וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוד ה"כספת הירוקה": 5 גברים הורשעו בגנבת התכשיטים מהמאה ה-18

עודכן לאחרונה: 16.5.2023 / 15:00

בית המשפט בדרזדן פסק כי החמישה - בגילי 24-29 - אחראים על פריצה למוזיאון הלאומי בעיר ב-25 בנובמבר 2019 ובשוד של 21 תכשיטים שמכילים יחדיו יותר מ-4,300 יהלומים ומבוטחים ב-129 מיליון דולר

בית משפט בגרמניה הרשיע היום (שלישי) חמישה גברים בגין שוד תכשיטים מהמאה ה-18 בשווי של יותר ממאה מיליון יורו ממוזאון בדרזדן ב-2019. החמישה קיבלו עונשי מאסר של ארבע שנים וארבעה חודשים עד שש שנים, על פי דיווח סוכנות הידיעות הגרמנית DPA. נאשם אחד זוכה.

בית המשפט בדרזדן פסק כי החמישה - בגילי 24-29 - אחראים על פריצה למוזיאון הלאומי בעיר ב-25 בנובמבר 2019 ובשוד של 21 תכשיטים שמכילים יחדיו יותר מ-4,300 יהלומים ומבוטחים ב-129 מיליון דולר. הם הורשעו בהצתה חמורה במיוחד בשילוב פציעה גופנית מסוכנת, גנבה עם נשק, נזק לנכסים והצתה מכוונת.

הגברים הציתו שריפה לפני שפרצו למוזיאון כדי לנתק את אספקת החשמל לפנסי הרחוב מחוץ למוזיאון. הם הציתו גם מכונית בחניון סמוך לפני שנמלטו לברלין. לאחר כמה חודשים, נעצרו כולם בברלין.

הרשויות בגרמניה הודיעו בדצמבר כי מצאו "חלק ניכר" מהפריטים שנגנבו בשוד התכשיטים מהמוזיאון הלאומי. הגילוי הגיע בזמן שמשפטם של ששת חשודים, בשוד הנועז של ה"כספת הירוקה" (Grünes Gewölbe) במוזיאון, שהיה בעבר ארמון מלכות בדרזדן, היה בעיצומו. המשפט נפתח בינואר.

מוזיאון בדרזדן היכן שהתבצע שוד הכספת הירוקה, גרמניה. GettyImages
המוזיאון בדרזדן/GettyImages
צוות מז"פ בברלין, כחלק מחקירת שוד "הכספת הירוקה" בדרזדן, 17 בנובמבר. רויטרס
חוקרי המשטרה במוזיאון/רויטרס
שוטר בפשיטה בברלין כחלק מחקירת שוד "הכספת הירוקה", 17 בנובמבר 2020. רויטרס
המשטרה לאחר הפריצה/רויטרס
תכשיטים שנגנבו במהלך שוד ממוזיאון הכספת הירוקה בדרזדן, 26 בנובמבר 2019. רויטרס
תכשיטים באוסף/רויטרס
תכשיטים שנגנבו במהלך שוד ממוזיאון הכספת הירוקה בדרזדן, 26 בנובמבר 2019. רויטרס
תכשיטים באוסף/רויטרס
תכשיטים שנגנבו במהלך שוד ממוזיאון הכספת הירוקה בדרזדן, 26 בנובמבר 2019. רויטרס
תכשיטים באוסף/רויטרס

אוסף התכשיטים נוצר ב-1723 והיה שייך לשליט הסקסוני אוגוסטוס החזק ולאחר מכן למלך פולין, שהפקיד באוסף עוד תכשיטים יקרים. אוגוסטוס הושפע מביקורו בארמונו של מלך צרפת לואי ה-14 בוורסאי ב-1689, ורצה לחקות את עושרו של המלך הצרפתי. ב-1723 סיים לבנות את ארמונו, שבו שוכן האוסף מאז.

באוסף היו כלולים חרב עם ניצב מעוטר ביהלומים ופריט שבו שובץ היהלום הלבן המפורסם של דרזדן, במשקל 49 הקראט. עוד נגנבו אבני אודם, ברקת וספיר בגודל 547.71 קראט - מתנה מהצאר פיוטר הראשון של רוסיה. המוזיאון בדרזדן הוא אחד העתיקים ביותר באירופה ומכיל 10 חדרים, שבהם 3,000 תכשיטים ופריטי אמנות.

פריטים נוספים מהאוסף כוללים פסל בצורת שולחן של בית משפט מלכותי הודי עשוי זהב, כסף, אמיל, אבנים יקרות ויהלומים. פריט נוסף הוא סט כלי קפה העשוי מזהב ומקושט באבני שוהם.

בינואר, נחתמה עסקת טיעון בין ההגנה לתביעה ולבית המשפט. ארבעה נאשמים הסכימו להודות במעורבותם בפשע. מדינת סקסוניה, שם נמצאת העיר דרזדן, תבעה פיצויים בשווי 89 מיליון יורו בבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully