וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביסמוט על החרם של בן גביר: "אפשר להגיע ל-61 בדרכים אחרות"

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 10:28

הח"כ מהליכוד התייחס באולפן וואלה! לאיומי יו"ר עוצמה יהודית ברקע אישור תקציב המדינה המתקרב: "לא רואה את הממשלה מתפרקת". על מאבק השלטון המקומי בהובלת בכיר הליכוד חיים ביבס אמר: "הוא בשר מבשרנו, אי אפשר לנתק את זה מהבחירות ברשויות"

ח"כ בועז ביסמוט בריאיון לטל שלו, 18 במאי 2023/סטילס: ראובן קסטרו

בשבוע הבא יתקיים מרתון ההצבעות במליאת הכנסת לאישור תקציב המדינה לשנים 2024-2023. הישורת האחרונה יוצאת לדרך כשברקע איומים שנשמעים מצד יו"ר עוצמה יהודית, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ואנשי מפלגתו על קיצוץ בכספים עבור הנגב והגליל וכן דרישות אגודת ישראל לכספים נוספים.

חבר הכנסת בועז ביסמוט התארח באולפן וואלה! עם טל שלו והתייחס לאיומים של בן גביר ואמר: "קשה לעבוד עם פוליטיקאים. אני אומר לידידי איתמר בן גביר: אפשר להגיע ל-61 גם בדרכים אחרות, אבל בואו נשמר את המצב. אני לא רואה את הממשלה מתפרקת. לבן גביר כמו לנו יש קהל בוחרים ויש לו ציפייה. יש לנו עבודה לעשות. מותר להתקוטט בפוליטיקה. הליכוד לא זכה ב-61 מנדטים צריך לזכור".

יש עוד שותפים כמו גולדקנופף שעושה בעיות לקראת התקציב

"זו פוליטיקה. אין פה שום דבר חדש. יש דבר אחד מהותי בין התקציב עכשיו לקודם. בממשלה הקודמת כשאף אחד לא אמר מילה, קשה לשכוח את הכסף של האחים המוסלמים קיבלו. כולם שתקו. שיחות כאלה בכלל לא היו".

ח"כ בועז ביסמוט ממפלגת הליכוד בראיון באולפן וואלה! 18 במאי 2023. ראובן קסטרו
"לא להתרגש מקרבות בפוליטיקה". ביסמוט באולפן וואלה!/ראובן קסטרו

משבר נוסף שהתפתח השבוע היה מול השלטון המקומי ושביתת הרשויות המקומיות בעקבות אישור חוק קרן הארנונה בקריאה שנייה ושלישית בוועדת הכספים. "לא להתרגש מקרבות בפוליטיקה. זה חלק מזה. אלה קרבות במשפחה. אם מסתכלים על התמונה הגדולה, זה לא כצעקתה. אתה לוקח כסף שנמצא. לא לוקחים ממישהו. רק מחלקים קצת שונה. אנחנו רוצים לעודד דיור, רוצים לעודד פריפריה", אמר ביסמוט.

קרן הארנונה לא בהכרח לוקחת מהמרכז לפריפריה

"עוד פעם מאשימים את החרדים שלוקחים כספים. גם ירושלים מהנותנות. גם בני ברק. כמה בורות יש בסיפור הזה. בואי ניקח את תל אביב - 62 אחוזים שבאים למשרד הם לא תושבי תל אביב. מה יקרה אם יקחו את הכסף של אותם משרדים ויקחו אותם למקומות אחרים? תקפו את הגירעון ותקציב לא מדויק. מי אומר את זה? הכלכלנית הראשית במשרד האוצר. איפה נולדה קרן הארנונה? פקידים בכירים הביאו את זה. הסכום הוא נמוך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חיים ביבס בדיון על קרן הארנונה,כנסת, 14 במאי 2023. דני שם טוב, דוברות הכנסת
"חבר ובשר מבשרנו". חיים ביבס/דוברות הכנסת, דני שם טוב

חיים ביבס, ראש השלטון המקומי ובכיר בליכוד, הוביל את שביתת השלטון המקומי וספג ביקורת קשה מבית. "הוא חבר ובשר מבשרנו", הודה הח"כ מהליכוד באולפן וואלה!. "אנחנו נפתור את הבעיות האלה". עם זאת, ביסמוט גם עקץ: "יש עוד מעט בחירות ברשויות המקומיות נכון? אי אפשר לנתק את הפוליטיקה המקומית מהבחירות שיש בחודש נובמבר".

ביבס אמר שאם אתה אומר אמת בליכוד, אתה שמאלן

"שמאלן זו לא קללה. גם ימני לא. אפילו אומרים שזו מחמאה. אני בליכוד אמנם מצביע כל חיי, אבל כמה חודשים בסיעה. בישיבות סיעה יש גם דברים שדולפים החוצה. יש חברי כנסת שחושבים אחרת ונשארים בחיים. בליכוד אפשר לבקר מהקודקוד ומטה".

אולי הקול שהוא נקט מייצג חלק ניכר ממצביעי הליכוד

"בליכוד מותר לא להסכים. אבל יש משמעת סיעתית. יש כאלה שרוצים אותה כפי שהיא ואולי כאלה שרוצים אותה בקצב אחר. המציאות הוכיחה שהאתגר הגדול להיות קשובים גם למיעוט".

ח"כ בועז ביסמוט ממפלגת הליכוד בראיון באולפן וואלה! 18 במאי 2023. ראובן קסטרו
"יש קומץ שעבר את הגבול וחצה כל קו אדום אפשרי". ביסמוט/ראובן קסטרו

בחודשים האחרונים, אותו עם עובר תהליך של שיסוע ופילוג. גם אתה חווית את זה

"אנחנו קשובים לציבור. הציבור רצה ברפורמה המשפטית. אנחנו מגלים אחריות, מתחשבים במיעוט אבל באופן אישי אני חושב שיש קומץ שעבר את הגבול וחצה כל קו אדום אפשרי. אדם מגורש מבית כנסת כמוני, שכנים ליברלים יגיעו למטה מתחת לבית שלי ויצעקו לי תחזור לצרפת. לא יכול להיות שאנחנו בצרפת, אני וחברי אופוזיציה, והם מצטרפים למפגינים נגד ישראל".

הרפורמה המשפטית חיה או מתה?

"היא תעבור. אני מאוד מקווה שהיא תעבור כבר בכנס הזה. היא מחויבת מן המציאות. אנחנו מכירים הרבה שנים. האופוזיציה לא בנויה מעור אחד. המאבק של לפיד ומיכאלי זה עם ראשי המחאה. יש אנשים בעיקר במחנה הממלכתי שהבינו שיש אתגר להעביר את הרפורמה ותוך שמירה על אחדות בעם שלנו".

ואם לא תהיה הסכמה, צריך להעביר חד צדדי?

"אנחנו לא שם. אני מאוד אופטימי. רפורמה תהיה כי אנחנו מחויבים לה. אני לא חסיד של עמידה עם סטופר ביד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully