וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוטמן: "ללא תיקון מערכת המשפט, הקואליציה לא תצליח להתקיים"

עודכן לאחרונה: 18.5.2023 / 12:27

יו"ר ועדת חוקה אמר בריאיון ל-103 כי "אם האופוזיציה תישאר במקום של סרבנות אוטומטית", אז הקואליציה תקדם באופן עצמאי את המהפכה המשפטית. "הקואליציה הזו לא תצליח להתקיים ללא שינויים משום שזו הבטחתה ליבתית שלה"

פעילי המחאה נגד המהפכה המשפטית מוחים בזמן נאומו של יושב ראש ועדת החוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן בזמן כנס של חברי הפדרציות והקהילות היהודיות בישראל. 24 באפריל 2023/אחים לנשק

יו"ר ועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן, אמר היום (שלישי) כי ללא "תיקון מערכת המשפט", הקואליציה לא תוכל להמשיך להתקיים. זאת על רקע השיחות עם האופוזיציה על המהפכה המשפטית, שטרם הניבו תוצאות, והקריאות שלו ושל גורמים אחרים בממשלה להתקדם בכל זאת.

"יש הסכמה רחבה שצריך להעביר רפורמה וכדאי שהיא תעשה בהסכמה", אמר בריאיון לתכנית "שבע תשע" ב-103. "אם האופוזיציה תישאר במקום של סרבנות אוטומטית לכל דבר וניסיון לפוצץ, אז נצטרך להתקדם עצמאית. מה יקודם עצמאית זו כבר תהיה החלטה של ראשי קואליציה. החלק שהכי מוכן לקידום זה עניין הוועדה לבחירת שופטים". לדבריו, "בסופו של דבר, הנקודה מאוד ברורה - הקואליציה הזו מחויבת לתיקון במערכת המשפט. אם האופוזיציה תחשוב שהיא שחקן וטו, זו לא תהיה המציאות".

רוטמן הוסיף כי "הרפורמה עברה, עוברת ותעבור שינויים. חלק הוועדה לבחירת השופטים שעוצב בתחילתו של התהליך בוועדת החוקה עבר במהלך הדיונים שינויים רבים. כל חלק של הרפורמה שיגיע לוועדת החוקה יעבור תהליך מאוד דומה. אני מקווה שזה יהיה בהסכמות. להגיד שהרפורמה כפי שהיא הייתה תעבור שינויים ונשאף להסכמה, אלו דברים שראש הממשלה אומר וגם אנחנו אומרים".

שמחה רוטמן. ראובן קסטרו
התנגד להקפאת המהפכה המשפטית. רוטמן בכנסת/ראובן קסטרו

עוד אמר יו"ר ועדת החוקה כי הוא לא סבור שיש הבדלים מהותיים בקו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין זה שלו ושל שר המשפטים יריב לוין. "אני אגיד לכם במה הוא שונה - על סוגיית עצירת החקיקה, עמדתי ועמדת מפלגתי הייתה שלעצור זה לא היה הצעד הנכון. הלוואי שיתברר שראש הממשלה צדק, הלוואי, בגלל שאם באמת העצירה תוביל לרפורמה בהסכמה שיחקנו אותה".

רוטמן הדגיש כי "הקואליציה הזו בלי תיקון מערכת המשפט, לא כאיום ולא כשום ביטוי שתרצו, הקואליציה הזו ללא תיקון מערכת המשפט לא תצליח להתקיים. היא לא תצליח להתקיים כי זו הבטחה ליבתית ביותר של הקואליציה הזו והיא תיתקל באינספור מכשולים ותקלות, ודדליינים שהמציאות תייצר, ולכן אני יודע שזה יקרה".

עוד בוואלה!

מחאת מילואימניקים מחוץ לביתו של גולדקנופף: "גונב את האוכלוסייה המשרתת"

לכתבה המלאה

כשנשאל מה יקרה אם הרפורמה לאת עבור, השיב: "אני לא חושב שיש שום צורך בקביעת דדליינים או אולטימטומים - המציאות שמחוץ לקואליציה מייצרת את הדד־ליינים והמחוייבות. הסוגיה של תיקון מערכת המשפט מופיעה באותיות זהב בראש כל ההסכמים הקואליציוניים. זה פרויקט קואליציוני חשוב מאין כמותו. אני מחויב לקידום העניין, אני מאוד אצטער ואיתי גם המצביעים של כל מפלגות המחנה, הציבור כולו ומצביעי מפלגות האופוזיציה יצטערו אם הדבר הזה לא יקרה. אני אופטימי שהדבר הזה יקרה מאחר והמציאות תחייב אותנו לפעול, לקדם את הרפורמה במערכת המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully