וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין בשטחים נגד מפקד פיקוד מרכז: "לא סופר את הדרג המדיני"

עודכן לאחרונה: 18.5.2023 / 13:08

שלטי חוצות נגד אלוף יהודה פוקס נתלו ברחבי יהודה ושומרון במחאה על פינויים של מאחזים: "סמוטריץ', בן גביר, פוקס לא סופר אתכם". גלנט גינה: "קמפיין בזוי". גורמי ביטחון: "צה"ל ימשיך לאכוף את החוק"

צעקות לעבר השר איתמר בן גביר בצעדת אביתר: לך הביתה באת לעשות עלינו סיבוב/לפי סעיף 27א

שלטים בגנותו של מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, נתלו היום (חמישי) ברחבי יהודה ושומרון כחלק מקמפיין של מתנחלים נגדו הזועמים על פינויים של מאחזים בלתי-חוקיים על ידי כוחות הביטחון.

מארגני הקמפיין טענו כי הוא נפתח בשל "מסע הרס" שהתרחש בשבועיים האחרונים. "אלוף הפיקוד יהודה פוקס פועל באופן עצמאי בשטח ולא סופר את הדרג המדיני ושרי הימין. אותה מדיניות שיושמה בשטח מאז אביתר שלא לאפשר הקמה של שום נקודת התיישבות חדשה, נשארה בפועל גם אחרי הקמת ממשלת הימין, כולל צעדים שהיו שכיחים בממשלה הקודמת כמו הטלת שטח צבאי סגור, מעצרים והרס מידי", טענו.

לדבריהם, "רק במהלך השבועות האחרונים ביצעו פקחי המנהל האזרחי ארבע פעמים הרס בגבעת שדה יונתן הסמוכה למכמש שהוקמה לפני כחודשיים, בחוות בן פזי החדשה, בעין ראש הסמוך לשילה ובשתי חוות נוספות בבקעת הירדן. בחלק מהמקרים אף הטיל צה"ל שטח צבאי סגור על מיקום הנקודה כדי למנוע ניסיונות נוספים של התיישבות במקום, וכן החרים ציוד של תושבי הגבעה".

פעילים בהתיישבות נגד אלוף הפיקוד: "לא סופר את הדרג המדיני"
 18 במאי 2023. חופשי, אתר רשמי
אחד משלטי החוצות שנתלו נגד אלוף פוקס בשטחים, היום/אתר רשמי, חופשי

שר הביטחון יואב גלנט גינה בחריפות את הקמפיין. "מגנה בשאט נפש את הקמפיין הבזוי נגד מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס", כתב גלנט בטוויטר. "‏האלוף פוקס הוא לוחם ומפקד מצטיין, המוביל את חייליו יומם וליל במשימות ההגנה על תושבי יהודה ושומרון בפיקודו, ובביצוע עשרות פעולות לסיכול הטרור".

גם בצה"ל תקפו את הקמפיין. "צה"ל ומפקדיו פועלים למען הגנת אזרחי מדינת ישראל ובהם התושבים ביהודה ושומרון", נמסר בהודעת דובר צה"ל. "הרמטכ"ל מגנה את הקמפיין המשמיץ והלא ראוי כנגד מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס. מפקד פיקוד המרכז הוא קצין יוזם, ערכי ומסור למשימתו. כוחות הביטחון בפיקודו פועלים מדי יום ביומו לסיכול הטרור, ולשמירת שלומם וביטחונם של תושבי אזור יהודה ושומרון".

גורמי ביטחון אמרו כי צה"ל ימשיך לאכוף חוק נגד מי שפועל אחרת. "אף אחד לא ירתיע את צה"ל מלבצע את המשימה שלו. שלטים מהסוג הזה פוגעים בחיילים לא רק באלוף פוקס", אמר גורם צבאי באוגדת יהודה ושומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully