וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: חדרו לבנק במנהרה ושדדו את חדר הכספות

הגנבים הצליחו לחפור מנהרה באורך 30 מטרים ממוסך עד לחדר הכספות, לגנוב משם רכוש רב, להבעיר אש ולהימלט ללא כל הפרעה. רק העשן שעלה מהבנק גילה את השוד המושלם

גנבים רבי תושייה בגרמניה הצליחו לחפור מנהרה באורך של כ-30 מטרים שהובילה לחדר הכספות של בנק בברלין, לשדוד את המקום ואף להציתו. דובר משטרת ברלין, תומס ננדורף, סיפר היום (שני) לסוכנות הידיעות AP כי המנהרה שתחילתה במוסך תת-קרקעי היתה "מאד מקצועית" ואף כללה מוטות תמיכה על מנת למנוע את התמוטטותה. ההערכה היא שלקח שבועות ואולי אף חודשים לחפור אותה.

בנק שנשדד בברלין על ידי אלמונים שחפרו מנהרה, 14 ינואר 2013. AP
הבנק אליו הצליחו הגנבים לחדור/AP

המשטרה גילתה את הפריצה לפנות בוקר כששומר הבחין בעשן עולה מחדר הכספות. בעוד כוחות הכיבוי ניסו לגלות את מקור האש, קיבל מוקד שירותי הכיבוי קריאה נוספת. לאחר שהכבאים שהגיעו למקום השתלטו על האש, הם הבחינו במנהרה שהובילה לבנק. את המנהרה הסתירו דלתות, כך שכאשר הן היו סגורות לא ניתן היה להבחין בה.

הגנבים הצליחו לפרוץ לכספות רבות ולגנוב כסף מזומן, תכשיטים ומסמכים, ובמשטרה עדיין בודקים מהו היקף הגניבה. חוקרי המשטרה החלו לגבות עדויות מהשכנים בנסיון לגלות האם הם הבחינו באדם חשוד באזור ובודקים האם מצלמות אבטחה תיעדו את השודדים.

כניסה לחניה שממנה נחפרה מנהרה ששימשה לשוד בבנק בברלין, 14 ינואר 2013. AP
התחלת המנהרה המתוחכמת/AP

מדובר במקרה דומה לשוד שאירע בבנק אחר בברלין ב-1995. אז השודדים נכנסו לבנק דרך הדלת ולקחו 16 בני ערובה. הם דרשו מסוק וכופר תמורת שחרור בני הערובה. השוטרים כיתרו את הבנק, אך כשהגיעו לחדר הכספות בו הסתתרו השודדים, גילו כי הם כבר נמלטו דרך מנהרה שנחפרה מתחת לבנק. לפני 18 שנים הגנבים נתפסו לאחר האירוע, הפעם הם עדיין חופשיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully