וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית גבעתיים מאיים: "לא נעביר את הכסף לקרן הארנונה, נלך עד הסוף"

עודכן לאחרונה: 16.5.2023 / 8:20

רן קוניק סיפר בריאיון ל-103FM כי ראשי העיריות, בשיתוף פעולה עם חברי כנסת, מתכוונים לעתור לבג"ץ נגד קרן הארנונה, אם היא תאושר בכנסת. לטענתו, הרשויות שלא נותנות יד לשביתה מזוהות עם הליכוד: "הן מפחדות מהממשלה ומהעומד בראשה, מחכים שנעשה להם את העבודה"

בווידאו: גנץ על קרן הארנונה: ממשלת ישראל החליטה על העלאת מסים על בסיס סקטוריאלי/רוני כנפו

ראש עיריית גבעתיים רן קוניק איים כי ראשי הרשויות המקומיות לא ישתפו פעולה עם קרן הארנונה, ואף יגישו עתירה לבג"ץ נגד החוק אם הוא יאושר במליאת הכנסת. "יש אמירה ברורה שלא נעביר את הכסף, לא נשלם", קבע בריאיון לתוכנית שבע תשע עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM, "אנחנו נלך פה עד הסוף ולא נוותר, לא מתכוונים לשתף פעולה".

לדברי ראש העירייה, בחוק קרן הארנונה "יש המון פגמים משפטיים". הוא ציין כי גם חברי כנסת מתכוונים להגיש את העתירה יחד עם ראשי הרשויות והבטיח, "אנחנו רק בתחילת המאבק". שביתת הרשויות המקומיות במחאה על קרן הארנונה צפויה להימשך עד יום חמישי, אז יכנסו ישיבת חירום ויחליטו לגבי הצעדים להמשך.

"אני אמרתי אתמול שאני חושב שאנחנו צריכים לעבור למתקפה", סיפר קוניק, "לעצור פרויקטים ממשלתיים, להשבית משרדי ממשלה. יש כאלה שהציעו לשלוח משאיות אשפה ולשפוך את כל הזבל בכניסה למשרדי הממשלה. אני בעד לעשות צעדים שיזיזו להם ושלא יפגעו בתושבים שלנו". קוניק אף טען כי "גבעתיים היא אחת הערים העניות במדינת ישראל" והוסיף, "הלוואי עליי מאות המיליונים שמקבלות דימונה, מגדל העמק וכל ערי הפיתוח".

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים בועידת השלטון המקומי. ראובן קסטרו
"לא נשתף פעולה". קוניק/ראובן קסטרו

קוניק גרס כי הרשויות שלא נותנים יד לשביתה "הן רובן של הליכוד (...) מפחדות מהממשלה, מראש הממשלה, אולי שלא יקבלו כספים". הוא הסביר, "יש הרבה ראשי רשויות שמימון הבחירות שלהם נעשה על ידי הליכוד, הם לא יכולים ללכת נגד המפלגה. הם מחכים שנעשה להם את העבודה. אני יכול להבין אותם, ראשי ערים פה נמצאים בין הפטיש לסדן ולא תמיד מקבלים את מלוא הגיבוי מהתושבים, שכבר אין להם סבלנות וכוח לכל השביתות והמאבקים".

ראש עיריית גבעתיים לא ממהר לתמוך בטענה לפיה יש "סגירת חשבונות" עם רשויות שלקחו חלק במחאה נגד המהפכה המשפטית. "זה חלומם הרטוב של פקידי האוצר מזה שנים, זו לא המצאה חדשה", הסביר, "פשוט סמוטריץ' זיהה פה איזו הזדמנות. "הוא גם החריג את היישובים בשטחים, איך יכול להיות שהיישובים בשטחים לא מפרישים שקל לקרן הארנונה? אבל לקבל הם יכולים? אני חושב שזה רצון לשלוט בכוח".

גבעתיים. ראובן קסטרו
"אחת הערים העניות בישראל"? גבעתיים/ראובן קסטרו

ביחס לטענה לפיה יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס הסכים לקרן הארנונה, קוניק עמד על כך ש"(ביבס) נלחם כמו אריה, לדבריו הצמידו לו אקדח לרקה והוא נאלץ להסכים לכאורה לאיזושהי פשרה". הוא ביקר רשויות שלדבריו מזוהות עם הליכוד "ולא הלכו עם השביתה עד הסוף" ונתן כדוגמה את נתניה, אשקלון ומגדל העמק. "לצערי יושבים שם אנשים שפשוט לא רואים ממטר, השבתה של מערכת החינוך לדעתי לא מזיזה להם ואולי אפילו משמחת אותם", הוסיף.

הצעת חוק "קרן הארנונה" אמורה, לכאורה, לתקן עיוות, לפיו הארנונה למגורים נמוכה יחסית, מה שמביא ראשי ערים לבנות פחות למגורים ולהשקיע יותר בעסקים ואזורי תעשייה, שם הארנונה גבוהה משמעותית. בקואליציה טוענים כי הקרן תהפוך את הבנייה למגורים לכדאית יותר, ולצורך כך תעביר כל רשות לקרן 10%-49% מרווח הארנונה העסקית השנתי שלה. קרן הארנונה אושרה הלילה בוועדת הכספים ברוב של עשרה תומכים מול שמונה מתנגדים. התוכנית תועבר לקריאה שנייה ושלישית כחלק מחוק ההסדרים, שצפוי לעבור בסוף החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully