וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאומו של סמוטריץ' נקטע בידי מפגינים: "שדדת את הקופה"

עודכן לאחרונה: 30.5.2023 / 10:23

במהלך נאום שר האוצר בכנס המכון הישראלי לדמוקרטיה, מפגינים נגד מדיניות הממשלה נעמדו עם שלטים וצעקו "בושה". בתגובה סמוטריץ' תקף, "קומץ קטן ואנרכיסטי שמייצר נזק אדיר לחברה הישראלית"

שר האוצר סמוטריץ' נואם בכנס המכון הישראלי לדמוקרטיה (צילום: סנטרל הפקות)

LIVE

נאומו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בכנס המכון הישראלי לדמוקרטיה נקטע היום (שלישי) בידי מפגינים. אחד המפגינים צעק לעברו, "אתה לא שר האוצר אתה שר הביזה, שדדת את הקופה"; סמוטריץ' השיב "המחאה נשמעה, תודה", ואז העיר: "למה אתה צועק? דברי חכמים בנחת נשמעים". לאחר מכן התייחס למהפכה המשפטית וקבע כי החוקים "טובים לדמוקרטיה, לזכויות ולכלכלה והם יקודמו. אם יהיה פרטנר, זה נהדר, אם לא - זה יקודם בהתאם למנדט שקיבלנו מהציבור".

שר האוצר תקף את המוחים נגדו במהלך הנאום. "רוב העם מוכן לדבר ורוצה להגיע להסכמות", קרא, "קומץ קטן וקיצוני רוצה לפגוע בהכול, בכלכלה, בביטחון, בלכידות. קומץ קטן ואנרכיסטי שמייצר נזק אדיר לחברה הישראלית". בתגובה לכך המוחים חזרו לקטוע את הנאום שוב ושוב; אחד המפגינים צעק, "הוא לא יקרא לנו אנרכיסטים, יש כאן גיבורים. בושה!".

מחאה נגד המהפכה המשפטית בזמן דבריו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ, כנס אלי הורוביץ לכלכלה ולחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה.. ינון שלום יתח
מוחים קוטעים את נאום סמוטריץ', היום/ינון שלום יתח

במהלך נאומו סמוטריץ' שיבח את הכלכלה הישראלית והציג צעדים לשימורה, שכוללים בעיקר שמירה על כלכלה חופשית וחיזוק תעשיית ההייטק הישראלית. "טלטלה גדולה עוברת על השוק הגלובלי ובמים הסוערים הללו אנחנו ננווט מדיניות יציבה, אחראית וממוקדת, מה שיאפשר לנו בעזרת השם לצאת מחוזקים מהסערה העולמית הזו, כפי שהיה בטלטלות העולמיות הקודמות", התחייב. סמוטריץ' התייחס גם להתמהמהות במינויים במשרד האוצר וקבע כי הוא "שלם לחלוטין עם ההחלטה שקיבלתי עם כניסתי לתפקיד להמתין עם המינויים ולעשות את זה נכון ומקצועי".

ביום ראשון מאות מפגינים מחו באוניברסיטת תל אביב נגד יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, שהשתתף בפאנל על המהפכה המשפטית שאותה הוא מקדם. המפגינים ניסו תחילה למנוע את כניסתו, אך בסופו של דבר הוא נכנס בליווי מאבטחים.

במהלך הפאנל נרשמו מחאות מצד הקהל, ששיבש את דבריו, בעוד שמפגינים התעמתו עם מאבטחים מחוץ לאולם. "יש פה אנשים שלא מסוגלים לשמוע עמדות שהן לא העמדות שלהם", אמר רוטמן. "חושבים שהם בעד הדמוקרטיה וסותמים את הפה לכולם. אתם לא רוצים לדעת מהי דמוקרטיה? כשהטיעון חלש מרימים את הקול. אין לכם יכולת להתמודד אינטלקטואלית אז אתם מתמודדים בבריונות, אתם מוגבלים. אין יכולת אינטלקטואלית אז צועקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully