וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגת G7: זלנסקי נפגש עם ביידן, הכחיש את כיבוש בחמוט

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 12:29

יממה לאחר הכרזת קבוצת שכירי החרב של מוסקבה על טיהור העיר האסטרטגית "מבית לבית", הודיע משרד ההגנה הרוסי על ההשתלטות. פוטין בירך את כוחותיו על ניצחון בקרב והבטיח לתגמל אותם. הדובר של נשיא אוקראינה אמר כי זלנסקי לא אישר את הטענה

בווידאו: צילומי לוויין מראים את ההרס בבחמוט/רויטרס

משרד ההגנה הרוסי הודיע הלילה (ראשון) על השלמת כיבוש העיר בחמוט שבמזרח אוקראינה. זאת, לאחר תשעה חודשי לחימה בעיר ושנה מפרוץ הקרבות על סביבתה. הנשיא ולדימיר פוטין בירך את כוחותיו על הניצחון, והבטיח לתגמל חיילים מצטיינים.

נשיא אוקראינה וולודמיר זלנסקי, שנמצא בפסגת G7 בהירושימה ביפן, הגיב לטענה הרוסית כשענה לשאלה האם העיר עדיין נמצאת בשליטת אוקראינה: "אני חושב שלא", הוא אמר והוסיף: "היום, היא נמצאת רק בלבנו". עם זאת, דוברו, סרגי ניקופורוב, אמר כי הנשיא לא התכוון לאשר את הדברים ובעצם ענה, "אני חושב שהיא לא נמצאת בידי הרוסים". הוא הוסיף כי זאת הדרך של הנשיא להכחיש את הכיבוש של בחמוט. סגנית משרד ההגנה האוקראיני, האנה מליאר, אמרה כי הכוחות האוקראיניים מקיפים את בחמוט ועדיין שולטים בחלק מהעיר.

אתמול, הודיעה קבוצת ואגנר, שתחתיה נלחמים עשרות אלפי שכירי חרב עבור רוסיה, כי הצליחה להשתלט על בחמוט. אולם, דובר הפיקוד המזרחי האוקראיני הכחיש את הטענה וסוכנויות הידיעות לא הצליחו לאמת אותה.

וולודימיר זלנסקי ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בפסגת G7 בהירושימה, יפן. רויטרס
הנשיא זלנסקי עם הנשיא ביידן בהירושימה, היום/רויטרס
כוח מקבוצת ואגנר מניף את דגל רוסיה על בניין בעיר בחמוט שבאוקראינה, 20 במאי 2023. רויטרס
"השלמנו את כיבוש העיר". לוחמי קבוצת ואגנר מניפים את דגל רוסיה בבחמוט/רויטרס

ראש הקבוצה, יבגני פריגוז'ין, אמר את הדברים בסרטון בעודו לובש מדי צבא לצד לוחמיו, שהניפו דגלי רוסיה ושלטים של ואגנר. "היום ב-12 בצהריים, בחמוט נכבשה לחלוטין", הוא אמר. לטענתו, קבוצת ואגנר טיהרה את העיר "מבית לבית". עוד הוסיף כי כוחותיו ייסוגו מבחמוט ב-25 במאי על מנת לנוח ולהתארגן מחדש.

בחמוט, עיר מרכזית בצפון מחוז דונצק אותו שואפת רוסיה לכבוש כחלק מהניסיון לספח מעשית את אזור דונבאס, נחשבת אסטרטגית עבור שני הצדדים. הקרבות על העיר וסביבתה נחשבים לקשים ולממושכים ביותר במלחמה, ונהרגו בהם המוני חיילים מאז שפרצו במאי אשתקד.

לוחמים של צבא אוקראינה יורים טיל לעבר הכוחות הרוסים בעיר בחמוט, 20 במאי 2023. רויטרס
הקרבות מסתיימים אחרי תשעה חודשים? כוחות צבא אוקראינה בבחמוט/רויטרס

מאז פרוץ הקרבות בעיר עצמה, בתחילת באוגוסט 2022, נטשו אותה רובם המוחלט של התושבים, ונשארו בה ככל הנראה אלפים בודדים. במרץ האחרון, לאחר כחצי שנת לחימה, נסוגו הכוחות האוקראיניים מחלקים מהעיר. אולם, שם נעצרו כוחות קבוצת ואגנר במשך שבועות ארוכים, ובתחילת החודש קייב אף טענה כי הצליחה להחזיר לשליטתה כמה אזורים בבחמוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully