וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאות ועימותים בפאנל בהשתתפות רוטמן באוניברסיטת תל אביב: "לגנוז את ההפיכה"

עודכן לאחרונה: 28.5.2023 / 15:04

מפגינים שיבשו דיון בהשתתפות יו"ר ועדת החוקה, וניסו למנוע את כניסתו לאולם כשחלקם התעמתו עם מאבטחים. רוטמן לקהל: "אין לכם יכולת להתמודד אינטלקטואלית אז אתם מתמודדים בבריונות, אתם מוגבלים". המארגנים: "הגענו להזכיר לרוטמן - ההפיכה לא תעבור"

בווידאו: בצל הדיונים בבית הנשיא: מאות מפגינים נגד רוטמן באוניברסיטת תל אביב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מאות מפגינים מחו היום (ראשון) באוניברסיטת תל אביב נגד יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, שהשתתף בפאנל על המהפכה המשפטית שאותה הוא מקדם. המפגינים הקיפו בתחילה את המבנה שאליו היה אמור להיכנס רוטמן בניסיון למנוע את כניסתו, אך בסופו של דבר הוא נכנס בליווי מאבטחים.

במהלך הפאנל נרשמו מחאות מצד הקהל, ששיבש את דבריו, בעוד שמפגינים התעמתו עם מאבטחים מחוץ לאולם. "יש פה אנשים שלא מסוגלים לשמוע עמדות שהן לא העמדות שלהם", אמר רוטמן. "חושבים שהם בעד הדמוקרטיה וסותמים את הפה לכולם. אתם לא רוצים לדעת מהי דמוקרטיה? כשהטיעון חלש מרימים את הקול. אין לכם יכולת להתמודד אינטלקטואלית אז אתם מתמודדים בבריונות, אתם מוגבלים. אין יכולת אינטלקטואלית אז צועקים".

רוטמן הוסיף "כנראה שאתה לא יודע מה זה דמוקרטיה, וגם אתה לא, וגם אתה לא", תוך שהוא מצביע על המפגינים.

עם תום הדיון הסוער, מסר רוטמן כי "חובבי הדמוקרטיה, שוחרי חופש הביטוי וחסידי חירות הפרט מניפים את דגל הסובלנות הידוע של ארגון הטרור. אפשר להתווכח על תיקון מערכת המשפט, אבל אם מצאתם את עצמכם בצד האלים וסותם הפיות שבא להשתיק פאנל בו עמדתי הייתה דווקא במיעוט, כדאי לכם לחשב מסלול מחדש".

שמחה רוטמן מוברח אל תוך האולם באוניברסיטת תל אביב 28 במאי 2023. לפי סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים, אתר רשמי
רוטמן מובהל לאולם באוניברסיטת תל אביב, היום/אתר רשמי, לפי סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים

המפגינים אף הדביקו סטיקרים על רכבו של רוטמן, שעליהם נכתב בין היתר "ממשלת הביזה", "דמוקרטיה או מרד" ו"חובה להתנגד לדיקטטורה". "אנחנו שומעים את חברי הקואליציה אומרים בפה מלא שההפיכה תעבור. אז הגענו להזכיר לרוטמן הבוקר - אנחנו לא ניתן לזה לקרות! לגנוז את ההפיכה, עכשיו", נמסר ממחאת הסטודנטים והסטודנטיות.

בתגובה לדברי רוטמן על המפגינים כי הם "מוגבלים", ד"ר יריב וינצר, נשיא עמותת גיבורים קטנים הפועלת לשילוב אוטיסטים ואנשים עם מוגבלות שכלית הגיב: "שוב ושוב אנחנו עדים לאמירות בוטות של פוליטיקאים מכל הצדדים, המשתמשים באנשים עם מוגבלויות לצורך ניגוח מתנגדים פוליטיים. פעם אחת ולתמיד, יש להוציא כל שימוש שלילי במוגבלות ובאנשים עם מוגבלויות במסגרת השיח הפוליטי. מדובר בריטואל מכוער שיש לעקור מן השורש".

עוד בוואלה!

רוטמן: "ללא תיקון מערכת המשפט, הקואליציה לא תצליח להתקיים"

לכתבה המלאה
בצל הדיונים בבית הנשיא: מאות מפגינים נגד רוטמן באוניברסיטת תל אביב
28.05.23. אבשלום ששוני, פלאש 90
בצל הדיונים בבית הנשיא: מאות מפגינים נגד רוטמן באוניברסיטת תל אביב 28.05.23/פלאש 90, אבשלום ששוני

אתמול, זה השבוע ה-21 ברציפות, הפגינו מאות אלפי בני אדם ברחבי הארץ נגד המהלכים שמקדמת הממשלה חרף ההידברות בבית הנשיא. מתנגדי המהפכה המשפטית זעמו על הצהרותיהם של בכירי הקואליציה, כולל ראש הממשלה בנימין נתניהו, על כוונותיהם לקדם באופן חד-צדדי את השינויים במערכת המשפט גם אם המשא ומתן לא יצלח.

נתניהו הכריז בשבוע שעבר כי "הרפורמה המשפטית תחזור", כנשאל על כך לאחר שהכנסת אישרה את תקציב המדינה. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ איימו לפוצץ את השיחות בבית הנשיא, ונתניהו נאלץ להבהיר בהמשך כי המאמצים להגיע להסכמות יימשכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully