וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמונה שיוצרה בבינה מלאכותית והבהילה את ארה"ב - גרמה לירידות בבורסה

עודכן לאחרונה: 23.5.2023 / 8:29

התמונה המזוייפת, שהציגה עשן מיתמר סמוך למבני הפנטגון האמריקניים יצרה בהלה בקרב המתשמשים ברשתות החברתיות שחשבו שמדובר בפיצוץ. המניות בבורסה האמריקנית, שצנחו בעקבות הפצת המידע השקרי, התאוששו רק לאחר שהתבררה האמת

אנימציית בינה מלאכותית./רועי כפרי

תמונה מזויפת שיוצרה באמצעות בינה מלאכותית גרמה לסערה ברשת לאחר שהתפשטה אתמול (שני) במהירות ברשתות החברתיות. התמונה, שהציגה פיצוץ מזוייף בבנייני הפנטגון של מחלקת ההגנה האמריקנית, גרמה לבלבול רב בקרב המשתמשים ואף הובילה לירידות בשוק המניות האמריקני.

התמונה המזויפת, שהציגה כאמור עשן מיתמר מחוץ למבני הפנטגון, שותפה על-ידי ערוץ הטלוויזיה הממלכתי ברוסיה RT, וחשבונות נוספים ברשתות החברתיות שטענו כי התרחש פיצוץ במתחם של משרד ההגנה האמריקני. בהמשך, ערוץ הטלוויזיה הרוסי מחק את התמונה.

מנגד, מחלקת הכבאות של מחוז ארלינגטון שבארה"ב, מיהרה להפריח את הדיווחים בחשבון הטוויטר שלה, וצייצה כי "אנו מודעים לדיווחים ברשתות החברתיות שמופצים באינטרנט אודות פיצוץ סמוך לפנטגון, אולם אין פיצוץ או תקרית באזור ואין סכנה לציבור".

בעקבות הפצת התמונה, נראה היה שהמניות בבורסה האמריקנית צנחו לזמן קצר, אך התאוששו במהירות לאחר שנחשף כי מדובר בזיוף. מדד הדאו-ג'ונס ירד בכ-50 נקודות נכון לשעת הצהריים אתמול. ואילו מדדי הנאסד"ק וה-S&P הציגו עלייה קלה בלבד.

חלק מהמשתמשים ציינו כי בתמונה המזוייפת שהופצה ניתן לראות בבירור סימני עריכה של בינה מלאכותית, כמו חלקים מעוותים בגדר.

הבהלה שנוצרה בעקבות התמונה, תחריף את החששות בקרב אלו שטוענים כי מערכות הבינה המלאכותית יאפשרו לגורמים זדוניים להפיץ מידע מוטעה ברשת ולזרוע כאוס. גם בעבר נחשפנו למשתמשים במדיות החברתיות שהונו על ידי תמונות ויראליות שיוצרו בעזרת בינה מלאכותית. למשל, תמונה של האפיפיור פרנציסקוס לבוש במעיל של חברת האופנה היוקרתית בלנסיאגה.

תמונה מזוייפת  של פיצוץ בפנטגון. טוויטר, צילום מסך
תמונה מזוייפת של פיצוץ בפנטגון/צילום מסך, טוויטר
אילון מאסק בכנס משקיעים של טסלה. טסלה,
אילון מאסק ומומחים נוספים בתחום קראו להפסיק את הפיתוחים בתחום הבינה המלאכותית/טסלה

בחודש מרץ האחרון, היזם האמריקני אילון מאסק ויותר מ-1,000 מומחים נוספים בתחום קראו בעקבות הפצת המידע השגוי ברשת להפסיק לאלתר את הפיתוחים בתחום הבינה המלאכותית עד למיסוד הנחיות בטיחות מתאימות. המומחים הזהירו מפני הסיכון של "אובדן שליטה על הציוויליזציה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully