וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייסי המילואים: אם יאושרו חוקי המהפכה המשפטית - נקפיא את התייצבותנו עוד השבוע

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 16:09

לפי קצין בכיר במילואים, מדובר יהיה בהיעדרות של מאות טייסים. הוא הוסיף כי אם "ישגרו טילים", הטייסים יתייצבו, אולם לא בטוח שיעשו זאת אם תתקבל החלטה על פעילות התקפית מצד ישראל. "אני לא סרבן, זו מערכה על הזהות שלנו. מישהו פה מהמר על ביטחון ישראל"

הפגנה מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט, 24 במרץ 2023/ללא קרדיט

טייסי מילואים פעילים הודיעו היום (ראשון) בקבוצות ווטסאפ של הטייסות השונות בחיל האוויר, כי במידה והממשלה תעביר בקריאה שלישית מחר או ביום רביעי את החוקים במסגרת המהפכה המשפטית, הם יקפיאו כבר השבוע את ההתנדבות שלהם בחיל האוויר עד למתן תשובה של בג"ץ בנושא.

אחד הקצינים הבכירים במילואים טען כי משמעות הדבר היא היעדרות של מאות טייסים. הוא הוסיף, "אם ישגרו טילים כולנו נתייצב. אבל אם תתקבל החלטה על פעילות התקפית שלא קיבלה שום אישור, ואין שום איזונים ובלמים אחרים, אני לא יודע להגיד לך שכולם יגיעו".

עוד אמר הקצין הבכיר לוואלה! "אנחנו סומכים על המפקדים שלנו - מח"א, רמטכ"ל ושר הביטחון - עובדה שהם שיקפו היטב את הדאגות שלנו, את המועקה ואת הרצון שלנו שיהיו איזונים ובלמים. את המוטרדות מההגנה המשפטית. אבל אם זה לא יצליח? זה אומר שמישהו פה מהמר על ביטחון ישראל".

תרגיל חיל האויר "ורד הגליל", 16 בפברואר 2021. דובר צה"ל
"אם תתקבל החלטה על פעילות התקפית של ישראל - לא בטוח שכולם יגיעו". תרגיל חיל האוויר/דובר צה"ל

"אני לא סרבן", הוסיף. "אני בעל האומץ להתנגד עבור עם ישראל. לטובתה וציביונה של אזרחי המדינה ולטובת עתיד הילדים שלי. זו מערכה על הזהות שלנו. כמו שתמיד היינו בכל המלחמות גם עכשיו אנחנו נלחמים".

אנשי מילואים מוחים מול ביתו של דרעי, 23 במרץ 2023. ללא, אתר רשמי
אנשי מילואים מפגינים בירושלים, בשבוע שעבר/אתר רשמי, ללא

אמש קרא שר הביטחון יואב גלנט לעצור את חקיקת הרפורמה במערכת המשפט. בהצהרה פומבית ראשונה שבה הביע את התנגדותו להמשך החקיקה אמר כי "צריך שינוי במערכת המשפט - מארג היחסים בין הרשויות דורש תיקון, ועם זאת, שינויים משמעותיים ולאומיים עושים בהדברות ובשיח".

מצד שני הוא הזהיר מגל הסרבנות לשירות במילואים. "אמרתי זאת בשיחות סגורות בשבועות האחרונים, בעת הזו חייבים לעצור את התהליך כדי לשבת ולדבר. עכשיו אני אומר זאת בקולי, למען ביטחון ישראל - צריך לעצור בעת הזו את תהליך החקיקה, לאפשר לעם ישראל לחגוג את חג הפסח, יום העצמאות ולהתאבל יחד ביום הזיכרון. לעצור מיד את ההפגנות ולעצור כל גינונים של סרבנות. למען ביטחוננו זו חובתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully