וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: איראן ורוסיה מרחיבות את השותפות הביטחונית "חסרת התקדים"

עודכן לאחרונה: 16.5.2023 / 11:57

"השותפות בין רוסיה לאיראן מאפשרת באופן ישיר את הפעילות המערערת של איראן במזרח התיכון, ומהווה איום לא רק על אוקראינה אלא גם על השכנות של איראן. מאז אוגוסט, איראן ספיקה לרוסיה יותר מ-400 מל"טים, בעיקר מדגם שאהד", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי

בווידאו: תרגיל ימי של צבאות איראן ורוסיה/מתוך טוויטר

איראן ורוסיה מרחיבות את השותפות הביטחונית "חסרת התקדים" שלהן, וטהראן סיפקה לקרמלין לפחות 400 טילים מאז אוגוסט, כך אמר אמש (שני) ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי. לדבריו, התמיכה הדדית ואיראן ביקשה מרוסיה ציוד צבאי בשווי "מיליארדי דולרים".

"השותפות בין רוסיה לאיראן מאפשרת באופן ישיר את הפעילות המערערת של איראן במזרח התיכון, ומהווה איום לא רק על אוקראינה אלא גם על השכנות של איראן. מאז אוגוסט, איראן ספיקה לרוסיה יותר מ-400 מל"טים, בעיקר מדגם שאהד", אמר קירבי. רוסיה השתמשה בהם במלחמתה באוקראינה, על פי הבית הלבן, כדי להרוס תשתיות במדינה.

קירבי הוסיף כי "בעצם אספקת המל"טים האלה, איראן מאפשרת לרוסיה להמשיך במתקפתה על אוקראינה". ארצות הברית תודיע בקרוב על סנקציות נוספות נגד המעורבים בסחר הצבאי ההדדי בין שתי המדינות, הוא אמר.

"הבהרנו למדינות ברחבי העולם שאנחנו לא מאמינים שעכשיו זה הזמן להקל על הנשיא ולדימיר פוטין להרוג אוקראינים, להמשיך להפציץ אותם ולשדוד מהם את הריבונות והשלמות הטריטוריאלית שלהם".

מל"ט איראני בשירות רוסיה הופל באוקראינה 13 בספט 2022. רויטרס
מל"ט איראני באוקראינה/רויטרס
נשיא איראן, אבראהים ראיסי
במהלך פגישצו עם עמיתו הרוסי ולדימיר פוטין 19 ביולי 2022. רויטרס
נשיא איראן ראיסי עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 2022/רויטרס

במרץ דווח כי איראן סיפקה בחשאי כמויות גדולות של כדורים, טילים ופגזי מרגמה לרוסיה בעבור מלחמתה באוקראינה, ומתכננת לשלוח עוד. לדברי מקור ששוחח עם "סקיי ניוז", שתי אוניות משא רוסיות יצאו מנמל איראני בינואר בדרכן לרוסיה דרך הים הכספי. האוניות נשאו כ-100 מיליון כדורים וכ-300 אלף פגזים. תחמושת למשגרי טילים, מרגמות ומקלעים גם נכללו במשלוחים. המקור אמר כי מוסקבה שילמה על התחמושת במזומן.

על פי הערכות, איראן שולחת תחמושת לרוסיה כדי לסייע לה למלא מחדש את המאגרים שלה בקו החזית באוקראינה. "רוסיה ממשיכה להשתמש באיראן כבסיס עורפי", אמר המקור. "רוסיה משלמת על התחמושת במזומן, ובאופן כזה מתחמקת מהסנקציות המערביות ומתעלמת גם מהסנקציות שמוטלת על איראן", אמר המקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully