וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרד הארנונה: השלטון המקומי עצר את השביתה והודיע שייאבק בממשלה

עודכן לאחרונה: 18.5.2023 / 13:01

בישיבת הנהלה משותפת של מרכז השלטון המקומי ומרכז השלטון האזורי הוחלט על "העברת צעדי המאבק לפגיעה בממשלה ולא בתושבים. ועל כן, "נערכים לפנייה לערכאות משפטיות".

בווידאו: סמוטריץ' תוקף: "ראשי הערים נלחמים במי שרוצה להוריד את יוקר הדיור"/צילום: לע"מ

בישיבת ההנהלה המשותפת של מרכז השלטון המקומי ומרכז השלטון האזורי שהתקיימה היום (חמישי), הוחלט על המשך המאבק בחוק "קרן הארנונה". בין היתר, בישיבה הוחלט על "העברת צעדי המאבק לפגיעה בממשלה ולא בתושבים", ובהתאם לכך, הפסקת השביתה ברשויות המקומיות ועתירה לבית המשפט.

על פי הודעה שפרסמו, במרכז השלטון המקומי "נערכים לפניה לערכאות משפטיות אשר יוגשו בסיום תהליך החקיקה של חוק ההסדרים". לדבריהם, "חוק קרן הארנונה הוא חוק מעוות המשנה סדרי בראשית ביחסי שלטון מרכזי ושלטון מקומי. הקרן לא משיגה את המטרות לשמן נטען שהיא הוקמה (טיפול במשבר הדיור), וברור שקודמה משיקולים זרים אחרים".

חיים ביבס בדיון על קרן הארנונה,כנסת, 14 במאי 2023. דני שם טוב, דוברות הכנסת
יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, בדיון על קרן הארנונה. 14 במאי./דוברות הכנסת, דני שם טוב

עוד עלה בהצהרה של מרכז השלטון המקומי כי "בנוסף, הקימו צוות פעולה אשר ירכז את הפעולות שינקטו במאבק מול הממשלה, מבלי לפגוע בתושבי הרשויות. הצוות יוביל את הצעדים המשפטיים, הבירוקרטיים והמעשיים".

בתוך כך, בעקבות תשובת המדינה בעניין השביתה ברשויות המקומיות, ביקש שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' מהיועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, לייצג את עצמו במשפט: "תגובתכם אינה מייצגת את עמדתי ואת עמדת הממשלה, עלולה להסב נזק עתידי רב למדינה ולציבור".

"מצופה שלא תשבו על הגדר באיזו תגובה רפה, מגמגמת ומתפתלת אלא תתייצבו איתן נגד השביתה ותדרשו את הפסקה", תקף השר והוסיף: "מדובר בשביתה פראית ובלתי חוקית, המהווה שימוש לרעה בכוח השררה והתנערות של השלטון המקומי כלפי תושביו".

בצלאל סמוטריץ',1 במאי 2023. ראובן קסטרו
ביקש לייצג את עצמו במשפט: ״תגובתכם אינה מייצגת את עמדתי ואת עמדת הממשלה"/ראובן קסטרו

חוק "קרן הארנונה" אמור, לכאורה, לתקן עיוות, לפיו הארנונה למגורים נמוכה יחסית, מה שמביא ראשי ערים לבנות פחות למגורים ולהשקיע יותר בעסקים ואזורי תעשייה, שם הארנונה גבוהה משמעותית. בקואליציה טוענים כי הקרן תהפוך את הבנייה למגורים לכדאית יותר, ולצורך כך תעביר כל רשות לקרן 10%-49% מרווח הארנונה העסקית השנתי שלה. עם זאת, במתווה שהוצג להעברת הכספים לרשויות החלשות יותר, כפי שטענו בקואליציה, יש עיוותים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully