וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות בבני ברק: הערב - הפגנה וחסימות נגד "ביזת הקופה הציבורית"

עודכן לאחרונה: 17.5.2023 / 14:28

מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית יפגינו הערב בעיר בני ברק בשל מה שהם מגדירים "שוחד פוליטי" שהועבר לצרכים קואליציוניים. כבישים רבים בבני ברק וברמת גן ייחסמו החל מהשעה 18:00. בהפגנה הקודמת לפני חודשיים נרשמו עימותים בין מפגינים לתושבים

בווידאו:הפגנות נגד המהפכה המשפטית בבני ברק/צילום: ראובן קסטרו

חודשיים לאחר המחאה הקודמת שהתקיימה בבני ברק, הערב (רביעי) ישובו אנשי המחאה נגד המהפכה המשפטית להפגין בעיר בעקבות מה שהם מגדירים "ביזת הקופה הציבורית" והעברת מיליארדים לצרכים קואליציוניים ו"שוחד פוליטי" כהגדרתם".

הצעדה תצא מקניון איילון ברמת גן בשעה 21:00 לעבר העיר. "נגיע מחר לבני ברק כדי להבהיר לממשלת חורבן הבית, ובפרט להנהגה החרדית שביד ימין משתפת פעולה עם הדיקטטורה וביד שמאל בוזזת את הקופה, שלחמורים נמאס", נמסר ממארגני הצעדה.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, בני ברק. 23 במרץ 2023. אורי סלע
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, בני ברק. 23 במרץ 2023/אורי סלע

המשטרה אישרה את מסלול הצעדה ותחסום כבישים ברמת גן ובבני ברק החל מהשעה 18:00. מדובר בכביש אם המושבות לכיוון מערב, ראול ולנברג/ שטרית לכיוון דרום, גשר מבצע קדש ב"ב לשני הכיוונים, רח' אבא הלל ר"ג לכיוון מזרח, ז'בוטינסקי ר"ג מרח' ביאליק לכיוון מזרח, ז'בוטינסקי ב"ב מצומת גהה לכיוון מערב, רח' בן גוריון מרח' ששת הימים עד רח' ז'בוטינסקי, רח' אבוחצירא מרח' ז'בוטינסקי עד כביש אם המושבות, רח' רבי עקיבא לכיוון רח' ז'בוטינסקי, רח' סוקולוב לכיוון רח' ז'בוטינסקי, שכונת פרדס כץ ב"ב- תתאפשר כניסה/יציאה לתושבי האזור בלבד. אוטובוסים במסוף קניון איילון יופנו לגשר מבצע קדש ומשם שמאלה לכיוון צפון.

עוד בוואלה!

אלפי מפגינים בבני ברק: תושבים יורים נפצים וזיקוקים, המפגינים בתגובה: "מחבלים"

לכתבה המלאה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, בני ברק. 23 במרץ 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, בני ברק. 23 במרץ 2023/ראובן קסטרו

החלטת הממשלה שאישרה את הכספים הקואליציוניים, לא עברה בשקט באופוזיציה - ואפילו על רקע השיח הקשה בין המחנות, בלטו הפעם התגובות החריפות.

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר כי "13.5 מיליארד שקלים הממשלה הזו מחלקת לעצמה, בכספים קואליציוניים. כספים קואליציוניים תמיד היו, אבל לא שום דבר שמתקרב לזה. זה מושחת, זה חסר אחריות, זו כניעה לסחטנות חסרת בושה. 13.5 מיליארד שקל זה הכסף של הציבור היצרני בישראל. במקום להשקיע אותו בחינוך של הילדים שלנו, בהורדת יוקר המחיה הבלתי נסבל, במנועי צמיחה כלכליים, במיגון מעונות יום בעוטף עזה, הם משקיעים אותו בקניית קולות. במקום לעודד הצלחה ואחריות כלכלית, הם החליטו לשדוד את הארנונה של הערים שמובילות את הכלכלה הישראלית, ולהעביר את הכסף למצביעים שלהם. הכסף הזה ישמש רק לדבר אחד: לצ'פר את החברים של סמוטריץ' וגולדקנופף. רק אבי מעוז יקבל 285 מיליון שקל למימון הסתה נגד נשים ולהט"בים. מדובר בהמשך המהפיכה המשטרית באמצעים כלכליים. נתניהו מכר לחרדים ולסמוטריץ' את הכלכלה הישראלית ואת עתיד הילדים שלנו בשביל להישאר בשלטון".

גם שר האוצר הקודם אביגדור ליברמן תקף את ההחלטה. "ממשלת נתניהו השישית בהובלת דרעי, גפני וגולדקנופף ממשיכה לרמוס את הציבור שנושא בנטל ומחלקת מיליארדים לעידוד בטלה והגברת הבורות בקרב ילדי ישראל, ובכך מגדילה את הפערים בחברה הישראלית. במקום להתייחס לאזהרות של כל גורמי המקצוע, שמזהירים כי פעולות אלו של הממשלה מהוות תמריץ שלילי לכניסה לשוק העבודה; במקום להסתכל על המספרים ולהבין שאובדן התוצר מאי תעסוקת חרדים בעשורים הקרובים יהיה כ-6.7 טריליון שקל ואף עלול להוביל להעלאת מסים ישירים ב- 16%, נתניהו ושותפיו דוהרים ישירות לריסוק הכלכלה הישראלית ומעמד הביניים".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, בני ברק. 23 במרץ 2023. ראובן קסטרו
ההפגנה בבני ברק/ראובן קסטרו

לפני כחודשיים הגיעו אלפי מפגינים נגד המהפכה המשפטית למחות בעיר. מארגני המחאה חילקו להם קסדות, ואילו תושבי העיר פתחו עמדת "כיבוד ושתייה לאחינו התל אביבים". מנגד, אנשי מחאת המילואמניקים הגישו לתושבים חלות.

מאוחר יותר, נצפו מפגינים שהגיעו למקום עם שלט גדול עליו נכתב "הרב שך מתבייש בכם". חלק מהמפגינים חצו את גדרות המשטרה, ובמקום התפתחו עימותים ביניהם לבין כוחות הביטחון.

מנגד, מפגינים מהצד השני הגיעו למקום רעולי פנים וקראו "עופו מפה". בהמשך, קראו לעבר המפגינים "שיישרף לכם הכפר" ו"יאללה לעזה", וכן ירו זיקוקים ונפצים לעברם מהבתים במקום. בתגובה, התעמתו איתם המפגינים וקראו להם "מחבלים".

מארגני המחאה אמרו: "אנחנו לא נגד הציבור, אלא באים להבהיר להנהגה שמאיימת עלינו בכפייה בחסות ההפיכה שגם לנו יש קווים אדומים". עוד הוסיפו כי "ההנהגה החרדית מובילה את החקיקה שתהרוס את הכלכלה הישראלית, את צבא העם ותביא לקרע עמוק בעם. עליהם לעצור מיד את החקיקה המסוכנת, להודיע שלא יתנו את ידם לחקיקה חורבן הבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully