וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתנים בקרב: הנגמ"שים הישראליים המתקדמים נכנסים לצה"ל

עודכן לאחרונה: 28.5.2023 / 10:55

בתום שנים של פיתוח, הסדרה החדשה של נגמ"שי "איתן" הגיעה לחטיבת הנח"ל. מדובר ברכב קרבי משוריין עם מיגון משמעותי, שמגיע למהירות של 90 קמ"ש ויכול לתפקד ברצף במשך כמה ימי לחימה: "זה כלי לחימה ראשון מסוגו, ברמת מיגון של טנק"

בווידאו: סדרת נגמשי איתן ראשונה לצה"ל/דובר צה"ל

בתום שנים של פיתוח, הסדרה הראשונה של נגמ"שים חדישים מסוג "איתן", שפותחו בחטיבה הטכנולוגית של צה"ל, הגיעה הבוקר (ראשון) לבסיס ביסל"ח שבדרום, שם הם ישמשו את לוחמי חטיבת הנח"ל.

ה"איתן" הוא רכב קרבי משוריין בעל שמונה גלגלים, המסוגל לשאת 12 לוחמים. הוא בעל מנוע בעוצמה של 750 כוחות סוס ומסוגל להגיע למהירות של כ-90 קמ"ש. לפי צה"ל, יש לו יכולת תמרון גבוהה גם בשטח עירוני ובשטחים מאתגרים נוספים, ויכולת לתפקד ברצף במשך כמה ימי לחימה.

בנגמ"שים הוטמעו מערכות טכנולוגיות חדישות הכוללות מצלמות היקפיות שיעילות גם בלילה, יכולות חישוב ועיבוד קדמי באמצעות מחשבים מתקדמים, צגי מגע ומעבדים המאפשרים את תפעול הכלי הקטלני. בעתיד הקרוב תשולב ב"איתן" גם מערכת ההגנה "חץ דורבן".

נגמ"ש ה"איתן" בפיתוח צה"ל מגיע לחטיבת הנח"ל, 28 במאי 2023. דובר צה"ל
"ה'איתן' ישנה את פני החטיבה ויאפשר לה להיות קטלנית, עצמאית וממוגנת יותר״/דובר צה"ל

הנגמ"שים הגיעו לאחר אימון שהתקיים בחטיבת הנח"ל, במסגרתו תרגלה פלוגת לוחמים תרחישים שונים לצד נסיעה על ה"איתן".

"זה כלי לחימה גלגלי מתקדם ראשון מסוגו בצה"ל, המאפשר לחימה אחרת כולל ניוד חיילים בין גזרות לחימה, ברמת מיגון של טנק", סיפר ראש מנהלת המרכבה במשרד הביטחון, תא"ל אורן גיבר. מפקד חטיבת הנח"ל, אלוף-משנה אורן שמחה, סיפר על חשיבותו של הנגמ"ש בפעילות המבצעית: "כלי שישנה את פני החטיבה ויאפשר לה להיות קטלנית, עצמאית וממוגנת יותר".

נגמ"ש ה"איתן" בפיתוח צה"ל מגיע לחטיבת הנח"ל, 28 במאי 2023. דובר צה"ל
"פועלים להבטיח שהלוחמים שלנו מקבלים כלים בעלי ההגנה הטובה ביותר והביצועים הטובים ביותר"/דובר צה"ל

בשבוע שעבר נודע לוואלה שצה"ל ירכוש מארצות הברית כ-20 מסוקי קרב חדשים מארצות הברית. עד שנת 2025, חיל האוויר יוציא משימוש בהדרגה 24 מסוקים מסוג "פתן" שברשותו, זאת בדומה לצבאות אחרים בעולם. את מסוקים אלו יחליף בצי החיל הרכש החדש מארצות הברית.

לפי מקורות בצה"ל, בתקופה הקרובה כוחות הביטחון יידרשו לקבל החלטות בהתאם לתקציב המדינה, ולהכריע בין מספר אפשרויות העומדות על הפרק. צה"ל יוכל לרכוש מסוקי "דלתא" ישנים שהוצאו משימוש בצבא האמריקני, ולהעביר אותם שדרוגים, או לחלופין לרכוש מסוקים אפאצ'י חדשים מסוג "אקו". אפשרות נוספת היא להמתין ולרכוש מסוקי קרב מסוג "FARA", שעוד נמצא בתהליכי ייצור ויהיה מוכן רק בתחילת העשור הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully