וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין בביקורת על המהפכה המשפטית: "אי אפשר להסכים לחצי דמוקרטיה"

עודכן לאחרונה: 20.5.2023 / 20:28

הנשיא לשעבר טען בריאיון בחדשות 13 כי "בלי הפרדת רשויות ברורה - נימצא נכים בדמוקרטיה שאנחנו מתפארים בה". בנוסף, התייחס להקלטות שבהן הזהיר את גנץ מחתימה על הסכם עם נתניהו: "לא הייתי בטוח שהוא יקיים את הרוטציה, בלשון המעטה"

בווידאו: הנשיא לשעבר ראובן ריבלין בכנס מורשת בגין/מערכת וואלה!

נשיא המדינה לשעבר ראובן ריבלין מתח הערב (שבת) ביקורת על קידום המהפכה המשפטית. לדבריו, "אתה לא יכול להגיע למצב שבו אתה מסכים על חצי דמוקרטיה, ומוותר על חצייה האחר". בריאיון שנערך בחדשות 13, כמעט שנתיים לאחר סיום כהונתו, אמר ריבלין כי "בלי הפרדת רשויות ברורה - נימצא נכים בדמוקרטיה שאנחנו כל כך מתפארים בה".

ריבלין אף מתח ביקורת מרומזת על ההידברות סביב הרפורמה ועל הנשיא הנוכחי, יצחק הרצוג. "אם נשיא המדינה חושב שיש סיכוי, זה תפקידו. מה לי לבקר? הערכתי היא שאי אפשר להתפשר על הדמוקרטיה", אמר ריבלין. "הרצוג חייב למלא את סמכויותיו. אם הוא עושה טוב או לא, ישפוט כל אזרח".

ראובן ריבלין, טקס יום השואה. ראובן קסטרו
"אי אפשר להתפשר על הדמוקרטיה". ראובן ריבלין/ראובן קסטרו

הנשיא לשעבר התייחס להדחת שר הביטחון יואב גלנט על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי הוא שאל את עצמו למה הוא לא יוצא לרחובות (להפגין)". ריבלין הוסיף לתקוף את רה"מ, בעקבות אי-קיום ההבטחה לרוטציה עם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ. "התרשמתי שנתניהו באמת התכוון להבטיח, לא תמיד אצל פוליטיקאים זה גם מתקיים. לא הייתי בטוח שהוא יקיים את הרוטציה עם גנץ, בלשון המעטה", הסביר.

בדבריו התייחס ריבלין להקלטות שלו שנחשפו בכאן חדשות, שבהן הוא טוען כי הזהיר את גנץ בעת החתימה על הסכם ממשלת האחדות עם נתניהו ש"אף מילה לא תקוים". בהקלטות נשמע ריבלין אומר, "אני קיבלתי מראש הממשלה, למרות שהוא לא כל כך רצה שאני אהיה נשיא, דף ריק עם חתימה. הוא אמר 'תביא לי שותף, מה שהוא רוצה שיכתוב, אני מתחייב את הכול לבצע'".

לדברי ריבלין, הוא הביא לשותפות בינו לבין גנץ, כשנתניהו חתם על דף ריק ב-2020 והתחייב למלא כל בקשה של שותפו לממשלה. הנשיא לשעבר הזהיר את גנץ שנתניהו לא יקיים אף הבטחה, ואמר: "ברוכה יוזמתכם שהבאתם לנו מצב שבו יש ממשלה ואין לנו צורך ללכת לבחירות נוספות ומיותרות, אבל דע לך, שלא תהיה לך שום אי הבנה, מי שחתם פה את כל הדף הריק ואתה מילאת אותו - אף מילה לא תקוים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully