וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המחדלים: משרד הבריאות יקיים היום שימוע לבכירי אסותא

עודכן לאחרונה: 24.5.2023 / 11:22

בכירי אסותא רמת החייל יעמדו לשימוע אחרי שנחשף מחדל הפריה נוסף, שבו נמצאה אי-התאמה גנטית בין אב לבנו. בתלונה נוספת, זוג חושד שהחליפו בין דגימות הזרע של הגבר לבין אלה של אדם זר. המשרד שוקל לסגור באופן מלא או חלקי את מחלקת ההפריות

בווידאו: דרמה בפרשת אסותא: בית המשפט קבע שימונה אפוטרופוס לתינוקת סופיה/מירב כהן

משרד הבריאות יקיים היום (רביעי) שימוע לבכירי בית החולים אסותא רמת החייל בעקבות שורת מחדלי הפריה בתקופה האחרונה, בהם מציאת אי-התאמה גנטית בין אב לבנו. במשרד שוקלים גם לסגור את יחידת ההפריות בבית החולים, לנוכח "התנהלות בעייתית וצבר אירועים חריגים". יתרה מזאת, במשרד במשרד ציינו "אירוע חמור" נוסף שלא דווח, שבו התייבשו 13 ביציות מופרות.

"מהאמור עולה כי בית החולים לא דיווח למשרד הבריאות על החשד לאירוע החמור של אי-ההתאמה הגנטית, וזאת על אף העובדה שמדובר בחשד ממשי לאירוע חריג שהתרחש במהלך הטיפול ובעקבותיו, בניגוד להוראות לחוזר חטיבת רפואה", נכתב בהודעת המשרד. "האירועים הללו וסמיכותם, כמו גם אי הדיווח שלהם למשרד הבריאות, מעלים חשש לפגיעה בבריאות הציבור. על כן נשקלת האפשרות להורות על סגירה מלאה או חלקית של היחידה".

אלו לא האירועים החריגים היחידים ברשת. בערוץ 12 דווח אתמול כי זוג שהגיע לפני כחודש למחלקת הפוריות בבית החולים אסותא ראשון לציון טוען שייתכן שבבית החולים החליפו בין דגימות הזרע של הגבר לבין אלה של אדם זר.

בנוסף לכך, ב"ישראל היום" פורסם היום אירוע נוסף ברשת אסותא, הפעם בבאר שבע, שבמסגרתו אובחנה אישה בשוגג כחולת סרטן בעקבות טעות בהקלדה.

בי"ח אסותא, רמת החייל תל אביב, 19 במאי 2023. ראובן קסטרו
בית החולים אסותא רמת החייל/ראובן קסטרו

בנוסף לכך, הודיע השבוע נציב קבילות הציבור למקצועות הרפואה, ד"ר בעז לב, כי הוא ממנה ועדת בדיקה בעקבות רצף האירועים הללו. הוועדה תבחן היבטים מקצועיים וארגוניים וניהוליים, ואת האירועים הפרטניים המעלים חשד להתנהלות מקצועית לקויה, כמו גם הסתכלות מעמיקה למערך ההפריות בראייה רשתית ובכלל זה תבחן את נוהלי הדיווח הרלוונטיים לאירועים אלה.

כמו כן, תבחן הוועדה את סיבות השורש לטעויות וכן נושאים רלוונטיים נוספים שימצאו במהלך בדיקתם כמחייבים בדיקה והתייחסות. זוהי אותה ועדה שבדקה את האירוע באסותא ראשון לציון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully