וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני החגיגות בקייב: "מתקפת המל"טים הגדולה ביותר על העיר"

עודכן לאחרונה: 28.5.2023 / 11:53

לפי גורמים באוקראינה, מערכת ההגנה האוויריות יירטה לפחות 40 כלי טיס במשך יותר מחמש שעות. זאת, בערב יום הציון להקמת עיר הבירה. אדם אחד נהרג ולפחות שניים נפצעו. "האויב החליט 'לברך' את התושבים, ההיסטוריה של אוקראינה מטרידה את הרוסים חסרי הביטחון"

בווידאו: רוסיה שיגרה את מתקפת הרחפנים הגדולה ביותר על קייב/רויטרס

אזרח אוקראיני נהרג הלילה (שלישי), ולפחות שניים נוספים נפצעו, במהלך תקיפות אוויריות רוסיות על העיר קייב, כך אמרו גורמים רשמיים במדינה, שהגדירו את ההפצצה כ"מתקפת המל"טים הגדולה ביותר מאז תחילת המלחמה".

לפי הדיווחים, מערכות ההגנה האוקראיניות יירטו לפחות 40 מל"טים שנעו לעבר עיר הבירה, כשאחת מנפילות היירוטים הביאה למותו של תושב העיר בן ה-41, ואחרות גרמו לשריפות בבנייני מגורים בעיר. זו ככל הנראה המתקפה הקטלנית הראשונה על קייב, וה-14 בסך הכל, מתחילת חודש מאי.

התקיפות אירעו בערב "יום קייב" - שבו תושבי העיר מציינים את הקמתה לפני 1,541 שנים. באופן מסורתי, היום נחגג בירידי רחוב, קונצרטים חיים ותערוכות במוזיאונים - שתוכננו להתקיים גם השנה, אך בקנה מידה קטן יותר.

"היום, האויב החליט 'לברך' את תושבי קייב בעזרת המל"טים הקטלניים שלו", כתב בטלגרם סרגיי פופקו, בכיר בצבא אוקראינה. "התקיפה בוצעה בכמה גלים, וההתרעה האווירית נמשכה יותר מחמש שעות", הוסיף. "ההיסטוריה ארוכת השנים של אוקראינה מטרידה את הרוסים חסרי הביטחון", כתב אנדרי ירמק, ראש לשכתו של הנשיא וולודימיר זלנסקי.

מתקפת מל"טים רוסית על העיר קייב באוקראינה, 28 במאי 2023. רויטרס
"התקיפה בוצעה במספר גלים, וההתרעה האווירית נמשכה יותר מחמש שעות", מספר בניינים בעיר נשרפו/רויטרס

הצבא הרוסי הגביר את תקיפותיו על רקע תוכניות אוקראינה לפתוח במתקפת נגד. אתמול, דובר המועצה לביטחון לאומי וההגנה של קייב, אולקסי דנילוב, אמר בריאיון ל-BBC ש"אוקראינה מוכנה למתקפת הנגד המצופה שלה". הוא לא נקב בתאריך מדויק, אבל אמר כי המתקפה להשתלט בחזרה על שטחים מהכוחות הרוסיים עשויה להתחיל "מחר, מחרתיים או בתוך שבוע".

דנילוב הזהיר כי לממשלת אוקראינה אין את האפשרות "לעשות טעות" כשהיא מקבלת את ההחלטה משום שמדובר ב"הזדמנות היסטורית שהמדינה אינה יכולה להחמיץ".

דנילוב אמר גם כי הצבא האוקראיני יתחיל במתקפת הנגד כשהמפקדים יחליטו ש"בשלב הזה של המלחמה, היא תוביל לתוצאה הטובה ביותר". כשנשאל אם הכוחות האוקראיניים מוכנים, הוא ענה: "אנחנו תמיד מוכנים. זאת אינה שאלה של זמן. עלינו להבין שזאת הזדמנות היסטורית שניתנה לנו - על ידי אלוהים - למדינה שלנו, ואיננו יכולים להפסיד, כדי שניהפך למדינה עצמאית, גדולה ואירופית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully