וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב בוחנת נזקים למערכת הפטריוט בקייב

עודכן לאחרונה: 17.5.2023 / 12:16

דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר כי אינו יכול לאשר דיווחים כי מערכת הפטריוט ניזוקה במתקפה האווירית לעבר קייב אתמול: "אם נעשה נזק למערכת הפטריוט שצריך לתקנו מחוץ לאוקראינה, כמובן שנסייע"

וושינגטון מעריכה נזקים אפשריים למערכת ההגנה מפני טילים פטריוט שנפגעה במתקפת טילים על קייב אתמול בבוקר (שלישי), כך אמר גורם רשמי ל"וול סטריט ג'ורנל". המקור אמר כי מערכת הפטריוט עדיין פועלת, אך סרב לספק פרטים נוספים.

קייב קיבלה סוללות פטריוט באפריל, מה שאיפשר לה להילחם בטילים היפרסוניים ששוגרו לעברה מרוסיה. פגיעה שתוציא את המערכת מכלל פעולה תותיר את קייב חשופה למתקפות האוויריות הגוברות.

במלאות 30 שנים למלחמת המפרץ- ארכיון צה"ל במשרד הביטחון חושף חומרים ארכיוניים נדירים: לפני שיגור: סוללת פטריוט אמריקאית בפעולה.. באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון\ נועם וינד, משרד הביטחון
סוללת פטריוט/משרד הביטחון, באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון\ נועם וינד
מתקפת טילים על קייב. רויטרס
מתקפת טילים על קייב/רויטרס
מתקפת טילים על קייב. רויטרס
מתקפת טילים על קייב/רויטרס
מתקפת טילים על קייב. רויטרס
מתקפת טילים על קייב/רויטרס

גורמים רשמיים אוקראיניים אמרו כי 18 טילים רוסיים יורטו סביב הבירה אתמול ושיבחו את השותפות המערביות על אספקת נשק מתקדם לאוקראינה שסייע לה להתגונן מפני המתקפה.

דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר כי אינו יכול לאשר דיווחים כי מערכת הפטריוט ניזוקה, אך אמר כי הנשק שסיפקה ארצות הברית לאוקראינה ניזוק לעתים קרובות במהלך הלחימה. "אם נעשה נזק למערכת הפטריוט שצריך לתקנו מחוץ לאוקראינה, כמובן שנסייע", אמר קירבי.

מוקדם יותר, משרד ההגנה הרוסי אמר כי מטח הטילים פגע במערכת הפטריוט. אוקראינה לא הגיבה על הדיווח אך אמרה כי כל הטילים ששוגרו מרוסיה יורטו, כולל שישה טילים בליסטיים מדגם קינז'אל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully