וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תאשר: עשרות מיליונים לגרעינים תורניים, 282 מיליון ל"רשות לזהות יהודית"

עודכן לאחרונה: 28.5.2023 / 6:56

הממשלה תאשר בישיבתה השבועית את התקציב להקמת הרשות שהובטחה ליו"ר נעם, אבי מעוז, שצפוי לשוב ולכהן כסגן שר. במקביל, תאושר תוספת של 42 מיליון שקלים לגרעינים התורניים בערים המעורבות והחילוניות - שיקוצצו מתקציב משרד החינוך וממשרדים נוספים של שרי הליכוד

אבי מעוז מציג את תוכניתו במערכת החינוך./ערוץ הכנסת

הממשלה צפויה לאשר היום (ראשון) בישיבתה השבועית הצעה להקצאת 42 מיליון שקלים עבור גרעינים תורניים - תוספת נוספת לתקציבים שהוקצו עבור הגרעינים התורניים בכספים הקואליציוניים בתקציב המדינה לשנים 2023-2024 שאושר בשבוע שעבר. במקביל, הממשלה תאשר תקציב של 282 מיליון שקלים לטובת הקמת הרשות לזהות יהודית שהובטחה בהסכמים הקואליציוניים למפלגת נעם ולאבי מעוז. ההחלטה תסלול את הדרך למינויו מחדש של מעוז כסגן שר בממשלה, שלושה חודשים אחרי שהתפטר במחאה על העיכוב ביישום ההסכמים הקואליציוניים.

שכונה מעורבת ערבים ויהודים בלוד, נובמבר 2015. ראובן קסטרו
גרעין תורני בלוד/ראובן קסטרו

לפי ההצעה של שר החינוך יואב קיש, 43 מיליון שקלים נוספים יוקצו בשנתיים הקרובות לגרעינים התורניים, הפועלים להחזרה בתשובה ו"קירוב ליהדות" בערים חילוניות ומעורבות. התקציב יגיע מקיצוץ בתקציב משרד החינוך ומשרדים נוספים של שרי הליכוד בממשלה, בנוסף ל-70 מיליון שקלים שהועברו ל"ציונות הדתית" לטובת הגרעינים התורניים בכספים הקואליציוניים. זאת, כחלק מניסיון של הליכוד להגביר את עוצמתו הפוליטית בקרב אנשי הגרעינים התורניים.

ההצעה מתקצבת את התוספת לגרעינים התורניים מקיצוץ בתקציבים של שרי הליכוד בממשלה ובראשם משרד החינוך שיקצה 10 מיליון שקל, משרדי התיירות, המשפטים, הגנת הסביבה, שיתוף פעולה אזורי ומשרד החוץ - יקצו 4 מיליון שקלים כל אחד; משרד התרבות והספורט ומשרד המודיעין יקצו 2 מיליון שקלים כל אחד ומשרד האנרגיה והתשתיות מיליון שקלים. 7 מיליון שקלים נוספים יוקצו מכספים קואליציוניים של יו"ר הקואליציה אופיר כץ וח"כ חנוך מיליבצקי מהליכוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully