וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קייב תחת מתקפת טילים תשיעית בחודש

עודכן לאחרונה: 18.5.2023 / 9:38

אדם אחד נהרגו ושניים נוספים נפצעו במתקפת טילים באודסה בדרום מערב המדינה. פיצוצים נשמעו גם במרכז אוקראינה. המינהל הצבאי של אוקראינה אמר כי לפי מידע ראשוני, כל הטילים יורטו. אוקראינה דחתה את תוכנית השלום הסינית בביקור שר החוץ הסיני בקייב

בירת אוקראינה קייב הותקפה הלילה (חמישי) מהאוויר על ידי רוסיה זאת הפעם התשיעית החודש. אדם אחד נהרגו ושניים נוספים נפצעו במתקפת טילים באודסה בדרום מערב המדינה. פיצוצים נשמעו גם במרכז אוקראינה. המינהל הצבאי של אוקראינה אמר כי לפי מידע ראשוני, כל הטילים יורטו.

זאת המתקפה האווירית התשיעית שרוסיה שיגרה החודש על קייב. ביום שלישי, אוקראינה אמרה כי יירטה שישה טילי היפרסוניים כחלק ממתקפה מסיבית. ראש המינהל הצבאי-אזרחי של קייב אמר כי מתקפת טילים שוגרה על ידי מפציצים רוסיים מעבר לים הכספי. סרחיי פופקו הוסיף כי המתקפה כללה כנראה טילי שיוט וכי רוסיה שיגרה מלט"י ריגול מעל קייב לאחר המתקפה האווירית.

ביום רביעי, שמונה אנשים נהרגו, ובהם ילד בן חמש, ליד חרסון, ו-17 נפצעו בהפצצות. עם זאת, אוקראינה נמצאת בעיצומן של הכנות לקראת מתקפת נגד על הכוחות הרוסיים. גורמים רשמיים במערב אמרו כי המוכנות של הצבא האוקראיני מתחזקת לקראת המתקפה המצופה, כולל היכולות הצבאיות שכוללות טנקים. הם הזהירו כי קווי ההגנה של רוסיה באוקראינה "חזקים ומוגנים על ידי "שדות מוקשים נרחבים".

מתקפת טילים על קייב. רויטרס
מתקפת טילים על קייב/רויטרס
מתקפת טילים על קייב. רויטרס
מתקפת טילים על קייב/רויטרס
מתקפת טילים על קייב. רויטרס
מתקפת טילים על קייב/רויטרס

אתמול נפגש שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה עם מקבילו הסיני בקייב ודחה את תוכנית השלום של הסינים, שכוללת ויתור אוקראיני על שטחים לרוסיה. עם זאת, הושגה הסכמה כי יצוא מיליוני טון של תבואה מאוקראינה דרך הים השחור יימשך עוד חודשיים לפחות.

בשטח, מנהיג קבוצת שכירי החרב ואגנר, שנלחמת לצד הכוחות הרוסיים באוקראינה, אמר כי לוחמיו מתקדמים בעיר בחמוט על רקע לחימה עזה מצד החיילים האוקראינים שעדיין שולטים בכמה בניינים. לדברי יבגני פריגוז'ין, אי אפשר לכתר את העמדות האוקראיניות בשל הנסיגה של הצנחנים הרוסים באחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully