וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה אישרה: קיבלנו מערכת פטריוט ראשונה

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 14:51

"החיילים שלנו אומנו על המערכות מהר ככל האפשר. והשותפות שלנו עמדו במילתם", אמר שר ההגנה אולכסי רזניקוב בטוויטר והודה לשר ההגנה הגרמני

משרד ההגנה האוקראיני אישר היום (רביעי) כי קייב קיבלה משלוח ראשון של מערכות ההגנה מפני טילים פטריוט ואמר כי שמי המדינה נהפכו לבטוחים יותר. "החיילים שלנו אומנו על המערכות מהר ככל האפשר. והשותפות שלנו עמדו במילתם", אמר שר ההגנה אולכסי רזניקוב בטוויטר והודה לשר ההגנה הגרמני.

מערכת הפטריוט מסייעת בלחימה בכלי טיס, טילים בליסטיים וטילי שיוט. ארצות הברית וגרמניה הסכימו כל אחת לספק לקייב מערכת כזאת. סוכנות הידיעות הגרמנית DPA ציטטה מקור צבאי גרמני שאמר כי חיילים אוקראינים קיבלו הדרכה על ידי גרמניה וארצות הברית באחת ממדינות נאט"ו.

העשן שאחרי שיגור פטריוט (יהלום). אביחי סוחר, אתר רשמי
מערכת פטריוט/אתר רשמי, אביחי סוחר
מתקפת טילים על קייב. רויטרס
מתקפת טילים על קייב/רויטרס
בווידאו: מתקפת טילים רוסית על קייב/רויטרס

מנגד, נשיא שווייץ אלן ברסה אישר שוב את סירוב המדינה לאפשר למדינות לספק נשק מתוצרת שווייצית לאוקראינה. הוא אמר את הדברים לאחר מפגש עם קנצלר גרמניה אולף שולץ. "אינך יכול לבקש מאיתנו להפר את החוקים שלנו", אמר ברסה, והוסיף כי חוקי הנייטרליות של שווייץ מונעים מהממשלה לספק תמיכה צבאית לצדדים שמעורבים בעימות. "חשוב שנשמור על חוקים ונעדכן אותם במקרה הצורך", הוא אמר.

גרמניה, דנמרק וספרד דרשו החרגה מהחוק כדי לאפשר להן לייצא נשק שווייצי לאוקראינה, צעד המנוגד לחוק המלחמה של המדינה, לדבריה.

שולץ אמר כי הוא מקווה ששווייץ תשנה את המדיניות שלה. "אנחנו יודעים שאוקראינה זקוקה לתמיכה בנשק ותחמושת, ולכן הועברו כמה בקשות מגרמניה. אנחנו מקווים שדבר מה ישתנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully