וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגיעת הרקטה בקריית מלאכי ועד לאיתור בירדן: סיפורו של שלום רוטבן

עודכן לאחרונה: 27.5.2023 / 21:37

שלום היה רק בן 17 כשראה את חבריו שרועים על הרצפה ללא רוח חיים לאחר שרקטה פגעה בביתם במבצע עמוד ענן. הוא הראשון שהגיע לזירה, עוד לפני כוחות ההצלה, ומאז משפחתו מספרת כי אותו ילד נורמטיבי נכווה קשות ולא נותר אותו הדבר. במשך כשנתיים היה נעדר - עד שאותר בירדן

מבצע "עמוד ענן": הרוגים מפגיעה ישירה בקרית מלאכי/צילום: רויטרס, דובר צה"ל, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

חייו של שלום רוטבן, הצעיר מקריית מלאכי שהוחזר מירדן ביום חמישי האחרון, השתנו מהקצה אל הקצה כשהיה רק בן 17. אז, רקטה שנורתה מרצועת עזה פגעה במבנה בעיר הולדתו והרגה שלושה מחבריו. הוא הגיע ראשון לזירה, עוד לפני כוחות ההצלה, וראה את חבריו הרוגים. המראות האלו השפיעו עליו עמוקות, ומשפחתו מספרת כי אותו ילד נורמטיבי נכווה קשות מהמראות אותם ראה ומאז לא נשאר אותו הדבר.

פגיעת רקטה  בבניין בקרית מלאכי. בן קלמר
הבניין שנפגע בקריית מלאכי, 2012/בן קלמר

הרקטה פגעה ישירות בדירה וגבתה את חייהם של יצחק אמסלם, מירה שארפ ואהרון סמאג'ה. כמו כן, תינוק כבן שמונה חודשים ואדם נוסף נפצעו בינוני ועוד ארבעה בני אדם נפצעו קל מרסיסים. עדים להרס שהותירה אחריה הרקטה סיפרו כי המראה היה מזעזע. "הלכתי מסביב לבניין, כל השכנים צעקו, הרגשתי שהאדמה נפתחת, היה בום חזק ולחץ", סיפר שי, על התפוצצות הרקטה. נתנאל חסון, תושב קריית מלאכי, סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות: "במו עיני ראיתי איך הטיל נכנס לתוך הבית. כולי רועד".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שלום רוטבן שנעדר כשנתיים ואותר בירדן. 25 במאי 2025. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"לא נשאר אותו הדבר". שלום רוטבן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"כל הזכוכיות בדירות הסמוכות התנפצו", הוסיף אלישע פלד, שגר ברחוב בו נפלה הרקטה. "היה בום חזק מאוד. אני ראיתי חדשות בבית וכל הסלון רעד. אגרטלים נפלו והתנפצו. רעידת אדמה". אמנון הלוי, בעל חנות באזור הצטרף לדברים. "עשרות תושבים התאספו פה - משהו כזה העיר עוד לא ידעה וזה ממשיך", אמר.

הדירה שנפגעה  מרקטה בקרית מלאכי , אוקטובר 2012. דרור עינב
הדירה בקריית מלאכי, זמן מה לאחר הפגיעה, 2012/דרור עינב
שלום רוטבן שנעדר כשנתיים ואותר בירדן. 25 במאי 2025. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"היה הרס רב". שלום רוטבן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

רוטבן נעדר מזה שנתיים והיה חשש כבד לחייו. לפני כחודש הוא נראה צועד על כביש ליד עמאן והתושבים הירדנים שמצאו אותו הביאו אותו לבית חולים לחולי נפש. שם, סטודנט לסיעוד ערבי-ישראל הבין שמדובר בישראל והצליחה ליצור קשר עם משפחתו.

מתמחה בבית החולים, כמאל דיב אלטלקאת, סיפר בשיחה עם וואלה! כי מנהל המחלקה שלו סיפר לו על הצעיר שהועבר אליהם, שלא מתקשר עם הצוות הרפואי והם אפילו לא יודעים את שמו. "לקחתי דף, כתבתי כמה שורות בעברית והוא התחיל לכתוב לי בחזרה", סיפר הסטודנט. "כתב לי את השם שלו ואחר כך את השם של אבא שלו ועוד כל מיני דברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully