וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: מפגין שני הוצא להורג בתלייה; האיחוד יטיל סנקציות חדשות

עודכן לאחרונה: 12.12.2022 / 14:16

"מג'יד רזה ראהנבארד נתלה הבוקר לעיני כל העיר משהד, נגזר עליו מוות לאחר שדקר שני אנשי כוחות הביטחון", דווח בתקשורת האיראנית. פעילים גינו את ההוצאה להורג של בן ה-23: "קראו למשפחתו בשבע בבוקר ואמרו להם ללכת לבית הקברות כי בנם נהרג ונקבר"

בווידאו: איראנים באיסטנבול מציינים חודש למחאה האנטי ממשלתית באיראן/רויטרס

האיחוד האירופי מתכונן להטיל סנקציות חדשות על איראן, כשהיעד הוא משמרות המהפכה, כך הודיעה היום (שני) שרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק. זאת על רקע ההוצאה להורג השנייה מזה שבוע של המשטר.

"חבילת הסנקציות מטרגטת את אלה שאחראים על ההוצאות להורג, על האלימות נגד אנשים תמימים", היא אמרה לכתבים לקראת פגישת שרי חוץ של האיחוד בבריסל. "מדובר בעיקר במשמרות המהפכה, אך גם באלה שמנסים להפחיד אנשים ולהעניש אותם".

איראן הוציאה הבוקר להורג אדם שהורשע בהריגה של שני חברי כוחות הביטחון במהלך ההפגנות נגד המשטר, על פי דיווח של סוכנות הידיעות "מיזאן".

מג'יד רזה ראהנבארד, הוצא להורג באיראן. טוויטר, צילום מסך
ההפגנות נמשכות כבר שלושה חודשים/צילום מסך, טוויטר
מג'יד רזה ראהנבארד, הוצא להורג באיראן. טוויטר, צילום מסך
מג'יד רזה ראהנבארד עם אמו/צילום מסך, טוויטר

"מג'יד רזה ראהנבארד נתלה לעיני כל בעיר משהד הבוקר...נגזר עליו מוות בגין 'קריאת מלחמה נגד אלוהים', לאחר שדקר שני חברים של כוחות הביטחון", דיווחה סוכנות הידיעות. סוכנות הידיעות החצי רשמית "פארס" דיווחה כי ראהנבארד הרג שני חברים בכוח הבסיג' ופצע ארבעה נוספים. כוח בסיג', שמקושר למשמרות המהפכה, מסייע למשטר בדיכוי המפגינים.

פעילים ברשתות חברתיות גינו את ההוצאה להורג של בן ה-23. "הם קראו למשפחתו בשבע בבוקר ואמרו להם ללכת לבית הקברות. 'הוצאנו להורג את הבן שלכם וקברנו אותו', הם אמרו", כתב הפעיל בחשבון 1500Tasvir.

נשים מפגינות במקסיקו על מותה של מחסה אמיני באיראן.. רויטרס
נשים מפגינות במקסיקו לזכר מחסה אמיני/רויטרס

ההפגנות הנרחבות שנמשכות כבר שלושה חודשים, פרצו בספטמבר לאחר מותה של מחסה אמינית בת ה-22. אמיני נעצרה בטהראן על ידי משטרת המוסר, שאחראית על קוד הלבוש הצנוע, בגין הפרה של החוקים ומתה שלושה ימים לאחר מכן בבית החולים. המחאה על מותה נהפכה למחאה פופולארית של איראנים מכל שכבות החברה במה שהתפתח להיות אחד האתגרים הרציניים ביותר להנהגה הדתית מאז המהפכה האיסלמית ב-1979.

דובר משרד החוץ האיראני נאסר קאנאני, דחה היום את הביקורת המערבית ואמר כי זאת התערבות בעניינים פנימיים של המדינה.

על פי ארגון זכויות האדם HRANA, נכון לאתמול, 488 מפגינים נהרגו, כולל 68 קטינים. 62 אנשי כוחות הביטחון נהרגו. 18,259 מפגינים נעצרו. באיראן מעריכים כי 200 אנשים נהרגו בסך הכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully