וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסולים בעזה, הפצצות בסוריה ואימונים לתקיפה באיראן: החודש העמוס של חיל האוויר

עודכן לאחרונה: 15.5.2023 / 19:58

במבצע "מגן וחץ" השתתפו כלל טייסות הכטמ"מים שרשמו כ-4,000 שעות טיסה בחמישה ימים של מערכה. כבר לפני המבצע, ובצל הביקורת הציבורית על המילואימניקים שמחו נגד המהפכה המשפטית, השתתפו הטייסים בפעולות בסוריה ולבנון בתגובה לפיגוע בצומת מגידו

תיעוד של תקיפות צה״ל ברצועת עזה, 13 במאי 2023/דובר צה"ל

ביממה האחרונה החל בצה"ל תהליך למידה על מבצע "מגן וחץ", ממנו עולה תמונת העומס על חיל האוויר בחודש האחרון. במהלך החודש האחרון טייסים וכלי טיס מאויישים מרחוק (כטמ"מים) השתתפו בהפצצות בסוריה, חיסולים ברצועת עזה ואימוני תקיפה באיראן. אל מול הביקורת הציבורית על קבוצת טייסי מילואים מצומצמת שהשתתפו במחאה נגד המהפכה המשפטית, בצה"ל משבחים את החיל העמידה בעומס המשימות.

במבצע "מגן וחץ" השתתפו כ-10% מטייסות הקרב, והופעלו כלל טייסות הכטמ"מים כ-4,000 שעות בחמשת ימי המערכה לצרכי תצפיות, מודיעין ותקיפות, כשההישג הבולט ביותר הוא החיסול המשולש שבוצע תוך חמש שניות והכריז על פתיחת המבצע. לדברי קצין בכיר בחיל האוויר, האתגר היה תזמון התקיפה וחייב מיומנות ודיוק יוצא דופן של הטייסים.

סיכום מבצע מגן וחץ 14 במאי 2023. דובר צה"ל, אתר רשמי
מפעילי כטמ"מים במהלך מבצע "מגן וחץ"/אתר רשמי, דובר צה"ל

בחיל הדגישו כי למרות שביעות הרצון מהישגי החיל, מתקיימים תחקירים סביב כל האירועים במהלך המבצע. מהערכת נזקי התקיפה (BDA) של החיל לג'יהאד האסלאמי עולה כי הנזק שגרמו כלי הטיס היה מותאם ב-90% ליעדים אותם הציבו.

מעבר לכך, לפני המבצע ברצועת עזה נדרש החיל לבצע משימות בעקבות חדירת המחבל מלבנון שביצע את הפיגוע בצומת מגידו. בתגובה לאירוע בצפון, תקף חיל האוויר תקף שמונה פעמים וקיים מבצעים מורכבים בלבנון ובעיקר בסוריה בניסיון לעצב את המרחב, לצד פעילויות חשאיות נוספות שאי אפשר להרחיב עליהן.

בזאת לא הסתיימו משימות החיל שכללו השתתפות בתרגיל "רד פלג" עם הצבא האמריקני בארצות הברית ובו נרשמו הישגים משמעותיים לטייסי החיל ושופרו מיומנויות התקיפה באיראן. בנוסף, נערך תרגיל בקפריסין שכלל בפעם ראשונה מטוסי קרב ואירועי יום העצמאות בחיל האוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully