וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן ורוסיה מקדמות מסדרון סחר "שיתחרה בתעלת סואץ"

עודכן לאחרונה: 17.5.2023 / 12:44

מסילת הרכבת רשת-אסטרה היא נקודת קישור חשובה במסדרון תחבורתי חדש, שמטרתו לקשר את הודו, איראן, רוסיה ואזרבייג'ן ומדינות אחרות באמצעות מסילת רכבת ונתיב ימי לסחר גלובלי

בווידאו: תרגיל ימי של צבאות איראן ורוסיה/מתוך טוויטר

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומקבילו האיראני אברהים ראיסי פיקחו היום (רביעי) באמצעות שיחת וידאו על חתימת עסקה למימון ובניית קו רכבת חדש איראני למסדרון בינלאומי צפון-דרום. מסילת הרכבת רשת-אסטרה (Rasht-Astara) היא נקודת קישור חשובה במסדרון, שמטרתו לקשר את הודו, איראן, רוסיה ואזרבייג'ן ומדינות אחרות באמצעות מסילת רכבת ומסלול ימי שלדברי רוסיה, יתחרה בתעלת סואץ כנתיב סחר גלובלי מרכזי.

"עורק התחבורה צפון-דרום הייחודי, שמסילת רשת-אסטרה תיהפך לחלק ממנו, יסייע באופן משמעותי לגוון את זרימת התנועה הגלובלית", אמר פוטין.

לדבריו, המסילה באורך 162 ק"מ לאורך חוף הים הכספי תעזור לקשר את נמלי הים הרוסיים על הים הבלטי עם נמלי ים איראניים באוקיינוס ההודי ובמפרץ הפרסי. "ללא ספק, העסקה הזאת היא צעד חשוב ואסטרטגי בכיוון של שיתוף פעולה בין מוסקבה לאיראן", אמר ראיסי.

נשיא איראן, אבראהים ראיסי
במהלך פגישצו עם עמיתו הרוסי ולדימיר פוטין 19 ביולי 2022. רויטרס
נשיא איראן ראיסי במוסקבה עם הנשיא פוטין, 2022/רויטרס
בווידאו: הפקק השתחרר וכל הספינות שנתקעו במפרץ סואץ המשיכו בדרכן/צילום: רויטרס

רוסיה ואיראן מחזקות את הקשרים הפוליטיים, כלכליים וצבאיים ביניהן על רקע העובדה ששתיהן נתונות תחת סנקציות מערביות, שלטענתן אינן מוצדקות.

ביום שני הזהיר ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, כי איראן ורוסיה מרחיבות את השותפות הביטחונית "חסרת התקדים" שלהן, וטהראן סיפקה לקרמלין לפחות 400 טילים מאז אוגוסט, כך אמר אמש (שני) ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי. לדבריו, התמיכה הדדית ואיראן ביקשה מרוסיה ציוד צבאי בשווי "מיליארדי דולרים".

"השותפות בין רוסיה לאיראן מאפשרת באופן ישיר את הפעילות המערערת של איראן במזרח התיכון, ומהווה איום לא רק על אוקראינה אלא גם על השכנות של איראן. מאז אוגוסט, איראן ספיקה לרוסיה יותר מ-400 מל"טים, בעיקר מדגם שאהד", אמר קירבי. רוסיה השתמשה בהם במלחמתה באוקראינה, על פי הבית הלבן, כדי להרוס תשתיות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully