בהצעת החוק: "למעלה מ-90% מהנשאלים בסקר של יוזמות אברהם בנוגע למדד הביטחון האישי והקהילתי בחברה הערבית סבורים כי העונשים הקלים בעבירות שימוש בנשק הם הגורם המרכזי לשימוש בו. הגדרת עבירות נשק שנקבע להן עונש של שבע שנים או יותר כעילה נפרדת למעצר עד תום ההליכים, כמוצע בהצעת החוק, תסייע למיגור התופעה. הדבר ישקף את עמדת המחוקק ביחס לחומרת העבירה ומידת מסוכנותה לציבור".

כאמור, מוקדם יותר השבוע במהלך דיון 40 חתימות במליאה, הודיע נתניהו מעל דוכן הכנסת כי הוא מזמין את חברי הכנסת הערבים לפגישה אצלו כדי לדון בדרכים לפתור את בעיית האלימות בחברה הערבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully