וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אוקראיני: מתקפת הנגד עשויה להתחיל "מחר, מחרתיים או בתוך שבוע"

עודכן לאחרונה: 27.5.2023 / 11:30

דובר המועצה לביטחון לאומי וההגנה של קייב, אמר בראיון נדיר כי שכירי החרב של קבוצת ואגנר נסוגים מבחמוט אך מתארגנים מחדש. הוא הזהיר כי לממשלת אוקראינה אין אפשרות "לעשות טעות" בהחלטה לגבי מתקפת הנגד, משום שמדובר ב"הזדמנות היסטורית ליהפך למדינה אירופית עצמאית"

אוקראינה מוכנה למתקפת הנגד המצופה שלה, אמר דובר המועצה לביטחון לאומי וההגנה של קייב, אולקסי דנילוב, בראיון ל-BBC. הוא לא נקב בתאריך מדויק, אבל אמר כי המתקפה להשתלט בחזרה על שטחים מהכוחות הרוסיים עשויה להתחיל "מחר, מחרתיים או בתוך שבוע".

דנילוב הזהיר כי לממשלת אוקראינה אין את האפשרות "לעשות טעות" כשהיא מקבלת את ההחלטה משום שמדובר ב"הזדמנות היסטורית שהמדינה אינה יכולה להחמיץ".

הריאיון הנדיר נעצר לרגע כשהגיע מסר מהנשיא וולודימיר זלנסקי שמזמן את דנילוב לפגישה כדי לדון במתקפה. בהמשך, אמר הבכיר כי חלק מהכוחות של קבוצת שכירי החרב ואגנר נסוגו מהעיר בחמוט והוסיף כי הם "מתארגנים מחדש לקראת מתקפות בשלושה אתרים אחרים", וכי המשמעות של הנסיגה שלהם "אינה סימן להפסקת עצירת הלחימה בנו".

דנילוב התייחס גם נשק גרעיני על ידי הנשיא פוטין לשטח בלארוס ואמר כי "רגוע". "מבחינתנו אלה אינן חדשות", הוא הוסיף.

לוחמים של צבא אוקראינה יורים טיל לעבר הכוחות הרוסים בעיר בחמוט, 20 במאי 2023. רויטרס
המלחמה בבחמוט נמשכה תשעה חודשים/רויטרס
וולודימיר זלנסקי ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בפסגת G7 בהירושימה, יפן. רויטרס
הנשיא וולודימיר זלנסקי ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן/רויטרס
כוח מקבוצת ואגנר מניף את דגל רוסיה על בניין בעיר בחמוט שבאוקראינה, 20 במאי 2023. רויטרס
קבוצת ואגנר השתלטה על בחמוט/רויטרס

דנילוב אמר גם כי הצבא האוקראיני יתחיל במתקפת הנגד כשהמפקדים יחליטו ש"בשלב הזה של המלחמה, היא תוביל לתוצאה הטובה ביותר" כשנשאל אם הכוחות האוקראיניים מוכנים, הוא ענה: "אנחנו תמיד מוכנים. זאת אינה שאלה של זמן. עלינו להבין שזאת הזדמנות היסטורית שניתנה לנו - על ידי אלוהים - למדינה שלנו, ואיננו יכולים להפסיד, כדי שניהפך למדינה עצמאית, גדולה ואירופית".

הוא גם הגן על ההחלטה של קייב להילחם על בחמוט כל כך הרבה חודשים בקרב שגבה חיים של רבים מחיילי אוקראינה. "בחמוט היא האדמה שלנו, השטח שלנו, ואנחנו חייבים להגן עליו. אם היינו עוזבים כל פעם, היינו מגיעים לגבול המערבי שלנו, כפי שפוטין רצה בתחילת המלחמה".

דנילוב הוסיף כי "אנחנו שולטים רק בחלק קטן מהעיר, ואנחנו מודים בכך. אך בחמוט מילאה תפקיד מרכזי במלחמה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully