וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין הזהיר את גנץ לפני הרכבת הממשלה עם נתניהו: הוא לא יקיים אף הבטחה

עודכן לאחרונה: 15.5.2023 / 8:21

הנשיא לשעבר רובי ריבלין טען שבעת החתימה על ממשלת האחדות, הוא הזהיר את גנץ כי "אף מילה לא תקוים" מההסכם בין השניים. בהקלטות שנחשפו בכאן 11 הוא תועד מספר, "קיבלתי מראש הממשלה דף ריק עם חתימה, הוא אמר 'תביא שותף, מה שהוא רוצה שיכתוב, אני מתחייב לבצע הכול'"

בווידאו: הנשיא לשעבר ראובן ריבלין בכנס מורשת בגין/מערכת וואלה!

הנשיא לשעבר ראובן (רובי) ריבלין הוקלט כשטען שהזהיר את בני גנץ בעת החתימה על ממשלת האחדות עם בנימין נתניהו, כי "אף מילה לא תקוים" מההסכם בין השניים. בהקלטות שנחשפו בכאן 11 נשמע ריבלין אומר, "אני קיבלתי מראש הממשלה, למרות שהוא לא כל כך רצה שאני אהיה נשיא, דף ריק עם חתימה. הוא אמר 'תביא לי שותף, מה שהוא רוצה שיכתוב, אני מתחייב את הכול לבצע'".

לדברי ריבלין, הוא הביא לשותפות בינו לבין גנץ, כשנתניהו חתם על דף ריק ב-2020 והתחייב למלא כל בקשה של שותפו לממשלה. הנשיא לשעבר הזהיר את גנץ שנתניהו לא יקיים אף הבטחה, ואמר: "ברוכה יוזמתכם שהבאתם לנו מצב שבו יש ממשלה ואין לנו צורך ללכת לבחירות נוספות ומיותרות, אבל דע לך, שלא תהיה לך שום אי הבנה, מי שחתם פה את כל הדף הריק ואתה מילאת אותו - אף מילה לא תקוים".

ראובן ריבלין, טקס יום השואה. ראובן קסטרו
"נתניהו לא כל כך רצה שאני אהיה נשיא". ריבלין/ראובן קסטרו

הממשלה ה-35, ממשלת נתניהו-גנץ, הוקמה בתיווך הנשיא דאז ריבלין. נתניהו מונה אז לראש הממשלה, וגנץ לראש הממשלה החליפי. הכנסת התפזרה לאחר פחות משנה, עקב אי העברת תקציב המדינה לשנת 2020, בהתאם להסכם הקואליציוני בין הליכוד למפלגת כחול לבן של גנץ. תקציב המדינה לשנת 2020 לא הוגש על ידי שר האוצר דאז ישראל כ"ץ ונתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully