וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים ממחדל ההפריה נגד אסותא: "ידעו שיש בעיה חמורה, הם התייעצו עם עורך דין"

עודכן לאחרונה: 22.5.2023 / 13:58

עורכת דינם של הזוג, לו נודע כי אין התאמה גנטית בין בנם לאביו, תקפה את ביה"ח ברמת החייל שלטענתה ידע על המחדל ולא דיווח למשרד הבריאות. לדבריה, בניגוד לטענת אסותא, נאמר לזוג כי תוצאות הבדיקה שעבר האב בחו"ל "חד משמעיות". אסותא: "הדברים אינם משקפים את המציאות"

מחדל ההפריה באסותא 25 באוקטובר 2022/דוברות אסותא

זוג ההורים ממחדל ההפריה החדש באסותא רמת החייל עדיין מתקשה לעכל את המציאות החדשה שנקלע אליה, מאז נודע להם שלבנם אין התאמה גנטית לאביו. כעת הם חושפים את ההתרחשות מול בית החולים לפני הודעת משרד הבריאות שחשפה את הפרשה.

"עוד לפני שהתקלה התפרסמה בכלי התקשורת, אסותא התייעצו עם עורך דין, כך שהם ידעו שיש פה בעיה חמורה ואי-הדיווח שלהם עוד יותר חמור", אמרה לוואלה! עורכת הדין של בני הזוג, ענת גינצבורג.

בית החולים עצמו טוען כי לא נפלה טעות על ידם, וכי הם לא מצאו שיש צורך לדווח למשרד הבריאות על המקרה. בנוסף, באסותא קובעים כי הבדיקה שנעשתה בחו"ל אינה תקפה בישראל, אך בני הזוג לא מוכנים לבצע בדיקה נוספת בארץ כדי לתקף את התוצאה.

כעת עו"ד גינצבורג שוללת את הטענה: "אסותא אמרו להורים בפגישות ביניהם שמבחינתם אין צורך לבצע בדיקת אבהות כי התוצאות של הבדיקה הגרמנית חד משמעיות והם רוצים להגיע איתם להסדר כספי לפיצוי. ההורים אמרו להם שהם רוצים תחקור של האירוע ולא פיצוי כספי".

בי"ח אסותא, רמת החייל תל אביב, 19 במאי 2023. ראובן קסטרו
"אמרו שרוצים להגיע להסדר כספי לפיצוי". ביה"ח אסותא רמת החייל/ראובן קסטרו

"להורים אין בעיה לבצע גם ברגע זה בדיקת אבהות שתתקף את הבדיקות שנעשו. נעשה כל דבר שמשרד הבריאות ימליץ", ממשיכה גינצבורג ומוסיפה, "האבא שבור, אבל הילד לא יודע דבר ואין סיבה שהוא יידע משהו".

מאסותא נמסר בתגובה: "אנו מצרים על הדברים שאינם משקפים את המציאות - זוג ההורים לא הביאו שום הוכחה לתקלה שאירעה באסותא. אסותא הבהירה לזוג, שבדיקות הורות חייבות להיעשות בדרך המלך - בישראל, ובאישור בית המשפט. אסותא היא גם זו שעמדה על כך שבני הזוג ילוו על ידי עו"ד וכי יתנהל מול עורך הדין תהליך בירור מסודר. בשום שלב לא הוצעו להם 'דמי שתיקה' ואנו דוחים טענה זו. אסותא מזמינה את בני הזוג לבצע את כל הבדיקות הנדרשות ותמשיך לשתף פעולה ולהתנהל במקצועיות ובשקיפות מול כל הגורמים המוסמכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully