וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעונות היום השיקומיים הכריזו על שביתה: "המאבק נכשל, אין מנוס"

עודכן לאחרונה: 10.5.2023 / 18:11

אם לא תחול פריצת דרך בשיחות עם משרדי האוצר והרווחה, כ-4,000 ילדים עם מוגבלויות עד גיל 3 יישארו בשבוע הבא ללא מסגרת, בשל מחאת מעונות היום על תנאי השכר. "נציגי הממשלה בחרו להתעלם באופן בוטה ומצער מההתרעות החמורות שדאגנו להעלות בפניהם", כתבו להורים

בווידאו: יו"ר ההסתדרות מכריז על שביתה במשק בעקבות הדחת שר הביטחון/יותם רונן

מעונות היום השיקומיים הודיעו היום (רביעי) כי ישבתו החל מעוד שבוע, במחאה על תנאי השכר של הצוותים החינוכיים. אם לא תחול פריצת דרך בשיחות עם משרדי האוצר והרווחה, כ-4,000 ילדים עם מוגבלויות עד גיל 3 יישארו ללא מסגרת. ההחלטה התקבלה במשותף על ידי 24 הארגונים המפעילים את המעונות.

במכתב שנשלח להורים, מעונות היום השיקומיים הודו כי המאבק נכשל, כלשונם. "נציגי הממשלה בחרו להתעלם באופן בוטה ומצער למרות כל ההתרעות החמורות שדאגנו להעלות בפניהם כל העת", כתבו, "הבענו דאגה ממשית לקריסת מערך מעונות היום השיקומיים, ממנה בחרו פשוט להתעלם. מילים אלו נכתבות בכאב גדול לאחר הערכת מצב נוספת שביצענו, ראשי הארגונים, במהלכה הובן לכולנו שאין מנוס מלעדכן על השבתת מערך מעונות היום השיקומיים".

לפי הארגונים, בשבועות האחרונים נראה גל נטישה של העובדות. כיום, הסייעות מרוויחות כ-5,500 שקלים לחודש עבור עבודתן עם הילדים, להם יש לקויות כמו עיוורון, חירשות, שיתוק מוחין ואוטיזם. מלבד הפעילות החינוכית הרגילה, דרישות התפקיד כוללות גם יישום תוכניות טיפוליות ייעודיות, אחרי הגעתם של קלינאי תקשורת ופיזיותרפיסטים.

ילדים בפעוטון - 20 אפריל 2018. משה שי, פלאש 90
כ-4,000 ילדים יישארו ללא מסגרת. ילדים בפעוטון, אילוסטרציה/פלאש 90, משה שי

בחודש שעבר נחתם הסכם בין ההסתדרות למשרד האוצר, המשפר את שכרן של הסייעות העובדות בשלטון המקומי ל-8,000-7,000 שקלים. לדברי הארגונים, הפער הכספי שנוצר בין התפקידים העלה תחושות קשות בקרב צוותי המעונות השיקומיים.

"יצאנו למאבק מול שרי הממשלה מלאי תקווה שישכילו להבין את גודל האסון שעלול להתרחש אם לא יקשיבו ויתייחסו לאיום הממשי שנוצר עקב אפליה בוטה בשכר הסייעות במעונות היום השיקומיים, שגורמת לעזיבה מאסיבית של נשות צוות", כתבו להורים. "מלבד אמפתיה וסיסמאות שנזרקו לחלל האוויר נותרנו לצערנו הרב ללא מענה, והגענו למצב בלתי הגיוני שממשלת ישראל הביאה לפתחנו במו ידיה - גל עזיבה של נשות הצוות שלנו, לטובת משרות אחרות ברשויות המקומיות ובמשרד החינוך. מדובר בתהליך בלתי הפיך שלא מותיר לנו ברירה אחרת מלבד לעדכן על השבתת מערך מעונות היום השיקומיים".

בצלאל סמוטריץ',1 במאי 2023. ראובן קסטרו
שר האוצר סמוטריץ'/ראובן קסטרו
יעקב מרגי בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
שר הרווחה מרגי/ראובן קסטרו

הם הדגישו כי השביתה היא מוצאם האחרון, אחרי שהממשלה לא הראתה נכונות לקדם פתרון. "ניצלנו את כל האמצעים שעמדו לרשותנו בכדי למנוע את סגירת המסגרות וזאת למען שמירה על שגרה מלאה של הילדים ומשפחותיהם, ילדים מיוחדים הזקוקים למענה טיפולי ושיקומי ודווקא מהם בחרו להתעלם", כתבו וטענו, "הבהרנו בכל השיחות בפני נציגי משרדי האוצר והרווחה כי לא מדובר במעשה טוב אלא בחובה חוקית להעניק מענה טיפולי. אלו בחרו שלא להיענות ואף להפקיר, הלכה למעשה, 4,000 ילדים ללא מענה".

במצב הדברים הנוכחי, המעונות יפסיקו לפעול ביום רביעי הבא. "גם עכשיו ולמרות שלא נותר זמן, אנחנו עדיין אוחזים בתקווה שנראה התפכחות מיידית של שרי הממשלה. אנו נמצאים כאן עבורכם לכל צורך ושאלה, מודעים למשבר הגדול ולקושי הבלתי צפוי והבלתי צודק שלא מגיע לכם להתמודד איתו, ממשיכים לעשות כל הניתן על מנת לשנות מציאות קשה וכואבת זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully