וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג המריא לביקור רשמי באזרבייג'ן: "איראן חותרת נגד הברית המתפתחת"

עודכן לאחרונה: 30.5.2023 / 7:30

נשיא המדינה ייפגש עם נשיא אזרבייג'ן בבאקו, על רקע היחסים המתוחים בינה לבין איראן שכנתה. "איראן גורם בלתי יציב באזור שחותר כל הזמן לפעולות נגד מדינת ישראל", אמר הרצוג. הוא התייחס גם לשיחות בבית הנשיא: "ניתן להגיע להבנות רחבות"

נשיא המדינה יצחק הרצוג ממריא לביקור רשמי באזרבייג'ן

30 במאי 2023. חיים צח/ לע״מ, אתר רשמי
הביקור נערך לציון 75 שנה ליחסים בין המדינות. הנשיא ורעייתו, הבוקר/אתר רשמי, חיים צח/ לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג המריא הבוקר (שלישי) לביקור ממלכתי באזרבייג'ן, בהזמנת נשיא המדינה אילהם אלייב. מטרת הביקור במדינה המוסלמית, הגובלת עם איראן, היא לחזק את הקשרים האסטרטגיים בין המדינות. זאת על רקע מתיחות גוברת בין באקו לטהראן בחודשים האחרונים.

"אני יוצא כעת לביקור ממלכתי רשמי חשוב באזרבייג'ן, באירוח נשיא אזרבייג'ן אליהם אלייב, מנהיג המדינה", אמר הרצוג, שאליו מתלווה רעייתו מיכל, טרם ההמראה. "מדינה ידידותית, קרובה, חשובה, מדינת מפתח ולנו הרבה מאוד נושאים במסגרת שיתופי הפעולה בין המדינות".

לדבריו, "אנחנו צריכים לזכור שמעבר ליחסי המסחר, ומעבר לקשרים ההיסטוריים, כולל הקהילה היהודית ההיסטורית, אזרבייג'ן היא שכנתה של איראן. איראן גורם בלתי יציב באזור שחותר כל הזמן לפעולות כנגד מדינת ישראל וכנגד הברית המתפתחת של שלום וביטחון באזור, ואני בוודאי אדון בכך".

הרצוג הוסיף כי "אנחנו ננסה לקדם את היחסים בין המדינות, ככל שרק ניתן. לאחרונה אזרבייג'ן חנכה שגרירות בישראל. זו מדינה שיעית מוסלמית חשובה, שנרצה בכל צורה אפשרית לקדם את היחסים איתה".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ממריא לביקור רשמי באזרבייג'ן

30 במאי 2023. חיים צח/ לע״מ, אתר רשמי
"אף אחד לא מוכר ערכים, אף אחד לא פוגע בעקרונות יסוד"/אתר רשמי, חיים צח/ לע״מ

הרצוג התייחס בדבריו גם לשיחות בבית הנשיא על המהפכה המשפטית. "אני מבקש לחזור ולהדגיש שבהחלט ניתן להגיע להבנות רחבות. זה מחייב מאמץ, רצון טוב, מנהיגות ואני מציע להתעלם מרעשי הרקע ולחשוב על המטרה האסטרטגית, שהיא בסופו של דבר, טובת מדינת ישראל", אמר הרצוג.

לדברי הנשיא, "אף אחד לא מוכר ערכים, אף אחד לא פוגע בעקרונות יסוד, אבל מצד שני טוב ורצוי לדון בגבולות הגזרה ברשויות השונות במדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully