וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי נאם בג'דה בפני הליגה הערבית; יגיע ביום ראשון לפסגת G7 בהירושימה

19.5.2023 / 18:42

הנשיא האוקראיני עצר בערב הסעודית למפגש, בו השתתף גם נשיא סוריה, הנתמך על ידי רוסיה. לאחר מכן יטוס במטוס ממשלת צרפת להירושימה כדי להשתתף בפסגת G7. היום זלנסקי צפוי לנאום בפני המנהיגים ביפן בשיחת וידאו. סנקציות חדשות נגד רוסיה הוכרזו בפסגה

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הגיע היום (שישי) לג'דה בערב הסעודית כדי לנאום בפני פסגת הליגה ערבית, כולל נשיא סוריה בשאר אסד, שנתמך על ידי רוסיה והוזמן לראשונה מזה 12 שנה לפסגה. נסיך הכתר מוחמד בן סלמאן פגש את זלנסקי ואישר את התמיכת הממלכה המדברית במאמצים הבינלאומיים לפתרון פוליטי של המלחמה באוקראינה.

הוא אמר כי ערב הסעודית "ממשיכה להשקיע מאמצים בניסיון להקל על ההשלכות ההומניטריות" של העימות. זלנסקי ברך על "תפקידה המרכזי" של ערב הסעודית במזרח התיכון ובעולם. קודם לכן, הוא נאם בפני הליגה הערבית שמכונסת בבירה. בנאומו, הוא קרא לתמיכה בתוכנית השלום שלו באוקראינה.

זלנסקי צפוי להגיע ביום ראשון לפסגת מדינות 7G שנערכת בהירושימה, כך על פי מזכיר המועצה לביטחון והגנה לאומית של אוקראינה, אולקסי דנילוב, לסוכנות הידיעות רויטרס. על פי סוכנות הידיעות AP, זלנסקי יופיע באופן וירטואלי בפני המנהיגים בפסגה היום (שישי) במהלך דיונים על תנאי שדה הקרב. "החלטות חשובות ביותר יתקבלו שם, ולכן הנוכחות של הנשיא שלנו היא הכרחית לחלוטין במטרה להגן על האינטרסים שלנו", אמר דנילוב.

מנהיגי מדינות G7 מרכיניםראשם לזכר קורבנות הירושימה במלחמת העולם השנייה יפן. רויטרס
המנהיגים באנדרטת הזיכרון בהירושימה, היום/רויטרס
וולודימיר זלנסקי נשיא אוקראינה ונסיך הכתר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן בכנס הליגה הערבית בג'דה, ערב הסעודית. רויטרס
הנשיא זלנסקי עם נסיך הכתר הסעודי מוחמד בן סלמאן בשדה התעופה בג'דה, היום/רויטרס
וולודימיר זלנסקי נשיא אוקראינה נואם בכנס הליגה הערבית בג'דה, ערב הסעודית. רויטרס
הנשיא זלנסקי נואם בפני פסגת הליגה הערבית בג'דה, היום/רויטרס

מנהיגי המדינות ביקרו היום באנדרטת השלום בהירושימה והניחו זרי זיכרון. לאחר מכן הם עמדו בשורה בראשים מורכנים לזכר 140 אלף קורבנות המתקפה הגרעינית האמריקנית.

עד כה בריטניה הודיעה על סנקציות חדשות נגד רוסיה המתמקדות בתעשיית היהלומים הרוסית. יבוא של יהלומים מרוסיה יהיה אסור כחלק מחבילה נרחבת של סנקציות, הודיעה אתמול הממשלה הבריטית. איסור על יבוא נחושת, אלומיניום וניקל ממכרות רוסיים ייכנס לתוקף בהמשך השנה. יצוא היהלומים הרוסיים הוערך ב-4 מיליארד דולר ב-2021.

ארצות הברית והאיחוד האירופי הודיעו על סנקציות דומות, והנשיא ג'ו ביידן כבר גיבש תוכניות לאסור יהלומים, מאכלי ים וודקה רוסיים בשנה שעברה. בשנה שעברה, בריטניה, ארצות הברית, קנדה ויפן אסרו יבוא של זהב רוסי.

פסגת ה-G7 השנה יוצאת דופן: הוזמנו אליה שמונה מדינות נוספות, כולל אוסטרליה, הודו, ברזיל, דרום קוריאה, וייטנאם, אינדונזיה, קומורו המייצגת את האיחוד האפריקאי ואיי קוק.

המטרה של ראש ממשלת יפן פומיו קישידה היא להציג "חזית מאוחדת" נגד הפלישה של רוסיה לאוקראינה ותגובה לתוקפנות הצבאית של סין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully