וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסוי מוצלח בכיפת ברזל הימית: "השמידה רקטות, טילי שיוט וכטב"מים"

עודכן לאחרונה: 29.5.2023 / 10:58

הושלמה סדרת ניסויים ב"כיפת מגן" בספינת סער 6, שהופעלה על ידי לוחמי שייטת הסטי"לים. היכולות החדשות כוללות מכ"ם מיוחד, שמסייע לזהות את האיומים: "יירוט בדיוק מושלם". גלנט: "קפיצת מדרגה משמעותית ביכולות ההגנה בים"

מערכת ההגנה האווירית מהים "כיפת מגן" (כיפת ברזל ימית)/דוברות משרד הביטחון

משרד הביטחון, זרוע היום בצה"ל וחברת רפאל הודיעו היום (שני) על השלמת סדרת ניסויים מוצלחת במערכת כיפת ברזל הימית, המכונה "כיפת מגן", בספינות סער 6.

במסגרת הניסוי, שבוצע על ידי לוחמי שייטת ספינות הטילים, נבחנו כמה תרחישי איומים, בהם שיגור רקטות, טילי שיוט וכטב"מים. "כיפת מגן" מבוססת על כיפת ברזל ומשולבת במערך ההגנה האווירית הארצי, שכולל גם את מערכות "חץ" ו"שרביט קסמים".

מערכת ההגנה האווירית מהים "כיפת מגן" (כיפת ברזל ימית).  28 במאי 2023. משרד הביטחון
"השמידה רקטות וטילי שיוט". מערכת כיפת מגן/משרד הביטחון

ראש מנהלת 'חומה' במפא"ת, משה פתאל, סיפר על הניסוי: "באמצעות יכולות חדשות, קישור מערכות הספינה למערכות ביבשה והמכ"ם שפותח במיוחד למשימת ההגנה על המים הכלכליים, המערכת זיהתה בהצלחה את האיומים ושיגרה לעברם, מלב הים, את מיירטי כיפת ברזל ימית, שהשמידו אותם בדיוק מושלם".

עוד בוואלה!

איתנים בקרב: הנגמ"שים הישראליים המתקדמים נכנסים לצה"ל

לכתבה המלאה
מערכת ההגנה האווירית מהים "כיפת מגן" (כיפת ברזל ימית).  28 במאי 2023. משרד הביטחון
"דיוק מושלם". הניסוי בכיפת מגן/משרד הביטחון

"המערכת מהווה קפיצת מדרגה משמעותית ביכולות ההגנה בים, ומאפשרת למערכת הביטחון להבטיח את עליונותה ואת חופש הפעולה המבצעי אל מול האיומים המתעצמים בזירה הימית", אמר שר הביטחון, יואב גלנט. "מערך ההגנה הרב שכבתי של מדינת ישראל הוא פורץ דרך בקנה מידה עולמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully