וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנתיים של חיפושים: צעיר ישראלי שנעדר אותר בירדן - והוחזר ארצה

עודכן לאחרונה: 25.5.2023 / 22:33

בתאריך 2 במאי 2021 נעלמו עקבותיו של שלום רוטבן, צעיר מקריית מלאכי לוקה בנפשו שהיה אז בן 25. לפני כחודש מצאו אותו צועד על כביש בעמאן והוא הובא לבית חולים, שם מתנדב ערבי-ישראלי זיהה שמדובר בישראלי ודיווח על המקרה. מאז הרשויות בישראל פעלו להחזירו

שלום רוטבן שנעדר כשנתיים ואותר בירדן. 25 במאי 2025. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שלום רוטבן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שלום רוטבן שנעדר כשנתיים ואותר בירדן. 25 במאי 2025. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שלום רוטבן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שלום רוטבן, צעיר בן 27 מקריית מלאכי שלוקה בנפשו, הוחזר היום (חמישי) לישראל מירדן, לאחר שנעדר כשנתיים. רוטבן נמצא לפני כחודש צועד על כביש ליד עמאן, התושבים הירדנים שמצאו אותו הביאו אותו לבית חולים לחולי נפש. שם, מתנדב ערבי-ישראל הבין שמדובר בישראל והצליחה ליצור קשר עם משפחתו.

רוטבן נעדר מאז 2 במאי 2021, והיה חשש כבד לחייו. הנשיא יצחק הרצוג, טיפל בעניין אישית ומרגע שאותר רוטבן בירדן, פעל בית הנשיא מול בית המלוכה הירדני, לזרז ולהקל את שובו כבר לפני החג והשבת. "קיבלנו שיחת טלפון מגורם בירדן, שאישר את זהותו והצביע על מיקומו", מסרו ביחידת יכ"ל שסייעה בהשבתו ארצה. "אין לתאר את ההתרגשות, השמחה והדמעות שפרצו גבולות, כשהבן נפל על צוואר אמו".

המשפחה גילתה על מקום הימצאו ביום ראשון האחרון. המתנדב בבית החולים, כמאל דיב אלטלקאת, סיפר בשיחה עם וואלה! כי מנהל המחלקה שלו סיפר לו על הצעיר שהועבר אליהם, שלא מתקשר עם הצוות הרפואי והם אפילו לא יודעים את שמו. "לקחתי דף, כתבתי כמה שורות בעברית והוא התחיל לכתוב לי בחזרה", סיפר המתנדב. "כתב לי את השם שלו ואחר כך את השם של אבא שלו ועוד כל מיני דברים".

שלום רוטבן עם משפחתו לאחר שהוחזר מירדן לאחר שנעדר במשך כשנתיים. 25 במאי 2023. יחידת כי"ל, אתר רשמי
שלום רוטבן עם משפחתו/אתר רשמי, יחידת כי"ל

"בסוף הוא כתב לי מספר טלפון של אמא שלו, שזה מדהים איך הוא לא שכח אותו אחרי שנים", הוסיף המתנדב. התקשרתי למספר ואמא שלו ענתה לי, סיפרתי לה שיש אצלי מישהו שהשם שלו הוא שלום רוטבן, אז היא אמרה לי 'זה השם שלו, זה הבן שלי. אני מחפשת אותו הרבה שנים. תשלח לי תמונות שלו'. ככה באמת עשיתי והיא זיהתה אותו ואמרה תודה רבה. בסוף ביקשתי ממנה שתתקשר למשטרה ושתתחיל לעבוד על להחזיר אותו". בשיחה עם אמו אמר לה שלום: ""אני אוהב אותך התגעגעתי אני רוצה לחזור".

אביו של הצעיר, אליעזר, אמר בשיחה עם וואלה: "מודים לקדוש ברוך הוא שנעשה לנו נס והוא החזיר אותו אלינו, אנחנו מאוד נרגשים. אנחנו מאחלים ומתפללים שכל נעדר יחזור הביתה בשלום. אנחנו רוצים להודות לכל מי שנרתם ועזר, לכל הגורמים הרלוונטיים. חיכינו לו הרבה שנים, העיניים שלי דומעות, זה משמח את כל הבית. תודה לבורא עולם שעשה לנו נס".

בשנת 2012 פגעה רקטה שנורתה מרצועת עזה במבנה בקריית מלאכי, בעקבות הפגיעה נהרגו שלושה מחבריו של שלום שהיה אז בן 13 בסך הכול. הוא הגיע ראשון לזירה, עוד לפני כוחות ההצלה, וראה את חבריו הרוגים. המראות האלו השפיעו עליו עמוקות, ומשפחתו מספרת כי אותו ילד נורמטיבי נכווה קשות מהמראות אותם ראה ומאז לא נשאר אותו הדבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully