וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי מפגינים בבני ברק: תושבים יורים נפצים וזיקוקים, המפגינים בתגובה: "מחבלים"

עודכן לאחרונה: 23.3.2023 / 21:06

מוקדם יותר הבהירו המארגנים כי ההפגנה אינה מתקיימת נגד התושבים, "באים להבהיר להנהגה שמאיימת עלינו בכפייה בחסות ההפיכה שגם לנו יש קווים אדומים". במהלך ההפגנה, עימותים התפתחו בין מפגינים לתושבים וכן בין המפגינים למשטרה

בווידאו:הפגנות נגד המהפכה המשפטית בבני ברק/צילום: ראובן קסטרו

אלפי מפגינים הגיעו הערב (חמישי) לבני ברק, כדי למחות נגד תכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט. מארגני המחאה חילקו להם קסדות, ואילו תושבי העיר פתחו עמדת "כיבוד ושתייה לאחינו התל אביבים". מנגד, אנשי מחאת המילואמניקים הגישו לתושבים חלות.

מאוחר יותר, נצפו מפגינים שהגיעו למקום עם שלט גדול עליו נכתב "הרב שך מתבייש בכם". חלק מהמפגינים חצו את גדרות המשטרה, ובמקום התפתחו עימותים ביניהם לבין כוחות הביטחון.

מנגד, מפגינים מהצד השני הגיעו למקום רעולי פנים וקראו "עופו מפה". בהמשך, קראו לעבר המפגינים "שיישרף לכם הכפר" ו"יאללה לעזה", וכן ירו זיקוקים ונפצים לעברם מהבתים במקום. בתגובה, התעמתו איתם המפגינים וקראו להם "מחבלים".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, בני ברק. 23 במרץ 2023. אורי סלע
עמדת כיבוד בהפגנה, הערב/אורי סלע

הצעדה יצאה מקניון איילון ברמת גן. "אנחנו באים לסמל קו אדום להנהגה החרדית ששותפה לריסוק הדמוקרטיה", נאמו המוחים. "אנחנו באים לומר שהקייטנה נגמרה. המחנה הליברלי זוקף קומה. היום נגיד בקול ברור - אף אחד יותר לא ירמוס אותנו, אף אחד לא ידרוך עלינו, אף אחד לעולם".

מוקדם יותר, פרסמו מארגני המחאה הודעה בה הבהירו: "אנחנו לא נגד הציבור, אלא באים להבהיר להנהגה שמאיימת עלינו בכפייה בחסות ההפיכה שגם לנו יש קווים אדומים". עוד הוסיפו כי "ההנהגה החרדית מובילה את החקיקה שתהרוס את הכלכלה הישראלית, את צבא העם ותביא לקרע עמוק בעם. עליהם לעצור מיד את החקיקה המסוכנת, להודיע שלא יתנו את ידם לחקיקה חורבן הבית".

עוד בוואלה!

"יום השיתוק הלאומי": כבישים מרכזיים ברחבי הארץ נחסמו, עשרות מפגינים נעצרו

לכתבה המלאה
מפקד חה"א בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, בני ברק. 23 במרץ 2023. ראובן קסטרו
המפגינים בבני ברק, היום/ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, בני ברק. 23 במרץ 2023. ראובן קסטרו
מפגינים בבני ברק, היום/ראובן קסטרו

דריכות נרשמה מאתמול בעיר לקראת הכוונה של מארגני המחאה להפגין במקום. תושבי העיר, בהם בכירים במערכת הפוליטית, מתחו ביקורת על כוונת המפגינים להגיע לעיר וקראו לא להתעמת עמם.

"אני קורא לכל התושבים ובני המגזר החרדי לא להתייחס למפגינים, לא לבוא איתם בעימותים ולא לשחק לידיים שלהם, זה אסור. ולצד הקריאה הזאת, אני תוהה מה פתאום הם עושים הפגנה בבני ברק? מה תושבי בני ברק אשמים ומה הם רוצים מהם?", אמר ח"כ משה גפני, מראשי יהדות התורה ותושב העיר, בשיחה לוואלה!.

"ללכת נגד אוכלוסיה או ציבור כדי לייצר כותרות? המטרה ברורה, הם מנסים לגרור את המגזר החרדי לתוך המחאה הזאת כי את הציבור שלנו קל יותר להשמיץ מאת שמחה רוטמן או יריב לוין", הוסיף גפני.

גם הרב גרשון אדלשטיין בן ה-98, ממנהיגי הציבור החרדי, פרסם אמש הוראה לבחורי ישיבות שלא להשתתף בהפגנות ולא להתעמת עם המפגינים.

בהודעה נכתב: "באשר קמו באחרונה אנשים הרחוקים לדאבוננו מתורה ומקיום מצוותיה, בדברי מצה ומריבה על יושבי אוהל תלמידי הישיבות הקדושות שהן הם מקיימי עולם, הננו בקריאה לכלל תלמידי הישיבות היקרים, רחקו מהם ומהמונם ולא להיכנס עמהם בדברים בשום פנים ואופן, וחס וחלילה מלצאת לרחובה של עיר ולהשתתף בשום הפגנה".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, בני ברק. 23 במרץ 2023. ראובן קסטרו
מפגינים, היום/ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, בני ברק. 23 במרץ 2023. ראובן קסטרו
שוטרים בהובלת ניצב עמי אשד בבני ברק, הערב/ראובן קסטרו

מנגד, מארגני המחאה המשיכו לדבוק בעמדתם להגיע לבני ברק והוציאו הודעה בנושא. "בוועדת החוקה ניהל חבר הכנסת פינדרוס (יהדות התורה) את הדיון בבריונות וביצע מחטף שיאפשר לממשלה להמשיך לדהור לעבר הדיקטטורה. נזכיר כי האיש הצהיר לאחרונה כי הוא 'חולם לפוצץ את בית המשפט העליון'", כתבו בהודעה.

עוד תקפו אישית את ח"כ גפני. "לא מדובר באירוע מקרי. בשבועות האחרונים ניצבים חברי הכנסת החרדים בחזית ההפיכה המשטרית, לא פחות מרוטמן ומלוין. חבר הכנסת גפני, מאדריכלי ההפיכה, כבר חשף את כוונותיו ליום שאחרי פסקת ההתגברות וריסוק בג"ץ - בתי דין רבניים, חוקי חמץ, הפרדה מגדרית, ועוד שורה של יוזמות כפייה המהוות הכרזת מלחמה על הציבור הליברלי בישראל".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, בני ברק. 23 במרץ 2023. ראובן קסטרו
בני ברק, היום/ראובן קסטרו

מנהיגי המחאה טענו כי ראשי המגזר החרדי הכריז עליהם מלחמה, על כן תתקיים ההפגנה בבני ברק. "כל אלה לצד חוק מיוחד להחזרת העבריין דרעי לשולחן הממשלה, הנצחת אי השוויון בנטל והמשך עושק הקופה הציבורית. נראה שאחרי שנים של סטטוס קוו, ההנהגה החרדית הכריזה עלינו, הציבור הליברלי, מלחמה".

"נגיע לבני ברק, העיר בה גרה מרבית ההנהגה החרדית, כדי לומר להנהגה - עד כאן. ההפגנה היא לא נגד הציבור. אנחנו באים להשמיע את קולנו כדי שההנהגה החרדית היושבת בבני ברק תעצור. כשם שאנו דורשים מחברי הכנסת של הליכוד לעצור", הוסיפו המארגנים טרם ההפגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully