וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאור ההסכמות בין האוצר לרווחה: שביתת מעונות היום השיקומיים בוטלה

עודכן לאחרונה: 17.5.2023 / 12:10

הוריהם של כ-4,000 ילדים עם מוגבלויות עד גיל 3 חששו שיישארו בימים הקרובים ללא מסגרת בשל מחאת מעונות היום על תנאי השכר. עם זאת, בתום שיחת טלפון שקיים שר הרווחה יעקב מרגי עם ראשי מחאת הצוותים החינוכיים, הוחלט להשהות את העיצומים ולאפשר שיחות נוספות

מעונות היום עוברים למשרד החינוך: "מסע חשוב למען ילדינו"/צילום: פייסבוק משרד החינוך

השביתה שתוכננה מחר (רביעי) במעונות היום השיקומיים בוטלה הערב לאחר ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר הרווחה יעקב מרגי הודיעו על הסכמות בנושא העלאת שכר הסייעות במעונות אלה. "ההסכם שאליו הגענו מתקן את העוול ומשווה את תנאי העסקה של הסייעות במעונות השיקומיים לאלו של המעונות בשלטון המקומי", אמר מרגי. "אני מודה למפעילי המעונות על ניהול משא ומתן ענייני".

לפי ההודעה המשותפת שהוציאו המשרדים, הדרישה שהציבו המעונות השיקומיים ביציאתם למאבק תיענה - השוואת שכר הסייעות לזה של אלה העובדות במעונות היום של השלטון המקומי. לאחרונה סוכם על העלאת שכרן של סייעות השלטון המקומי ב-30% במסגרת ההסכם בין האוצר להסתדרות, מה שיצר תחושות קשות בקרב העובדות במעונות השיקומיים. כעת, המשרדים התחייבו לתקן את הפער עם אישור תקציב המדינה בכנסת.

ילדים בפעוטון - 20 אפריל 2018. משה שי, פלאש 90
השלכות של השבתה במעונות השיקומיים עשויות להיות קריטיות עבור אותם ילדים/פלאש 90, משה שי

החשש משביתה עדיין לא נרגע

ההורים אמנם נשמו לרווחה עם קבלת הבשורה, אך החשש משביתה בהמשך עדיין לא נרגע. יותר ממאה מעונות מספקים מענה לפעוטות עד גיל שלוש, חירשים, עיוורים, אוטיסטים, עם שיתוק מוחין ועוד. השלכות של השבתה כזו במעונות עשויות להיות קריטיות עבור אותם ילדים.

"הם נמצאים בתהליכי שיקום של שנים, ובימים בודדים של שביתה הם יכולים לחזור שנה אחורה. וזה לא שיתקדמו ישר חזרה. זה לא שהם מפסידים חומר על נפוליאון שמקסימום יורידו בבגרות", אמר אבנר פינצ'ובר מבנימינה. בתו יערה, בת שנתיים, אובחנה עם תסמונת אולטרה-נדירה. היא, ו-49 אחרים בלבד ברחבי העולם. "אפילו הפרופסורים המומחים בקושי מכירים את התסמונת. רבים מהילדים המאובחנים לא מדברים בכלל, לא הולכים, על הספקטרום האוטיסטי או עם אפילפסיה. הילדה שלי הצליחה ללמוד עד עכשיו שתי מילים בלבד", סיפר האב.

עוד בוואלה!

מעונות היום השיקומיים הכריזו על שביתה: "המאבק נכשל, אין מנוס"

לכתבה המלאה
יערה פינצ'ובר-סיקסו. באדיבות המשפחה
"בימים בודדים של שביתה הם יכולים לחזור שנה אחורה", יערה מבנימינה אובחנה עם תסמונת אולטרה-נדירה/באדיבות המשפחה
לביא גרינקו. באדיבות המשפחה
"להישאר בבית זאת סכנת חיים ממשית בשבילו", לביא גרינקו בן ה-3 מבאר יעקב/באדיבות המשפחה

לביא גרינקו בן השלוש מבאר יעקב סובל מתסמונת וקטרל - התפתחות לא תקינה של איברים במהלך העוברות. "הוא נמצא במעון מספטמבר האחרון, אחרי שהיה יותר משנתיים בבית ללא מענה", אמרה אמו, אנה. "התסמונת שלו מסכנת חיים. הוא עבר ניתוח מציל חיים כבר בגיל יומיים. בגיל שנתיים הוא אובחן על הרצף האוטיסטי, עם פוסט-טראומה על רקע רפואי. בגלל שלא היה מקום במסגרות, הוא נשאר עוד חודשים בבית. ולהישאר בבית זאת סכנת חיים ממשית בשבילו".

היא מסבירה כי סגירת המעונות תוביל לכך שלא יזכה לטיפול רפואי ורגשי לו הוא זקוק. "אנחנו לא אנשי מקצוע שיכולים לעשות את זה. אני לא אשת טיפול, אני אימא שלו. מחסלים לילד שלי את אורח החיים שאנחנו נלחמים עבורו מהיום שהוא נולד. הוא נכנס למעון בלי להיות יכול לדבר והם עשו עבודת קודש כדי שיוכל להשמיע צלילים, לחייך", תקפה. "בתקופה הקרובה הוא צריך לעבור עוד הליך פולשני ובמעון יודעים להכין אותו להליכים האלה ולעטוף אותו אחריהם. הורגים לילד שלי את הנפש בטיפות קטנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully