וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מרד הארנונה: נתניהו מינה את מקורבו במקום ביבס לתפקיד בכיר בליכוד

עודכן לאחרונה: 30.5.2023 / 9:17

רה"מ מינה את מנכ"ל הליכוד צורי סיסו לתפקיד, המרכז את ההיערכות לבחירות המקומיות בנובמבר. יו"ר השלטון המקומי ביבס היה מקורב לנתניהו, אך בחודשים האחרונים גברה ביניהם המתיחות בעקבות מרד הארנונה, קריאותיו להידברות על המהפכה המשפטית והתנגדותו לפיטורי גלנט

נתניהו: האופוזיציה לא מגנה תקיפות ח"כים; לפיד: מסית ברשעות/ערוץ הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות את מקורבו מנכ"ל הליכוד צורי סיסו ליו"ר הוועדה המוניצפלית בליכוד, המרכזת ומובילה את ההיערכות המפלגתית לבחירות המקומיות בסוף השנה. סיסו יחליף את יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, שעמד בראש הוועדה המוניציפלית בשתי מערכות הבחירות המקומיות האחרונות, ב-2013 ו-2018.

ביבס נחשב בעבר למקורב מאוד לנתניהו, אך בחודשים האחרונים פרצה מתיחות גדולה בין השניים סביב הקרב על קרן הארנונה, ועוד קודם לכן, בגלל התנגדותו של ביבס לפיטורים של שר הביטחון יואב גלנט בסוף מרץ וקריאותיו לעצור את המהפכה המשפטית.

נתניהו בחר שלא למנותו לקדנציה נוספת בראשות הוועדה והעדיף להציב את את סיסו, אחד מאנשי אמונו הקרובים במפלגה, על פני השרים ניר ברקת ומיקי זוהר שרצו את התפקיד שניהם.

צורי סיסו. באדיבות המצולמים
סיסו/באדיבות המצולמים
ראש הממשלה ויו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס בטקס הרמת כוסית לשנה החדשה עם ראשי רשויות, קריית שדה התעופה, 30 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
ראש הממשלה ויו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס בטקס הרמת כוסית לשנה החדשה עם ראשי רשויות, קריית שדה התעופה, 30 באוגוסט 2018/ראובן קסטרו

בוועדה המוניציפלית, שמנהלת בין השאר את הבחירות בסניפים ואחראית על הקצאת התקציבים של המפלגה למועמדים ולרשימות, יש עוד שני חברים ושני משקיפים. בעוד ביבס הודח מתפקיד יושב הראש, נתניהו עשה הפרד ומשול בינו ובין ושותפו המרכזי למאבק נגד קרן הארנונה ומינה את שי חג'ג' - יו"ר מרכז המועצות האזוריות - כחבר בוועדה. גם ח"כ לשעבר אסנת מארק, שמקורבת לראש הממשלה ולרעייתו, מונתה כחברה.

כמשקיפים בוועדה נתניהו מינה שני אנשי מפתח בליכוד - ח"כ דוד ביטן, יו"ר ועדת הכלכלה ואחד ממבקריו הקולניים הבודדים במפלגה, במה שנראה בניסיון לתחזק שקט פוליטי ולהרגיע עמו את החזיתות, ואת יו"ר מרכז הליכוד, שר התיירות חיים כץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully