וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא בלארוס לוקשנקו מרגיע: "אני לא הולך למות, חבר'ה"

עודכן לאחרונה: 24.5.2023 / 15:11

שמועות על בריאות לקויה של הנשיא התעוררו כשנעלם מעין הציבור לזמן מה, לאחר שהשתתף בחגיגות יום הניצחון במוסקבה ב-9 במאי: "אם מישהו חושב שאני עומד למות - תרגעו. היה לי וירוס צינון נפוץ"

הנשיא פוטין נפגש עם הנשיא לוקשנקו בבלארוס/רויטרס

נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו הגיב אתמול (שלישי) לשמועות לגבי בריאותו על רקע הספקולציות כי הוא אינו בקו הבריאות מאז השתתף בחגיגות יום הניצחון הסובייטי ב-9 במאי בכיכר האדומה במוסקבה.
"אני לא הולך למות, חבר'ה", אמר לוקשנקו בן ה-68 לגורמים רשמיים הסרטון ששודר על ידי הערוץ הממלכתי "פול פרבובו" שמדווח על הפעילויות של הנשיא. הוא פטר את השמועות לגבי מחלה רצינית ואמר כי היה לו וירוס צינון נפוץ שממנו החלים מהר.

"אם מישהו חושב שאני עומד למות - תרגעו. תרגעו", הוא אמר. "זה לא יותר מדיבורים בערוצי טלגרם ומסנג'ר". לוקשנקו גם אמר כי ההתחייבויות הנשיאותיות שלו הפריעו להחלמתו.

"לא היתה לי הזדמנות לקבל טיפול - הייתי חייב לנסוע למוסקבה, ואז ללנינגרד לפעילות התנדבותית. ואז גררו אותי לכיכר, התחבקנו עם ילדות ואז לפגוש את איוואן גומל, מפקד אזור גומל. הכל הצטבר. אני לא עומד למות. תצטרכו להמשיך להילחם בי עוד הרבה זמן".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו צופים בתרגיל שיגורי טילים ממרכז במוסקבה, 19 בפברואר 2022. רויטרס
נשיא בלארוס לוקשנקו ונשיא רוסיה פוטין, 2022/רויטרס
נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו מבקר מהגרים במרכז התחבורה והלוגיסטיקה  בגבול בלארוס-פולניה,26 בנובמבר 2021. רויטרס
אלכסנדר לוקשנקו, 2021/רויטרס
בווידאו: השבעת לוקשנקו לנשיא בלארוס/צילום: רויטרס

אתמול נפגש לוקשנקו עם הנשיא ולדימיר פוטין במינסק. מומחים העריכו כי נשיא רוסיה מנסה ללחוץ על נשיא בלארוס להיכנס למלחמה באוקראינה. עם זאת, לוקשנקו ככל הנראה הדף את מאמציו של פוטין, ולא סביר שבלארוס תתערב בלחימה באופן ישיר. לוקשנקו נהנה מתמיכתו של פוטין, ובשנה שעברה איפשר לצבא הרוסי להשתמש בשטח בלארוס כחלק מהפלישה הרוסית לאוקראינה.

בן ה-68 מנהיג את בלארוס מאז 1994. הוא דיכא באכזריות מחאות עממיות, השתמש בבתי המשפט כדי לסגור ערוצי תקשורת שהתנגדו לו וגזר עונשי מאסר ארוכים על מתנגדיו, בזמן שהמוני פעילי דמוקרטיה נמלטו מהמדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully