וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר פתרון המשברים - התקציב יעלה הערב להצבעה

עודכן לאחרונה: 23.5.2023 / 6:46

הדיונים על התקציב שהחלו אתמול יימשכו, ולאחר עימותים ליליים במליאה יחל בשעות הערב מרתון ההצבעות שעתיד להימשך עד מחר בערב. לאחר ההסכמות עם עוצמה יהודית ויהדות התורה ולקראת ההצבעה - יכנס ראש הממשלה ישיבה יחד עם ראשי הקואליציה בשעה 19:30

בווידאו: דיוני התקציב במליאה: "לא מגיע לבת שלי תקציב כי היא לא גדלה על נעה קירל?"/ערוץ הכנסת

לאחר פתרון המשברים עם עוצמה יהודית ואגודת ישראל, מליאת הכנסת תתכנס היום (שלישי) לאישור התקציב. לקראת ההצבעה, ב-19:30 יכנס ראש הממשלה בנימין נתניהו ישיבה יחד עם ראשי הקואליציה.

אתמול הגיעו נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להסכמות בנוגע לדרישת מפלגת עוצמה יהודית להוספת תקציב בסך מאות מיליוני שקלים למשרד הנגב והגליל. בתוך כך, 250 מיליון שקלים יוקצו למשרד הנגב והגליל מעודפי תקציב של משרדי הממשלה בשנת 2023. בכך, הצדדים שמו סוף למשבר סביב הנושא, וחברי עוצמה יהודית התחייבו לתמוך בתקציב.

מוקדם יותר אתמול הגיע ראש הממשלה להסכמות גם עם יו"ר אגודת ישראל יצחק גולדקנופף. השניים סיכמו כי 250 מיליון שקלים מתוך תקציב המדינה יועברו בסוף השנה למוסדות חינוך חרדים. מדובר בכמעט מחצית הסכום שאותו דרשה הסיעה. בכך הושג בפגישה, שבה השתתף גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', פתרון למשבר מבלי שתיפרץ מסגרת התקציב, ומבלי שהוא ייפתח.

בנימין נתניהו, איתמר בן גביר, מליאת הכנסת, 28 בדצמבר 2022. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
נתניהו ובן גביר הגיעו להסכמות, 250 מיליון שקלים יוקצו למשרד הנגב והגליל/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בשעות הערב, רגע לפני תחילת ההצבעות, יישאו דברים ראש הממשלה, שר האוצר, ראש האופוזיציה ויו"ר ועדת הכספים, כל אחד למשך 10 דקות. מרתון ההצבעות יחל מיד אחר כך והוא צפוי להימשך עד מחר בערב, אלא אם האופוזיציה תסיר חלק מההסתייגויות שלה ותקדים את ההצבעה הסופית על אישור התקציב לצהריים או לבוקר. תקציב המדינה עומד על 484 מיליארד שקל לשנת 2023 ועל 514 מיליארד שקל לשנת 2024.

מדובר במאות הצבעות במליאה, בשעות מאוחרות בלילה ובשעות מוקדמות בבוקר. בעבר נרשמו מקרים של חברי כנסת שהתבלבלו בהצבעות, והדבר יצר כאוס לקואליציה שנדרשה לתקן את ההצבעות או להמשיך הלאה עם תבוסה מול האופוזיציה. הפעם, הקואליציה נהנית מרוב של שמונה חברי כנסת מול האופוזיציה, זאת בהנחה שכל חברי הכנסת יצביעו בעד התקציב ולא יימנעו או יתנגדו.

יוראי להב הרצנו 9 במאי 2022. ראובן קסטרו
ח"כ יוראי להב הרצנו/ראובן קסטרו

במהלך הלילה, במרתון הדיונים על התקציב, תקף שר האוצר בצלאל סמוטריץ' את ח"כ יוראי להב-הרצנו (יש עתיד) שטען כי "שר האוצר מחלק את הכסף למקורבים לו כאילו הכסף הוא שלו מהבית". להב-הרצנו טען כי הכסף לא יגיע "לא שורדי שואה, לא ל"כנפיים של קרמבו" - הממשלה הולכת לעודד אזרחים לא לצאת לעבודה". סמוטריץ' הגיב: "אתה יודע בכלל כמה הוספנו לתקציבי הבריאות והרווחה? אין לך מושג ירוק מה יש בתקציב הזה". השר כינה גם את יושבת ראש הישיבה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון "שקרנית", לאחר שהתערבה בחילופי הדברים בינו ובין ח"כ להב-הרצנו וחיזקה את דברי האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully