וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל שמלה: דוגמנית איראנית בפסטיבל קאן עוררה סערה פוליטית

עודכן לאחרונה: 30.5.2023 / 11:35

מלקה ג'ברי בת ה-33, שנולדה באיספהאן וכיום גרה בסן דייגו בקליפורניה, העלתה סרטון לחשבון האינסטגרם שלה שאותו "הקדישה לעם האיראני", לאחר שהופיעה על השטיח האדום בפסטיבל קאן לבושה בשמלה עם צווארון שנראה כמו לולאת חנק

נערות איראניות רוקדות בטהראן/טיקטוק

דוגמנית איראנית עוררה סערה באינטרנט לאחר שלבשה שמלה עם צווארון שנראה כמו לולאת חנק כדי להעלות מודעות להוצאות להורג שהחלו שוב באיראן.

מלקה ג'ברי בת ה-33, שנולדה בעיר איספהאן וכיום גרה בסן דייגו בקליפורניה, העלתה סרטון לחשבון האינסטגרם שלה שאותו "הקדישה לעם האיראני" לאחר שהופיעה על השטיח האדום בפסטיבל קאן היוקרתי. היא שיתפה את הסרטון עם ההשטאג "#StopExecutionsInIran.

איראן הוציאה להורג לפחות 90 אנשים ב-18 הימים האחרונים, מה שהופך את מאי ל"חודש המדמם ביותר" במדינה בחמש השנים האחרונות, על פי ארגון זכויות האדם הנורבגי איראן יומן רייטס.

הסרטון והשמלה שבחרה ג'ברי ללבוש נהפכו לוויראליים, ועיתונאים, פרשנים וגורמים ממשלתיים הגיבו לו, חלקם בתמיכה וחלקם בביקורת חריפה. חלק מהמבקרים טענו כי הופעתה היתה "מבישה". "איראנים חפים מפשע מוצאים להורג ומלקה ג'ברי חשבה שזה רעיון טוב ללבוש שמלה שתפור עליה חבל תלייה, ואז לצלם סרטון מפתה עם שיר שנהפך להמנון המפגינים. זה מביש. ולסיים את הסרטון עם 'הפסיקו את ההוצאות להורג' ללא שום הקשר או מידע לא ממש עוזר", כתב העיתונאי השמאלני ישאר עלי.

דוגמנית איראנית בפסטיבל קאן. GettyImages
מקלה ג'ברי בפסטיבל קאן/GettyImages

מנגד, אנטון גרשצ'נקו, יועץ של שר הפנים האוקראיני, כתב כי המשלה של ג'ברי היא סימן ל"אומץ הלב" שלה. אחרים אמרו כי הם עומדים לצדה.

ג'ברי העלתה הצהרה לחשבון האינסטגרם שלה עקב התגובות הסוערות כדי להבהיר את הבחירה האופנתית שלה.

"פסטביל קאן 76, המראה השני", היא כתבה. "השמלה שלי עוצבה על ידי @jilaatelier. רצינו לצאת בהצהרה אופנתית שמשקפת את הזוהר של קאן, אבל חשוב מכך, למשוך את תשומת הלב של התקשורת להוצאות להורג הלא צודקות של העם האיראני. לרוע המזל, הצהרות פוליטיות אינן מאושרות על ידי מארגני הפסטיבל וצוות האבטחה לא נתן לי להראות את גב השמלה, אך משמעות הלולאה הובנה היטב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully