וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: 3 נעצרו בחשד למעורבות בשוד "הכספת הירוקה"

כ-1,600 שוטרים השתתפו במבצע ענק, שבו פשטו על כמה מקומות במדינה, שנה אחרי הפריצה הדרמטית לאוסף התכשיטים העתיק בדרזדן. לא ברור היכן נמצאים אותם פריטים יקרים, ששויים הוערך בכמיליארד אירו. שלושת העצורים שייכים למשפחת פשע מברלין

מהשודים הגדולים בהיסטוריה: גנבים פרצו למוזיואן דרזדן בגרמניה, וגנבו אוצרות בשווי של כמיליארד אירו - דצמבר 2019/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

משטרת גרמניה עצרה שלושה חשודים במעורבות בגניבת היהלומים הדרמטית ממוזיאון בדרזדן לפני שנה. הם נאשמים בגניבה של יותר מ-12 חפצים מעוטרי יהלומים מ"הכספת הירוקה", אוסף שנוצר ב-1723 על ידי שליט סקסוניה, אוגוסטוס החזק. המוזיאון הוא אחד העתיקים ביותר באירופה.

כחלק מהחקירה, כ-1,600 שוטרים פשטו על מקומות בכמה מדינות מחוז בגרמניה. שלושת העצורים הם ככל הידוע חברי משפחת פשע מברלין, והם נאשמים ב"שוד קבוצתי חמור ובשתי עבירות של הצתה". בין החפצים שנגנבו בשווי של כמיליארד אירו היו שלוש סדרות של תכשיטים, הכוללים אבני אודם, ברקת וספיר, וכן חרב עם יהלום.

המשטרה אמרה כי החקירה התמקדה בחיפושים אחרי חפצי האומנות הגנובים וראיות שונות, כולל "אחסון קבצים, בגדים וחפצים". במהלך המבצע נגרמו פקקי תנועה גדולים בשל המספר הגדול של השוטרים שהשתתפו בו.

שוטר בפשיטה בברלין כחלק מחקירת שוד "הכספת הירוקה", 17 בנובמבר 2020. רויטרס
שוטרים בפשיטה בברלין, היום/רויטרס

השוד הדרמטי התרחש בשעות המוקדמות של 25 בנובמבר אשתקד, ושני אנשים תועדו במצלמות האבטחה פורצים למוזיאון דרך חלון עם סורגים. השוטרים שהגיעו חמש דקות לזירה אחרי הפעלת האזעקה לא הצליחו לתפוס את הגנבים, שכבר נמלטו. תיבת חשמל סמוכה הוצתה, והחשמל באזור נותק לפני הפריצה.

עוד בוואלה!

הפריצה למוזיאון "הכספת הירוקה" בגרמניה: "התכשיטים ההיסטוריים לא ישובו"

לכתבה המלאה
צוות מז"פ בברלין, כחלק מחקירת שוד "הכספת הירוקה" בדרזדן, 17 בנובמבר. רויטרס
המבצע גרם לפקקי תנועה גדולים. צוותי מז"פ בברלין, היום/רויטרס

אוגוסטוס, הנסיך הבוחר של סקסוניה ומלך פולין, שהפקיד באוסף עוד תכשיטים יקרים, הושפע מביקורו בארמונו של מלך צרפת לואי ה-14 בוורסאי ב-1689, ורצה לחקות את עושרו של המלך הצרפתי, כרבים ממלכי ונסיכי התקופה. ב-1723 סיים לבנות את ארמונו, שבו שוכן האוסף מאז.

אחד מהאוצרות הנודעים והיקרים באוסף - יהלום 41 קראט בשם "היהלום הירוק", הושאל למוזיאון המטרופוליני לאמנות של ניו יורק, ולכן לא נגנב.

אוסף המוזיאון שרד את הפצצות בעלות הברית במלחמת העולם השנייה, ונלקח כשלל מלחמה על ידי הסובייטים. האוסף הוחזר לדרזדן ב-1958.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully